• Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:00
    70930 visningar
    547 svar

Människan = Hundratals miljoner år gammal, äldre än både apdjuren och dinosaurierna!

Agnostino skrev 2011-06-07 00:52:25 följande:
    Smidigt att hänvisa till dina egna bloggar dessutom. Det kan INTE kallas pålitliga källor.
    Ge oss då en enligt dig pålitlig källa, tack!
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:05
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 00:54:15 följande:
    Människor har ju längre livsstid nu än tidigare med tanke på dagens kunskaper inom sjukvården, vi forskar fram botemedel mot sjukdomar och virus.
    Och jag tror inte ett dugg på att vi människor skulle ha själar
    Helt fel!

I de tidigare tidsåldrarna hade människan en livstid på tusentals år!

Vad skiljer en levande kropp från en död kropp?

Just precis, den medvetna levande själen (evig), som bebor den temporära fysiska kroppen!

JAGET/SJÄLEN = Medveten och den som upplever = ANDLIG ENERGI, levande varelsen, subjektet!

KROPPEN = Omedveten och det som upplevs = MATERIELL ENERGI, föremål, objekt!

Vi själar ingjuts i äggcellen vid befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!

Vi är alltså själen, vi som lever i våra jordiska kroppar; utan oss, inget liv i kroppen!

en.wikipedia.org/wiki/Soul
    sv.wikipedia.org/wiki/Själ

Utan själ, inget själsliv, inga själsförmögenheter!

Utan själ, inget själsligt lidande!

Utan själ, ingen själavård!

Utan själ, ingen sorg i själen!

Utan själ, inga sår i själen!

Ögonen är själens spegel!

I själ och hjärta tror jag att du innerst inne håller med mig!  Skrattande
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:12
    Agnostino skrev 2011-06-07 00:59:09 följande:
    När det är artiklar från 1800-talet. JA!
    Och ändå har man aldrig dementerat elelr motbevisat något av alla dessa fantastiska fynd!

Har du läst "Forbiden Archeology"?

Rekommenderar dig varmt att läsa den:

www.amazon.com/Forbidden-Archeology-Hidden-History-Human/dp/0892132949/ref=sr_1_1&ie=UTF8&qid=1307401575&sr=1-1
    125 of 134 people found the following review helpful:
    5.0 out of 5 stars History you won't see taught in school..., January 19, 2009
    This review is from: Forbidden Archeology: The Hidden History of the Human Race (Hardcover)
    ...which in itself should tell you everything you need to know about modern "education"...

"After having spent best part of the last 6 months reading this juggernaut and cross-checking references, I can only say that the authors have done a tremendous job of proving that the evidence for the great antiquity of man is at least as strong as much of the evidence commonly accepted today as proof of human history. Those reviewers who claim the authors do not know their subject, or that they employ junk science or bad archaeology, quite simply have not read the book. Those claims are based more upon the (often very impressive) ignorance and preconceptions of the reviewers; do not be put off by them. Examine the evidence and judge for yourself.

Not only do they present a very strong case that we should either open our minds or discard most, if not all, of the commonly accepted evidence of human antiquity, but they demonstrate very clearly how the process of knowledge filtration works to preserve orthodox beliefs and bury contradictory evidence. This is a very important part of the discussion because it needs to be understood why a lot of evidence which was once widely accepted is now widely regarded as mythical or having never existed at all (look at some of the early reviews for this book, mostly from Mr. A Customer, which show how widespread that view is).

I started reading this book with no preconceptions at all except for a nagging suspicion that large parts of the history we are asked to uncritically swallow are wrong and known to be wrong by certain small groups of people. It strikes me from the evidence discussed that not only is the accepted version of human history inaccurate, it is almost completely wrong!

A note of caution: the above does not mean that I believe that every artefact uncovered is unequivocal proof that human beings were around millions, and hundreds of millions, of years ago. Nor do I believe every piece of evidence the authors present. Indeed, they make it abundantly clear that they themselves do not. As in all such situations, the point is that ALL of the evidence should be publicised, examined and analysed - evenhandedly. In too many walks of life there is a dogmatic and dangerously arrogant attitude that all there is to know has already been discovered. This is rarely true; this book is yet more evidence of that. Those who insist that works such as this should be consigned to the scrap heap are blissfully unaware of a very basic fact; that their ignorance is total."
    Help other customers find the most helpful reviews 
    Was this review helpful to you? Yes No
    67 of 77 people found the following review helpful:
    4.0 out of 5 stars Pushing back the Timeline, October 14, 1999
    By A Customer
    This review is from: Forbidden Archeology: The Hidden History of the Human Race (Hardcover)
    "When I was at college in the 1970s, we undergraduate anthro majors would kick around the currently known "facts" we were being taught. Not having fully absorbed the approved dogma, we all came to the same conclusion -- the timeline of human development is too compressed. It does not allow enough time for the physical and social changes that had to occur for humans to develop from "proto-ape" to modern man. We felt that a 2 million mark was the absolute minimum required, and would have prefered 10 million, but even we weren't that daring. Today, I see news articles about discoveries that push the approved timeline further and further back. By reviewing evidence that has been labeled anomalous, Cremo and Thompson provide future researchers with the thought-provoking material that will lead to a better understanding of man's development. Human beings have been human --and little changed -- for a very long time."
    Help other customers find the most helpful reviews 
    Was this review helpful to you? Yes No
    206 of 259 people found the following review helpful:
    5.0 out of 5 stars The scientific method is not dead yet., September 21, 2000
    Amazon Verified Purchase(What's this?)
    "Forbidden Archeology" is a superb, well-documented compendium of both the evidence favoring the conventional picture of human evoluton, and the anomalous evidence that casts this picture into doubt.

Its larger significance, however, lies in its detailed documentation and analysis of one particular exampe of a disturbing phenomenon that has increasingly crippled mainstream science: the establishment of a new scientific orthodoxy, i.e. a quasi-religious belief by leading scientists in the absolute and unquestionable validity of the basic theories of their field. These theories are then elevated to "facts" of which any dissenter is accused of being ignorant, which makes for a convenient, easy dismissal of any anomalous evidence. Since any such evidence is thus automatically ineligible for publication in the proper journals, this lack of documentation is then in turn taken by researchers in the field as proof that the evidence must be of low scientific value.

With "Forbidden Archeology", Cremo and Thompson have attempted to break through this self-perpetuating cycle of ignorance and denial. The many angry dismissals by "experts" one can read on this page shows that they have done their job well. A truly educational book that will open the eyes of many who are searching for the true origins of humankind. Those who don't have the time or patience to peruse this 900-page tome should consider reading the abridged version instead. Either way, they will come to appreciate one of the fundamental tenets of true science: theory never overrides evidence."

Du kan faktiskt köpa denadlibris.se för en billig penning:

www.adlibris.com/se/product.aspx

OK?  Solig

• Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:13
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 00:59:53 följande:
    Sunt förnuft säger det. Bibeln är inget bevis i sig eftersom man inte kan bevisa att det som står om "gud" i bibeln är sant. Och genom alla tider är ju inte riktigt sant eftersom det har funnits andra religioner innan kristendomen och judendomen existerade.
    Alla religioner talar om den ENDE ALLSMÄKTIGE Herren!

Han må ha många Namn och skepnader, men det är samma Högste Herre som åsyftas i alla religioner!
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:16
    Agnostino skrev 2011-06-07 01:08:20 följande:
    Belägg på att människan skulle levt längre förr i tiden. Ge gärna också belägg på att vi har en själ. Belägg på att själavandring inträffar. Belägg för reinkarnation. Vem/vad var DU i ett tidigare liv? Hur många tidigare liv har du haft? Varför blev du född till den du är precis nu?

Testa också att inte argumentera med talesätt, det visar bara på dåligt omdöme.
    Vetenskapliga bevis för själens existens:

krishna.org/the-scientific-theory-of-the-soul
    www.tim.nu/swe/frame_m.html

Dokumentär om Nära Döden-Upplevelser, som bevisar att våra medvetanden lever vidare efter att vi lämnat våra jordiska skal:

Video:

(6 delar)
    Video:

(3 delar)

Omfattande bevisning för reinkarnation, forskning kring barns minnen av sina tidigare liv:

Video:

Video:

hubbardianen.wordpress.com/2010/09/18/reinkarnation-%E2%80%93-det-mest-sannolika

Nya vetenskapliga studier påvisar att medvetandet lämnar kroppen vid dess död:

home.swipnet.se/NDU/medvetandet.htm
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:18
    Rakad Apa skrev 2011-06-07 01:11:19 följande:
    Aha!
    Gudasänd skrev 2011-06-07 01:05:00 följande:
    Helt fel!

I de tidigare tidsåldrarna hade människan en livstid på tusentals år!

Vad skiljer en levande kropp från en död kropp?

Just precis, den medvetna levande själen (evig), som bebor den temporära fysiska kroppen!

JAGET/SJÄLEN = Medveten och den som upplever = ANDLIG ENERGI, levande varelsen, subjektet!

KROPPEN = Omedveten och det som upplevs = MATERIELL ENERGI, föremål, objekt!

Vi själar ingjuts i äggcellen vid befruktningsögonblicket!

Utan själ, ingen celldelning!

Vi är alltså själen, vi som lever i våra jordiska kroppar; utan oss, inget liv i kroppen!

en.wikipedia.org/wiki/Soul
    sv.wikipedia.org/wiki/Själ

Utan själ, inget själsliv, inga själsförmögenheter!

Utan själ, inget själsligt lidande!

Utan själ, ingen själavård!

Utan själ, ingen sorg i själen!

Utan själ, inga sår i själen!

Ögonen är själens spegel!

I själ och hjärta tror jag att du innerst inne håller med mig!  Skrattande
    Fan, vad röker du för starka saker???
    Ingenting starkare än rökelse...vilket man inte röker, utan offrar till Gud...
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:21
    Agnostino skrev 2011-06-07 01:16:11 följande:
    Jag har läst allt för många kreationistiska och evolutionsförnekande böcker i mina dagar. Alla argument kreationister och andra evolutionsförnekare kommer med fick jag brutalt överbevisade för mig när jag öppnade mig för all den evolutionistiska literatu och vetenskap som finns. Jag var som du, fullständigt övertygad om att evolutionen var båg. Jag har fått den bevisad för mig om och om igen för att jag var villig att läsa "den andra" sidans argument och bevis också. Evolutionen vinner argumentationen om man bara låter den sidan höras.
    I våra svenska läroanstalter så är det ENBART den evolutionstroende sidan som man låter höras på biologitimmarna...
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:27
    Agnostino skrev 2011-06-07 01:20:16 följande:
    Jag anser dina bevis vara partiska. Visa mig oberoende forskningsresultat inom områdena i fråga tack.
    Varsågod:

Vetenskaplig avhandling, peer-reviewed, kring en holländsk NDU-studie av Dr. Pim van Lommel, i världens mest ansedda medicinska tidsskrift "The Lancet", som bevisar att medvetandet är skilt från hjärnan och att vi således överlever döden:

www.zarqon.co.uk/Lancet.pdf
    profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm

Empiriska stöd för liv efter döden; Nära Döden-Upplevelser:

plato.stanford.edu/entries/afterlife/

Indepth NDE/OBE Evidence In Favor of Survival of Consciousness (53 Items of Evidence Presented, Full of Links, Sources, and Referances):

www.near-death.com/evidence.html

Van Lommel, Van Wees, Meyers, Elfferich (2001). Near-Death Experience in Survivors of Cardiac Arrest: A Prospective Study in the Netherlands. Lancet:

profezie3m.altervista.org/archivio/TheLancet_NDE.htm

"About the Continuity of Our Consciousness" by Pim Von Lommel:

www.cinemind.com/atwater/VLommel.html

The Dutch Study:

www.mikepettigrew.com/afterlife/html/dutch_study.html

Autoscopic Evidence: Dr. Charles Tart's Out-of-Body Experience Research:

www.near-death.com/tart.html

Psychophysiological Study of Out-of-the-Body Experiences in a Selected Subject":

web.archive.org/web/20060215224439/http://www.paradigm-sys.com/display/ctt_articles2.cfm

Out-Of-Body Experiences (OBE or OOBE), Article by Mario Varvoglis, Ph.D.:

www.parapsych.org/out_of_body_experiences.htm

Out-of-Body Experience (OBE) Research:

library.thinkquest.org/C0120993/obefull.html
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:29
    Agnostino skrev 2011-06-07 01:22:42 följande:
    För att evolutionen är den enda biologiska förklaringen till livets uppkomst. Allt annat behandlas av religionstimmarna. Som sig bör.
    Så hur uppkom livet enligt den biologiska förklaringen?
  • Gudasä­nd
    Äldre 7 Jun 01:34
    Agnostino skrev 2011-06-07 01:31:48 följande:
    Läs några biologiböcker så finner du svaren. Vill du ha mer ingående finns det säkerligen någon biologiproffessor på något universitet i din närhet som kan svara. Jag anser mig för trött för att börja samla den informationen åt dig nu men den finns.
    Varför jag frågar är för att jag vet att biologin INTE har någon förklaring till livets uppkomst!

Givetvis kan LIV endast komma från redan existerande LIV, vilket är en biologisk naturlag, därav att biologin inte kan förklara hur liv skulle ha kunnat uppstå ur icke-liv!
Svar på tråden Människan = Hundratals miljoner år gammal, äldre än både apdjuren och dinosaurierna!