• LyckaOchTålamod

Namn ni tycker är fula ?

Skulle vara kul att höra vilket namn just du tycker är FULT (särskilt på ett barn),
    men som du (förmodligen) låtsas att du tycker är fint för att inte såra tex. föräldrarna som naturligtvis tycker just detta namn är sååå vackert!

Själv har jag svårt med bl.a. namnet Nils. Vår granne har en söt liten son m det namnet och  jag klarar inte att ta det namnet i min mun så jag brukar kalla honom "din son, din pojke" mm. Hon vet naturligtvis inte hur fult jag tycker namnet är, och det finns ju ingen anledning att såra någon, eller hur! När hon sa "jag ska hem och amma Nils" så fick jag en inre syn att hon hade en blek småfet 47-årig kommunpolitiker iförd brun polyesterkostym, flintskallig och med glasögon sugandes på bröstet....urk...men jag höll god min såklart.  Det jag tycker är fult tycker säkert någon annan är fint och vice versa, och det ska man ju få göra Drömmer

Andra namn jag tycker är fula, särskilt på ett barn:  Gunnar, Lennart, Sven, Tiffany, Sixten, Torsten, Arvid, Sune, Fred, Bengt, Kajsa, Ingeborg, Svea ......ja forsätt gärna på listan - alla tycker vi ju olika ....

• Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?
  • Kluttis

Patrica.Felicia.Nova.Athena.Synöve.Kajsa

Liam.Patrick.Osckar.Jörgen.Neo

De finns så många

• Storbarnsmamman

Brukar inte tycka om de supergamla namnen, t.ex. Gösta, Arne, Tore, Marianne, Petronella. Men jag kan tycka att lite mer vanliga namn som Tyra, Vera, Nils, Axel etc är helt ok, även om jag själv kanske inte skulle använda dem. 

Andra namn jag inte tycker om:
    Milton Morris Wilmer Erik Edvin // Ottilia Evelina Elvira Alva Wilma 

Och Neo, fast det heter min systerson, så det känns lite ok ändå.  

~ Niklas -91, Isabella -94, Alexander,Benjamin & Felix -99, Alice & Matilda -04, Elian -07 & Oliver -10 ~
  • Kluttis

Fabian.
    Urban.
    Torsten.
    Hans-Åke
    Jan-Åke
    Örjan

Gertrud
    Ingalill
    Moa
    Madelene
    Susane
    Emma
    Anna

• ViolinaX
    coquine skrev 2011-06-16 11:02:57 följande:

Det ar manga som inte gillar andranamnet pa sonen jag vantar : Rudemar! Han ska fa Oscar som tilltalsnamn och sen heter min far Rudemar i andranamn. Som barn tyckte jag det var land det fulaste jag hade hort, men nu tycker jag att det ar ett fint, svenskt namn som man inte hor sa ofta. Ett familjenamn dessutom!

Det var ju ett jättefint namn att ha som andranamn - ett givet samtalsämne på hans bröllop.
    Jag tycker gott att man kan ha ovanliga och lite småkonstiga namn som andranamn, speciellt om det finns en särskild historia bakom, t.ex. att hans morfar ockå heter så Glad
    Andranamn är det ju ingen annan som någonsin får höra - utom just när man gifter sig.
    Att ha Rudemar som tilltalsnamn vore lite mer tveksamt...
  • Kluttis

Sen alla som döper sig till länder ex

Paris
    London
    Dakota

o sånt

• woopwoop

Thindra, Savanna, Destiny, Yasmin, Sonja,  
    River, Maddox, Ben,

Så himla pretto med föräldrar som ska försöka göra namnet mer individuellt genom en ful jävla stavning, z istället för s, c istället för s, y o i för att ge ett j-ljud osv.

• K g
    Kluttis skrev 2011-06-21 18:38:46 följande:
    Sen alla som döper sig till länder ex

Paris
    London
    Dakota

o sånt
    Fast det där är ju städer och inte länder ;)
  • Kluttis
    K g skrev 2011-06-21 21:29:31 följande:
    Fast det där är ju städer och inte länder ;)
    Ja jag såg det när ja hade skickat iväg de ;)
  • K g
    Kluttis skrev 2011-06-21 21:41:25 följande:
    Ja jag såg det när ja hade skickat iväg de ;)
    Men jag fattar vad du menar, är heller inget fan av dessa namn haha.
Svar på tråden Namn ni tycker är fula ?