• Krikiz

    Uppsalabor som startar bäbisverkstad nu i Maj!!!!

    Är det någon där ute i Uppsala med omnejd som vill göra mig sällskap i jakten på plusset?

    Är en 30-årig uppsalabo som tillsammans med sambon försöker få till ett litet pyre! Har sedan tidigare en son född 2006, och nu tycker både han och vi att det är dags för ett syskon

    Vi hoppas verkligen på att kunna få till ett plus på graviditetstestet under våren/sommaren! Har precis börjat verkstaden efter att ha plockat ut hormonspiralen - så nu är det bara att ligga i och hoppas på det bästa

    Är ni fler som är i samma situation kanske vi kan följas åt och peppa, stötta och tolka ÄL- och grav.testbilder åt varandra - och förhoppningsvis också se varandras magar växa till dess att ett gäng små knoddar kikar ut framåt vintern/våren 2012!!!


    Nosce te ipsum.
  • Svar på tråden Uppsalabor som startar bäbisverkstad nu i Maj!!!!
  • Lumo

    Halloj. Jag e uppsalabo med o tänkte väl starta verkstan hyfsat snart. Opererade bort gallan igår o ska väl bara komma på benen efter det. Sen kör vi... Hehe. Så kanske blir det juni vi startar. Dessutom har jag en follikelcysta i en äggstock som kan göra det knepigt att bli gravid nån månad, men den borde snart vara försvunnen (tar 2-3 mån tydligen o det har gått 2 mån för mig). Så jag har vart sugen på barnverkstan i ett halvår men fått lov att vänta. ska bli spännande att se hur fort det går, antagligen inte lika fort som det gick med 1an, där blev jag gravid på 1a försöket.

    Är själv 32 år, har en son född 2009, dvs ett tvåårigt monster... Hehe...

  • Krikiz
    Gwempa skrev 2011-05-19 11:23:44 följande:
    Halloj. Jag e uppsalabo med o tänkte väl starta verkstan hyfsat snart. Opererade bort gallan igår o ska väl bara komma på benen efter det. Sen kör vi... Hehe. Så kanske blir det juni vi startar. Dessutom har jag en follikelcysta i en äggstock som kan göra det knepigt att bli gravid nån månad, men den borde snart vara försvunnen (tar 2-3 mån tydligen o det har gått 2 mån för mig). Så jag har vart sugen på barnverkstan i ett halvår men fått lov att vänta. ska bli spännande att se hur fort det går, antagligen inte lika fort som det gick med 1an, där blev jag gravid på 1a försöket.

    Är själv 32 år, har en son född 2009, dvs ett tvåårigt monster... Hehe...
    VÄLKOMMEN!!!!!!

    Rackarns otur att gallan skulle komma ivägen just nu då   Men, å andra sidan är det ju bra att den är borta, så slipper du ju ha den trilskandes under graviditeten! Tvåårigt monster skriver du - vänta bara till dess att han fyller fyra.......  Vår son har precis börjat lugna ner sig efter sin 4-årstrots - som varat nästan ett helt år   Nä, skämt åsido, men visst fasen är det lite jobbigt när de härjar som värst

    För oss tog det ca. 7 mån att bli gravid med första, så jag har inga som helst förhoppningar om att det ska gå så mycket snabbare den här gången
    Nosce te ipsum.
  • Lumo

    Jo det är väl så, alla åldrar har sina jobbiga monsterfaser, haha...

    Spännande är det iaf att skaffa en till.

  • Krikiz

    Ja visst är det så   Jag tycker nästan att det är mer spännande den här gången........men jag vet inte varför.


    Nosce te ipsum.
  • Tallkotte12

    Hej!
    Jag bor också i Uppsala och jag och min man kommer starta första försöket nu i juli!

    Hur har det gått för er?

  • Tallkotte12

    Aha, håller tummarna för att det går bättre nästa gång! Själv slutade jag med ppillren i januari, men fick inte första mensen förrän i mitten av juni! Och nu efter att jag haft mens från och till i två veckor verkar det som att det börjat lugna ner sig igen... Så jag hoppas verkligen att vi kan börja försöka snart!

  • frida198004

    Hej hej! Jag hoppar in här! bor i Uppsala och jag och min man försöker med vårat första! Idag är det BIM+12-13 för mig och ingen mens i sikte men heller inget positivt test, testar bara minus minus minus! Så förhoppningarna är inte stora - just nu vill jag bara ha mens så att nästa cykel kan påbörjas! Frustrerande men vad gör man liksom?!

  • Tallkotte12
    frida198004 skrev 2011-07-05 09:51:53 följande:
    Hej hej! Jag hoppar in här! bor i Uppsala och jag och min man försöker med vårat första! Idag är det BIM+12-13 för mig och ingen mens i sikte men heller inget positivt test, testar bara minus minus minus! Så förhoppningarna är inte stora - just nu vill jag bara ha mens så att nästa cykel kan påbörjas! Frustrerande men vad gör man liksom?!
    Vet du om att du har haft ÄL? Så att din cykel inte är längre än vad du tror menar jag... Har du haft regelbunden cykel förut?
Svar på tråden Uppsalabor som startar bäbisverkstad nu i Maj!!!!