• LitenMy

Min 1 åring skriker massa!

Hon är mitt 3 barn och kan ju tycka jag borde kuna och veta allt...Men hon är ett mysterium för mig.

Nu har hon kommit in i nån fruktansvärd fas där hon skiker om hon inte får som hon vill som att slå på datorn, kasta saker i toan eller stå på bordet. Hon får fruktansvärda utbrott och hon är bara ca 15 månader....Jag tror jag håller på och bli tokig...börjar tro att grannarna tror jag är stygg mot henne

Sen kan hon vara världens goaste tjej när vi är ute och leker eller går ute med vagnen...kan komma och pussa mig mitt på munnen så jag bara smälter!

Kan detta vara en reaktion på att hennes pappa valde att lämna oss? Hon har bara mig och jag har alltid varit med henne ända sedan hon föddes. Hon ska börja på dagis nu i aug!

Nån mer som är ett barn med STOR egen vilja?

• Svar på tråden Min 1 åring skriker massa!
  • skånegås

Min dotter skrek så hon blev blå i ansiktet och svimmade av då hon inte fick klättra högt upp på en stege. Var då ca 16-17 mån... Det jag vill att du ska veta är att den viljan är bra att ha. Försök inte få bort den. Hon behöver den då hon blir större!!

• skånegås

Håller på och läser böcker av Jesper Juul, bland annat Ditt kompetenta barn. Den har gett mig mycket, läs den om du inte redan har det!!

• LitenMy

Egen vilja är så klart bra Men jag är ändå chockad av detta otroliga skikande! Jag ger mig inte heller så dessa skrik kan ju pågå många gånger under dagen och ibland tjuter hon riktigt länge.....Hon ger sig aldrig

• skånegås

Nej det är klart att det är jobbigt, men jag har en 8-åring som nu inte alls törs stå för sin egen vilja och det är ännu jobbigare Läs Jesper Juul, han påstår att det är barnen samarbetar med oss hela tiden och att vi alltid kan lära oss något av dem. Med samarbete menar han att de härmar eller speglar oss själva. Har pappan nyss lämnat er kan det ju ha med saken att göra...

• Snabeldrake

Japp här har det också skrikits och kastats prylar överallt. Så, jag vet inte om många barn är sådana men min son har varit sån från kanske 14 månader till för några veckor sedan 19 mån snart. 

• LitenMy

Hennes pappa drog när hon var 4 veckor så hon kan inte minnas honom!

Å 19 månader...4 månader till då bara Tur jag kan skratta åt detta också...iallafall lite!

• Snabeldrake

Det är sjukt jobbigt när det väl håller på, men sen efteråt när vi märkte att sonen inte skrikit på någon vecka så glömde vi ändå snabbt hur det var. Nu skriker han bara när han inte får som han vill. Men det är ju inte heeeela tiden som förut. 

Svar på tråden Min 1 åring skriker massa!