• Här och nu

Är kungens fritid hans privatsak?

Fler än jag som tycker det mest verkar va folk som är sysslolösa, som stirrar upp sig över huruvida han gått på den o den klubben? Jag anser att han gör vad han vill på sin fritid om det sker i samförstånd med hans fru. Många verkar ha missat att människor; flest män kanske; inte tittar på porr för att sexlivet är dåligt? Skulle inte uppskatta om min man gick på porrklubb o TITTADE utan att jag visste det, men tog han upp det skulle jag inte förbjuda det. Vad har ev. porrklubbsbesök med förmågan att va statschef att göra? Ja, ös på med åsikter!

• Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?
  • lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-04 21:00:00 följande:
    Det beror på företaget, som jag skrev. "Hade det varit en representant för ett företag där sånt här inte får förekomma hade han fått sparken." Hade det varit ett företag som arbetar mot prostitution så hade en representant blivit sparkad om h*n gått till en prostituerad på sin fritid.
    men han hade inte blivigt sparkkad av att han vistats i lokaler där även prostituerade vistas
    Nej det tror jag inte!
  • Köpenhamn

Nej, inte på Arlande eller Coop Forum. Du har en poäng där....

• Iryelle
    lokisse skrev 2011-06-04 21:05:24 följande:
    men han hade inte blivigt sparkkad av att han vistats i lokaler där även prostituerade vistas
    Poängen är ju att om kungen vistas på en svartklubb, dricker sprit på sagda svartklubb, så stödjer han en olaglig verksamhet. Om representanten för företaget ovan på något sätt stödjer prostitution så får han nog sparken ja.
  • lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-04 21:22:40 följande:
    Poängen är ju att om kungen vistas på en svartklubb, dricker sprit på sagda svartklubb, så stödjer han en olaglig verksamhet. Om representanten för företaget ovan på något sätt stödjer prostitution så får han nog sparken ja.
    nja jag tror inte att nagon far sparken för att dom tagit in pa ett hotell som hyr ut per timme för att det är att stödja prostitution.
    Nej det tror jag inte!
  • StilaM
    sverker11 skrev 2011-06-04 19:31:22 följande:
    Så om Mohamed Svensson blir uthängd i media som pedofil utan några bevis på att han verkligen brukar antasta småbarn så är det Mohamed som skall presentera bevisen på att han inte antastar småbarn?

Intressant tanke. Hur var det nu någon skrev: "Dem av er som inte ser att detta är problematiskt har tydligen gått isamma skola som..."
    Nu gör du som alla som vet att de har fel - förvrider det jag skrivit för att komma vidare. Om kungen gjort det som påstås så är det ett jävla aber. Om Mohamed är pedofil så är det ett jävla aber. Om någon trycker en bok om kungens affärer är det klart att det blir diskussion. Om någon trycker en bok om Mohamed som pedofil, likaså.
  • Iryelle
    lokisse skrev 2011-06-04 21:29:08 följande:
    nja jag tror inte att nagon far sparken för att dom tagit in pa ett hotell som hyr ut per timme för att det är att stödja prostitution.
    Okej, nu tror jag bara att du driver med mig. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig tydligare. I min poäng ovan så stödjer kungen en olaglig verksamhet, tycker du att DET är ok så tycker vi olika.
  • ahlcec

Nejmen, han är ju statschef. Ska han representera Sverige får han ju liksom uppföra sig nåtsånär hyfsat och trevligt, och till det hör inte att gå på klubb och flåsa över nakenfisbrudar.
    Jag skiter i om svenne banan går på aldrihg så många hooters och beställer lap dances till chokladmilkshaken - de är inte statschefer.

För övrigt tycker jag det är ett oerhört förlegat statsskick, monarki. Eller åtminstone det att ämbetet går i arv.

• lokisse
    Iryelle skrev 2011-06-04 21:41:27 följande:
    Okej, nu tror jag bara att du driver med mig. Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig tydligare. I min poäng ovan så stödjer kungen en olaglig verksamhet, tycker du att DET är ok så tycker vi olika.
    jag använder ditt exempel.
    jag tycker inte att man ska stödja kriminella verksamheter. det jag vill fa fram är att det fortfarande är en rejäl skilnad pa att ga pa svartklub och rana banker tex, att fa sparken för att man har med abdra att göra som gör saker som är olagliga är förmycke moralbajs för min del.
    Nej det tror jag inte!
  • Här och nu

För att döma behövs bevis. Tills vi har det har kunge rätt att va ifred.

• Ria

Var inte det här ang porrkubben INNAN hans tid som kung?

Svar på tråden Är kungens fritid hans privatsak?