• Kakmonster

Hur sätter ni in suppen i bebisrumpan?

Halloj!

Har hört olika. Hur gör ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sätter ni in suppen i bebisrumpan?
  • Analoga

Det står ju på förpackningen vilken ände som ska in först..men jag tycker mig minnas att Alvedon supparna stoppas in med trubbig ände först. Var ett tag sedan lillan var sjuk, men jag minns det nog för att jag tycker det är så himla tvärtom mot vad det borde vara

• Maria3
    erajka skrev 2011-06-18 22:37:14 följande:
    dom ska in med trubbig ände först
    ja för att skydda ändtarmsmuskeln eller ringmuskeln (eller vad den nu heter) =)
  • erajka
    Maria3 skrev 2011-06-18 22:38:17 följande:
    ja för att skydda ändtarmsmuskeln eller ringmuskeln (eller vad den nu heter) =)
    sedan glider den in lättare när man "kniper"  :-P
  • sanna1988

Förut så va det så att man skulle föra in den trubbiga änden först men nu säger dom att det inte spelar någonroll ända skillnaden är att den inte smälter lika fort om man kör in spettsiga (Distriktsjuksköterka som sakt till mig iaf)

• Luullis

Det brukar stå trubbig ände. Men när jag pluggade om medicinering framkom det att det inte spelar så stor roll.

• Dimitra

Spetsiga först för det verkar minst obekvämt för hon som får läkemedlet.

The Dimitra universe.
  • Frila2

Trubbig ände först eftersom den spetsiga delen gör att man kan sluta ringmuskeln bättre och inte känna som att man vill putta ut den igen.
    Behövde en gång ge en Ipren-supp som skulle delas till dottern. Då blev en av supparna trubbig i båda ändar och det var en helt annat reaktion hon henne. Rent instinktigt började hon försöka "krysta" ut den.

• Maria3
    sanna1988 skrev 2011-06-18 23:15:12 följande:

Förut så va det så att man skulle föra in den trubbiga änden först men nu säger dom att det inte spelar någonroll ända skillnaden är att den inte smälter lika fort om man kör in spettsiga (Distriktsjuksköterka som sakt till mig iaf)

Ingen skillnad i hur det smälter!!!
  • JA77

...huvudsaken är att ni inte delar suppen på tvären, utan "skala" istället av den på längden om den måste delas. Detta för att läkemedlet inte är jämnt fördelat.

/Sjuksköterska.

• La Lola

Den trubbiga först såklart.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dimitra
    JA77 skrev 2011-06-24 09:36:37 följande:
    ...huvudsaken är att ni inte delar suppen på tvären, utan "skala" istället av den på längden om den måste delas. Detta för att läkemedlet inte är jämnt fördelat.

/Sjuksköterska.
    Har försökt det men jag är oduglig. Det blir två högar av smulor. Jag delar på diagonalen.
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Hur sätter ni in suppen i bebisrumpan?