• Äldre 23 May 19:47
    7508 visningar
    9 svar
    9
    7508

    okontaktbar efter kräkning??

    Blir lite lång förklaring här men...
    Idag när jag skulle ge min dotter (8mån) mat så ville hon först inte riktigt ha, fick sedan i henne ca 3 små skedar, efter de börjar hon och spy, JÄTTE mkt. Efter de blev hon gnällig och stånkade väldigt, trodde först om hon var hård i magen. Hon var jätte blek och kallsvettig, efter ett tag såg de ut som om hon skulle somna/tuppa av. Förstod då att de inte stod rätt till..som tur var så satt vi i cafeterian utanför barnakuten!!!(var på sjukhuset i annat ärende egentligen) så vi gick in dit och där var hon jätte slö och jag fick "peta" på henne för att hon skulle vara vaken. Fick komma in till en dr ganska fort men då började hon redan kvickna till. De enda dom kom fram till var att kräkningen berodde troligen på något virus, och slöheten eller vad man ska kalla det, efteråt kom av en reaktion på nervsystemet efter kräkningen. tyckte de var lite konstigt, hon har ju kräkts massor förut utan att bli okontaktbar...
    Någon som varit med om liknande!?!?!

  • Svar på tråden okontaktbar efter kräkning??
  • Äldre 24 May 20:32
    #1

    ingen som känner igen sig?!?

  • Äldre 25 May 08:50
    #4
    mandelblomma skrev 2011-05-24 20:44:38 följande:
    låter som någon vasovagal reaktion efter kräkningen.
    ja de var nog de de var.
  • Äldre 25 May 08:54
    #5
    Jiinii skrev 2011-05-24 20:50:41 följande:
    känner inte igen mig....
    hon tyckte väl maten var äcklig/ville inte ha men blev ändå matad och kräktes då... sen så kan man väl bli som du beskriver efteråt
    nja tror inte att de berodde på att jag försökte med två små skedar till, brukar inte kaskad kräkas och bli okontaktbar efter några skedar mat vad jag vet...jag tryckte ju inte in maten direkt, utan de var bara de att hon verkade inte överförtjust..var troligen inte maten de berodde på utan att hon mådde dåligt redan innan.. 
Svar på tråden okontaktbar efter kräkning??