• ixi

kan man få ADHD av....? ( sant,falskt,osäkert )

Love family skrev 2011-05-13 14:46:29 följande:
    står där uppe i trådstarten att jag kan längre fram redovisa om vad studier visar kring denna diagnos om någon är intresserad
     Jag själv läser tex psykologi då jag ska bli behandlingsassistent och därmed går på mycket föreläsningar, samt har läxor som jag ska redovisa och ta reda på fakta om olika diagnoser. Nu är vi inne på ADHD :)
    Som nån annan skrev här oxå, det är inte så att en studie som pekar åt ett visst håll nödvändigtvis har rätt.

Och det är inte så att det du läser stämmer, även om du läser studier och nu vedertagna fakta. Sanningen har en tendens att förändras över tid...

...och är det nånting forskningen är överens om när det gäller ADHD (och övriga neuropsykiatriska diagnoser) så är det att det är väldigt svårt att säga vad de kommer av. Alla har sin egen teori.
    *sluta jiddra börja trolla*
  • ixi
    Love family skrev 2011-05-14 12:21:38 följande:
    jag är inget proffs och ber om ursäkt för att jag startade denna jag nu behöver det, ville inte ha något bråk. sant falskt eller osäkert...det innebär att det är mycket text under dom påstående och självklart förändrats allt. förut dog man av lunginflammation alltid i stort sätt tex. Vissa av dom här sakerna påverkar givetvis symptom på ADHD. Kan skriva ut texten under varje påstående sen. Jag är ingen expert mer än att jag vet mycket om adhd för att jag har det runt omkring mig privat. Sen att jag läser och pluggar gör jag för att jag utbildar mig och där ingår att lära sig om olika slags diagnoser...inte enbart ADHD.
    Jag är ingen översittare eller vill verka märkvärdig, det gör mig ledsen att få så mycket påhopp.
    Självklart kan du starta en tråd om vad folk tror påverkar/orsakar ADHD. Det jag vänder mig emot är inställningen att du sedan kan presentera fakta, vilket jag egentligen inte tror att någon kan göra när det gäller ADHD och många andra neuropsykiatriska diagnoser.

Klart det är ändå kan vara intressant att diskutera vad man tror, och vad andra tror.

Om du ser mitt tidigare inlägg som ett påhopp vill jag förtydliga att jag inte på något vis menade det som ett sådant. Så vet du det
    *sluta jiddra börja trolla*
Svar på tråden kan man få ADHD av....? ( sant,falskt,osäkert )