• Anonym

Otrogen och gravid

oj viken såpa du hamnat i!! har inte direkt några råd, men en sak som jag tänkte på var, gör inget du kommer sedan ångra....vill du ha barnet så spara det, ,annars kommer du tänka på det hela ditt liv...

stor kram till dig...

• Anonym

Låter jättejobbigt! Jag tror inte du kan göra abort och sen leva med det utan att berätta för din sambo. Kommer du inte alltid leva med ångest då? Har inga goda råd. Hur skulle du vilja ha det? om du får drömma och ingen blir sårad, hur skulle du helst önska att det var då?

• Anonym

Jag tycker att du måste prata med din sambo om detta, om du vill ha kvar honom och om du vill att ni två ska kunna ha ett bra och givande förhållande. Det är inte rättvist att inte dela detta med honom, att du har blivit gravid innebär ju att du kan ha fått en könssjukdom också, vill du ge den till din sambo? Har inte han rätt att få veta vad du gjort, skulle inte du vilja veta om det var omvänt?

• Anonym

Du har redan bevisat att din sambo inte duger och att du inte respekterar honom.

Vill du trots det vara kvar med din sambo- gör abort på en gång. Och hoppas att han inte kastar ut dig.

Eller, bryt med sambon och flytta ihop med den andra- och förbered dig på vårdnadstvist.

• Anonym

Jag var med om ungefär samma sak. Men det var inte ett enstaka tillfälle utan en "riktig" affär som jag hade, bakom ryggen på min dåvarande sambo. Jag älskade dem båda och hade därför svårt att bryta med den andra killen, trots att jag inte ville lämna min sambo. Den andre var för övrigt helt införstådd med det hela, han hade flickvänner också, så det vi hade var väl mer av ett kk-förhållande, fastän med otroligt mycket kärlek och ömhet samtidigt. Det havererade förvisso senare, men i alla fall.

Jag ville inte ha barn med den man som jag visste var pappan. Och eftersom de två killarna hade olika hudfärg hade jag ingen chans i världen att låtsas som ingenting. Så valet var ganska lätt. Min sambo tyckte att det var mitt beslut, men har efteråt sagt att han nog ville behålla det men inte vill pressa mig. Aborten ågrade jag aldrig och den killen jag levde med tror fortfarande att han var pappa till barnet som aldrig fick födas.

Jag tycker du ska fundera på vilken av killarna du vill ha, om någon av dem. Sen tycker jag du ska välja barn eller inte efter det. Jag kan föreställa mig att det vore svårt för din sambo att låta dig föda ett barn till er familj som inte är hans. Så vill du stanna hos honom är väl abort det enda möjliga. Försök bli gravid med honom istället då.

• Anonym

jag tycker inte ett dugg synd om dig, skylld dig själv! jag tycker bara så synd om alla dom barn som får dö för att ni varit klantiga. det finns folk som skulle kunna göra allt här i livet om dom kunde få ett barn och så finns det dom som gör som du ts och många med dig....

jag vet inte varför jag läser sådana trådar för jag blir bara så arg å ledsen. idag finns det så in i bomben massa medel som gör att man kan skydda sig men tyvärr så har dom inte kommit på nått för dom som saknar skruvar i hjärnan!!

• Anonym

Något jag inte förstår....Varför skyddade du dig inte när ni bara hade sex en gång??speciellt när du visste att du va otrogen oxå? o alla vet att det räcker med oskyddad sex 1 gång för att bli gravid.....
    jag tycker inte synd om dig för du har själv satt dig i denna situation och fattar inte varför du vände dig till denna killen och va otrogen,när du kunde valt och prata med din sambo och lösa era problem,eller gått ifrån din sambo INNAN du hoppade i säng med den andre....för nu har du mer problem och lösa....

• Anonym

Tussetösen: hur tror du hennes sambo kommer känna sig då?

• Anonym

Tussetösen: nä...jag tyckte det lät som att det är synd om TS...för det är det verkligen inte! hon har själv satt sig i situationen....

Svar på tråden Otrogen och gravid