• carina 67

Cafe au lait - fläckar

Hej!
    Min son som är 2 år har massvis med cafe au lait fläckar på kroppen. En del är jättesmå och en del är större. Den största sitter på magen och är ca 2 * 4 cm stor.

Det upptäcktes när han föddes, men sen har det bara kommit mer och mer. De flesta sitter på mage, rygg, överarmar och i ljumskar och nu har det även börjat komma på halsen.

Han går på regelbundna kontroller för att se så det inte ska bli värre. Hans bvc-läkare fick själv gå en kurs för att lära sig lite om detta.Men jag har själv inte fått någon vidare information.

Är det någon som vet och känner till något om detta så vore jag jätte tacksam för svar.

//Carina

• Svar på tråden Cafe au lait - fläckar
  • carina 67

Hej igen..

Tack så mycket för svaren. Min bvc-sköterska klantade sig oxå när jag fick reda på det. Hon nämde bara att han kunde ha Neurofibromatos, men hon kunde inte ge någon information till mig då. Hon såg ganska allvarlig ut när hon sa det och när jag frågade om det var farligt sa hon bara att det vet jag inte.

Jag gick hem och var jätteledsen. Letade efter information om det på internet. Och det jag hittade gjorde mig skräckslagen...Skulle min son ha en tumör och det får jag reda på så här....

Dagen efter ringde Bvc läkaren upp och förklarade lite. Och då hade jag gått i ett helt dygn och varit helt förtvivlad och bara gråtit.Hon bad om ursäkt för att jag hade fått reda på det så här.

Jag har bett om att få komma till en specialst men hon tycker inte det behövs. Nu har han ca 100 fläckar på kroppen. Hon sa oxå att han skulle få göra en synundersökning, men när vet jag inte. Vi ska träffa henne nu på tisdag så vi får se vad hon säger då.

Kram Carina

Svar på tråden Cafe au lait - fläckar