• SJN

Höftsnuva- erfarenheter?

Min son fyller snart 7 år. Igår kväll hade han ont i högra höften och idag kunde han inte gå. Maken tog honom till barnakuten och de sade att han hade höftsnuva. Han hade faktiskt det i höften för ca 2 år sedan fast på andra sidan. Då gick det över efter några dagar och de sade bara vila tills det blir bättre. Nu sade doktorn att han ska ligga i sängen 1-2 veckor. Det känns som lång tid om han återigen blir bra om några dagar.

Har ni haft ett barn med höftsnuva? Vad har ni för erfarenheter?

Tack! 

• Svar på tråden Höftsnuva- erfarenheter?
  • Bonanza

Ligga i sängen behövde inte min son göra. Han vilade och vilade och efter några dagar gick det över. Men han var på kalas under tiden (fast kunde ju inte vara med i lekarna riktigt)

• SJN

Tack för svaret. Hur gammal var han då? Har det bara hänt en gång?

• Dr Mupp

Oj, finnst det Höftsnuva. Jag trodde det var hösnuva som menades först.

Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • SJN

Ja, det låter konstigt vad? Det är vätska i höftleden, det kommer utan någon förklaring.

• Dr Mupp
    SJN skrev 2011-05-11 19:41:16 följande:
    Ja, det låter konstigt vad? Det är vätska i höftleden, det kommer utan någon förklaring.
    Kul att få lära sig nått nytt och bra att veta inför framtiden om nån av barnen skulle drabbas.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Bia 80

Min son fick det runt 2 års åldern. Det gick över efter ett par dagar igen. Men han kunde inte gå och haltade. Var ordinerad vila men det kan de glömma med en två-åring

Har gått säkert 2 år nu och han har inte fått det igen *peppar peppar* 

• Bia 80
    SJN skrev 2011-05-11 19:41:16 följande:
    Jag fick förklaringen att det var en virusinfektion i höftleden (kanske orskade vätska) därför kallas det "snuva". Förkylning i höften
  • SJN

Sonen är också rätt less på vila men just nu måste han bäras och det är inte så lätt längre! Annars har han använt lillasysterns lära-gå-vagn som rollator!

Svar på tråden Höftsnuva- erfarenheter?