Inlägg från: Göteborgsmamman75 |Visa alla inlägg
  • Göteborgsmamman75

Är kungens fritid hans privatsak?

Ja han får göra vad han vill på sin fritid. Men jag tycker det är synd att även hans fritid finansieras av dig och mig till skillnad från alla andra arbetande personer i Sverige som får finna sig i att finansiera sin egen fritid.

• Göteborgsmamman75
    enny signatur skrev 2011-06-02 20:53:23 följande:
    Det är inte alltid ok, beror lite på possition. Det handlar om att man inte ska kunna utpressa personen. 
    Men han har i och för sig ingen makt i Sverige alls, så han är ju inte direkt utpressningsbar eftersom han inte kan påverka politik och lagar och dylikt.
  • Göteborgsmamman75
    Här och nu skrev 2011-06-02 22:39:09 följande:
    Men nu är det så att han får ta av skattepengarna o det är inte pengar utan moral som folk retar sig på.
    Åh det finns nog de som har betydligt sämre moral. Strppklubb med pensionärsklubben liksom jo hejsan.
    Jag hade tyckt det skulle vara riktigt underhållande att få se bilder därifrån man kan ju bara föreställa sig den gamle torre  kungen lite på sniskan med en halvnaken donna i knät. Hade sett lite roligt ut faktiskt
  • Göteborgsmamman75
    Här och nu skrev 2011-06-03 22:05:53 följande:
    Vad har man ut av att se sånt? Brist på sysselsättning?
    Nej för att jag gillar all form av humor, så hade jag gärna sett Kung Kalle med byxorna i syltburken.
  • Göteborgsmamman75
    Här och nu skrev 2011-06-03 22:18:29 följande:
    Trist inställning.
    Tycker du? Ja du verkar vara en person med sinne för humor
  • Göteborgsmamman75
    Här och nu skrev 2011-06-03 22:21:35 följande:
    Ser inget nöje i att förnedra andra.
    Men det är väl inte jag som förnedrar honom och man ställer upp på bild med ansiktet mellan tuttarna på en dansös eller vad man ska kalla det, så tycker man inte man kan påståå att förnedringen orsakas av mig
  • Göteborgsmamman75
    Här och nu skrev 2011-06-03 22:24:43 följande:
    Man behöver inte ha ställt upp för att finnas på bild och jag har inget nöje av att bidra mer till förföljelsen.
    Jag tror nog örföljelsen hade pågått av monarken ändå oavsett om jag tittade på bilderna eller inte. Varför har vi överhuvudtaget ett kungahus? Jo vi betalar med våra skattepengar för att ha en familj som vi kan läsa om i tidningarna och som vi kan följa genom åren de gifter sig och skiljer sig osv. Om kungen och hans klan skulle vara anonyma personer som ingen visste hur de såg ut eller vad de gjorde om dagarna, så hade ingen haft ett intresse av att ha kungahuset kvar.
Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?