Inlägg från: zebran i Stilla havet |Visa alla inlägg
  • zebran i Stilla havet

Otrogen och gravid

Lagg av! Ibland klantar man till det och det sista man behover nar livet blev mer komplicerat an man vet hur man ska hantera ar fornumstiga kommentarer om att man sjalv har satt sig i situationen! Sedan leder ju inte sjalvomkan nagon vart heller men lite jala odmjukhet kan man val anda kosta pa sig, tycker jag. Inte sa latt att gora precis ratt jamt och standigt. Otrohet hander faktiskt och behover inte vara hela varlden. Bara det att ar man kvinna sa riskerar man att raka ut for sadana har svara val som konsekvens och da tycker jag att man fortjanar allt stod man bara kan fa. Lycka till! Hur du an beslutar!

• zebran i Stilla havet

Hmm. nu far jag val skit, antar jag, men ar det verkligen hela varlden att vara otrogen? Inte for att jag har varit det sjalv men jag fattar faktiskt inte varfor hela varlden brakar ihop for att man tankte pa ett annat satt en natt och gick till sangs med en annan an den man alskar eller vad man nu gor.. Det finns sa mycket regler for allt har i livet och ibland slas jag av kanslan att.. kanske ar det inte nodvandigt alls..? Sa mcyket skuld och sjalvpataget lidande och.. Ja ja, bara en hippietanke sahar pa eftermiddagen.

• zebran i Stilla havet

Jo, jag vet hur du menar och det BRUKADE kannas sa for mig ocksa. Vet inte vad som hande men plotsligt kanns det bara inte som att det VORE hela varlden faktiskt. Lite som att man kan ju inte begara att ens partner ska vara allt man behover pa alla plan, dvs basta samtalspartnern och roligaste man kanner alltid och.. Varfor ar det sa exra hemskt just att ha sex med nagon annan? Ar det inte egentligen ett storre tecken pa att nagot inte ar 100% om man har t ex timslanga djuplodande samtal med nagon annan?

• zebran i Stilla havet

Horru Anonym, det var val inte riktigt sa att TS skrev om detta for att fa hora vad andra tycker sa mycket som for att fa stod - for att citera TS: "Finns det någon som varit i liknande situation som kan komma med solskenshistorier? Jag behöver få höra att det löser sig, för i nuläget tvivlar jag på det."

• zebran i Stilla havet

Samma har. Mina riktiga vanner skulle inte doma mig for en sadan sak - eller speciellt manga saker alls, for den delen. Josses, allt stenkastande i den har traden!!

• zebran i Stilla havet

Ibland kan sanningen vara onodigt sarande och man behover inte beratta precis allt.

Kanske ar det battre att bara en sadan sak sjalv istallet for att offra en annars lycklig familj pa sanningens ack sa overskattade altare. Tss. Alltsa, om man har ruskigt daligt samvete sa vore det sakert valdigt skont ATT beratta (och forhoppningsvis bli forlaten) men med detta kommer ju risken att skadan blir alltfor stor i andra anden. Om man valjer att inte beratta sa tycker i alla fall inte jag att det ar egoistiskt, tvartom! I detta fallet tycker jag att det man inte vet, lider man inte av. Forutsatt att det ar en engangsgrej och inte nagon systematisk otrohetsgrej.

• zebran i Stilla havet

Men josses! Tycker du pa allvar att det hade varit skonsammare att ha ihjal snubben an att vara otrogen? Sluta nu!! Man kan ju undra varfor otrohet inte ar ett lagbrott nar man laser vissa inlagg har.. Sedan tycker jag INTE att man har "ratt" att fa reda pa varenda liten detalj om ens partners liv. Bara for att man lever ihop sa kan man val fa behalla en eller annan hemlighet. Eller ar det meningen att man ska ge upp sin egen person helt och hallet? Tss.

• zebran i Stilla havet

Jo Anonym, jag sag att du skrev det men tyckte att det aven sag ut som att du skrev att det skulle vara skonsammare att ha ihjal dem strax ovanfor.. Jag forstod faktiskt inte riktigt hur det gick ihop. Hmm. Nej, jag tycker inte att otrohet ar en liten detalj men det behover heller inte vara hela varlden om man inte betsammer sig for att det ar det. Det ar ocksa ett val man kan gora.

Ja ja, jag forstar att vi aldrig kommer enas och det spelar inte sa stor roll. Jag ville egentligen bara uttrycka min sympati for TS och onska henne lycka till samt formedla att vi alla ar manskliga och kan gora misstag och.. de flesta av oss ar finfina manniskor anda, kanske t o m lite odmjukare efter ett misstag av den har kalibern. Jag lagger harmed ner strids/diskussionsyxan och onskar TS och alla er andra en riktigt God Jul.

• zebran i Stilla havet

Vadda, skulle du vara otrogen mot din snubbe bara for att han sa att han inte skulle lamna dig om du var det? Och vill du verkligen att din snubbe inte ar otrogen mot dig, inte for att det ar nagot han sjalv valjer utan for att han vet att han skulle ma sa daligt annars? Later knappt i MINA oron.

Svar på tråden Otrogen och gravid