Inlägg från: luelga |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Någon som förlorat ett barn i en olycka?

    Jag förlorade min dotter i en drunkningsolycka i juni -08. Jag letar efter ändra som också förlorat ett barn i en olycka. Jag hittar många som förlorat barn under graviditeten eller i samband med förlossningen men det är en annan sorg känner jag. Min dotter blev 18 månader.

    Nu har vi fått en pojke till så vi är lyckliga föräldrar till två pojkar och så har vi vår ängel också.  

    Jag söker också efter föräldrar som har barn som har bevittnat en fruktansvärd händelse. Min son var med och hittade min dotter och såg allt. Hur hjälper man honom bäst? 

  • Svar på tråden Någon som förlorat ett barn i en olycka?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack! Min son var 4 år då det hände och han minns väl vad som hände. Vi pratar mycket om det och henne för att hålla minnet vid liv. Han kommer ihåg begravningen och när vi hälsade på henne på sjukhuset dagen efter det hände. Han minns att hon var alldeles kall. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Min son fyller 7 i sommar och har den senaste tiden uppvisat ett litet annat beteende än tidigare med mer trots och en tuffare attityd. Det som jag tycker är svårt är att veta om det är "vanlig" 6-års trots eller om det har att göra med syrran. I början funderade jag mycket på om hans beteende var "normalt" eller om det hade en annan förklaring. Det som var bra då var att träffa hans jämnåriga kompisar och se att de hade samma typ av beteende. Men jag gissar att förr eller senare kommer hans tankar komma ikapp honom och jag försöker vara lyhörd.

    En annan jobbig sak är när man blir påmind om att han har behövt vara med om något som andra inte behöver. Han sa till mig häromdagen: Om lilla G (smeknamn på lillebror) dör så kan vi spara hans kläder för då kan du få en ny bebis som kan få hans kläder.  

  • Anonym (Kaffedraken)
    sus60 skrev 2011-09-18 16:17:31 följande:
    Så ont det måste göra, jag beklagar verkligen att ni fått gå igenom en sådan här händelse.

    Själv miste jag min 20 åriga son i en trafikolycka för ca tre mån. sedan,  men kanske är det inte samma sak som att förlora en sådan liten flicka.

    Skickar iväg en varm innerlig tanke till Er
    Var rädda om varandra
    Tack för omtanken. Jag tror att alla sorger är unika i sig. När man förlorar ett litet barn som jag gjorde sörjer jag nästan mest det som aldrig fick bli. Hon fick aldrig börja skoan o.s.v. Kan tänka mig att ni saknar er son i er vardag mer samtidigt så klart som att ni säkert sörjer det som aldrig fick bli. 

     Hoppas att ni får mycket hjälp och att ni vågar prata om det som skett. Det har varit mitt största arbete i sorgeprocessen. 

    Kramar till er och er familj.  
Svar på tråden Någon som förlorat ett barn i en olycka?