• kev

    barn 4?

    Jag fyller 40 i år. Har tre barn. De är 10, 8 och 6 i år. Alla tre var planerade och kom till oförskämt lätt. Vi ville gärna ha fler barn men efter trean var vi trötta och kände att vi inte orkade mer. Vi har inte pratat om fler barn sen dess utan levt fullt med dem vi har. Sen ett år tillbaka ungefär har jag dock känt att jag gärna vill ha ett barn till. Jag försöker att utforska anledningarna till den här längtan. Jag tänker att jag vill amma en gång till, att jag vill ha en sladdis (det var så stressigt med tre täta), att vi gör så fina barn, jag ser oss framför mig när alla barn är vuxna och det kommer hit ett fotbollslag på middagar (barn och svärbarn och barnbarn). Jag vill helt enkelt ha en STOR familj och jag vill ha en bebis, ett barn till. Samtidigt oroar jag mig för att utmana ödet. Innan de andra barnen föddes bestämde vi oss för att välkomna det barn som skulle födas. Oavsett eventuell funktionsnedsättning. Nu vet jag inte om jag orkar. Men samtidigt har jag svårt att tro att jag skulle abortera ett barn med tex downs. Sen funderar jag också på om kroppen orkar. Även om mina tidigare graviditeter har varit komplikationsfria så går jag upp 30 kg och det sliter. Men vad fan, jag behövde bara skriva det här. Vi gör det! Input, snälla!
    (Jag ber om ursäkt om jag postat på fel ställe, jag inser att mina "problem" är icke-problem men skulle ändå vara grymt tacksam för tankar)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-21 00:34
    Jag ska försöka få det här inlägget flyttat. Förlåt mig, jag är helt ny på familjeliv och såg bara 40+.

  • Svar på tråden barn 4?
  • JaMA08

    Kanske inte det bästa stället att ha denna tråd då många av oss är helt barnlösa, gått igenom Ivf, missfall mm.
    Men det är bara min tanke..... Lycka till ändå.....

  • kev
    JaMA08 skrev 2011-05-21 03:21:32 följande:
    Kanske inte det bästa stället att ha denna tråd då många av oss är helt barnlösa, gått igenom Ivf, missfall mm.
    Men det är bara min tanke..... Lycka till ändå.....
    Jag vet, jag är ny och såg bara 40+ i rubriken. Så himla ledsen för det. Har mailat om att få mitt inlägg flyttat.
  • Inanna Li
    kev skrev 2011-05-21 17:31:33 följande:
    Jag vet, jag är ny och såg bara 40+ i rubriken. Så himla ledsen för det. Har mailat om att få mitt inlägg flyttat.
    Det gör väl ingenting alls! Kram! Lycka till!
Svar på tråden barn 4?