• Maidan

    Hur gör ni?

    Hej!

    Detta är mitt första inlägg på Familjeliv, och därför har jag ingen aning om jag har valt rätt kategori för mitt inlägg eller så...

    Men i alla fall. Nu är det så här att jag tänkte köra igång med LCHF-metoden här hemma. Problemet är att jag vill gå ner i vikt, och vill absolut inte att maken skall göra det. Honom försöker jag få att gå upp i vikt, skratt.

    Så hur gör ni som kör på en metod hemma, men samtidigt inte vill påverka resterande familjemedlemmar? Skall man verkligen behöva laga två olika maträtter? Åh, jag har ingen som helst erfarenhet av detta, och känner mig redan lite vilse i LCHF-djungeln. Jobbigt!

    Så tips, råd och erfarenheter mottages tacksamt! {#emotions_dlg.flower}

  • Svar på tråden Hur gör ni?
  • SilverEmma

    LCHF är en av de enklaste metoderna att kombinera med resten av familjens vanor, tycker jag! Laga mat som vanligt men ät själv inte potatis, ris och pasta. Gör en coleslaw och ha i kylen och släng själv lite extra ost, oliver, avocado eller vad du nu gillar på tallriken.

  • Maidan
    SilverEmma skrev 2011-05-28 18:11:02 följande:
    LCHF är en av de enklaste metoderna att kombinera med resten av familjens vanor, tycker jag! Laga mat som vanligt men ät själv inte potatis, ris och pasta. Gör en coleslaw och ha i kylen och släng själv lite extra ost, oliver, avocado eller vad du nu gillar på tallriken.
    Sant! Du har rätt, nu när jag tänker efter så borde det inte var så svårt... Det kanske bara är tanken att börja med en metod som gör allt så svårt, haha. Då är det väl bara att köra igång och se hur det går, I guess!

    Tack för svaret! {#emotions_dlg.flower}
  • IsDimma

    Lchf är viktstabiliserande. Så är du överviktig går du ner. Är du underviktig går du upp.
    Men det beror ju lite på vilken vikt kroppen vill ha också...

  • Maidan
    IsDimma skrev 2011-05-28 18:21:38 följande:
    Lchf är viktstabiliserande. Så är du överviktig går du ner. Är du underviktig går du upp.
    Men det beror ju lite på vilken vikt kroppen vill ha också...
    Jaha, OK! Det hade jag ingen aning om. Intressant! Glad
  • IsDimma

    Det finns en här på fl som äter lchfmat för att gå upp i vikt. Denobla eller något liknande kallar hon sig. Hon hänger i den stora lchf-tråden iaf.

  • Maidan

    OK, så det finns en stor tråd om LCHF-metoden. Var hittar jag den? Skäms *ny på sidan...*

Svar på tråden Hur gör ni?