• Flickanx2

    Hur ändrar jag till liten text igen???

    Ja, som rubriken lyder. Alltså, jag har "råkat" trycka på någon knapp så mina bokstäver är jääätestooora. Fattar inte hur jag ska få tillbaks det till den vanliga texten. Är liiite jobbigt när det är såhär stort.

    Tack på förhand, från en otekniskt en;) 


    128
  • Svar på tråden Hur ändrar jag till liten text igen???
  • Liten Mjau

    Hur menar du? Är hela bilden stor? Kanske råkat zooma ?
    Det finns ett litet förstoringsglas nere till höger på skärmen. Ovanför klockkan. Klicka på siffrorna så ska det återställas. Hoppas du fattar.

  • Rosenöga

    Kanske jag fattade fel? Du menade kanske inte stor bokstav, liten bokstav. Du menade hela sidan har blivit förstorad? Då trycker du Ctrl och rullar på musen så kan du få större eller mindre förstoring på skärmen.

  • Flickanx2

    Nej, nej. Ni förstår inte. Alltså... hela bilden har blivit jättestor. Så varje gång jag ska läsa något så måste jag flytta den lilla blåa stapeln längst ned för att kunna se allt. Det är faktiskt jättejobbigt. Gör att jag drar mig för att gå in på familjeliv. Suck... provat allt.
    Men tack för svar iallafall. Får se om någon därute i etern kan hjälpa mig:) 


    128
  • Liten Mjau

    Har du provat att zooma ut/In? Låter som om du förstorat bilden. Jag råkar ofta göra det. Gjorde det precis....

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nillan skrev 2011-05-17 23:18:27 följande:
    Men hur gör jag när jag zoomar ut igen då;) Söta ni e som försöker hjälpa mig;)
    Tryck Ctrl och nollan på numpaden. Alternativt håll inne Ctrl och använd scrollhjulet på musen.
    To let the brain work without sufficient material is like racing an engine. It racks itself to pieces
  • Liten Mjau

    Finns flera sätt skrivet i texterna ovanför.


    ctrl och -


    ctrl och scrolla på musen


    Eller tryck på förstoringsglaset nere till höger på skämen ovanför klockan. Det finns en pil/gardin där man kan välja vilken storlek man vill ha. ormalt är 100%

    lycka till

  • Flickanx2

    Åh... provat allt men jag får nog leva med den här stora texten. Hittar inget förstoringsglas. Fast jag vet vad du menar, hur det ser ut o så... får prova lite till här med lite olika saker..


    128
  • Mamma Lotta

    Gå in i kontroll panelen och välj tema och utseende där ska du kunna välja storlek på teckensnittet och minska ner bilden

  • Flickanx2

    Ursäkta igen... dum fråga kanske.. men var hittar jag kontrollpanelen? Är inte tekniskt lagd. jag veeet:/


    128
  • temmaL
    Som CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE sa, tryck ctrl + 0 (noll) eller gå till View-> Zoom-> Reset. Om du har den på svenska tror jag att det blir Visa-> Zoom-> Återställ
  • Flickanx2

    Hej igen... nu har jag provat precis ALLT. Allt av det ni sagt ovan har jag gjort. Sedan har jag loggats ut och loggar in ingen bara för att se att det ser likadant ut. Utom när jag ändrade något, då fick jag ändra tillbaks igen. Alltså, grejen är att det är bara famliljesidan här som ser annorlunda ut. Inte när jag går in på fejjan el någon annaan sajt. Ger upp lite för tillfället... orkar inte prova mer just nu, och det är såå jobbigt när allt är så stort. Man får ju skrolla typ hela tiden för att läsa nåt. Men, men, skam den som ger sig... får prova igen sen;)


    128
Svar på tråden Hur ändrar jag till liten text igen???