• mayia1

    Mannen fyller år om en vecka, vänta med att berätta?

    Hur hade ni gjort? Plussade igår (och idag hihi). Mannen är bortrest tills på lördag så jag funderar på att vänta med att berätta tills han fyller år om en vecka. Några roliga förslag? Slå in ett digitalt test?

  • Svar på tråden Mannen fyller år om en vecka, vänta med att berätta?
  • neecha

    Jag skulle uppskatta att få något annat än en sticka under näsan. Slå in ett par babyskor eller något så får han tänka lite innan poletten trillar ner. :)

  • jennsa84

    När vi plussade och numera födda dotterns farfar och morfar fyllde år (de fyller samma dag) så köpte vi nån bok som de skulle kunna fylla i. Typ "hej barnbarn, det här är mitt liv" eller nåt liknande. Borde val finnas nåt för blivande pappor?

  • Somsocker

    Stort grattis!
    Jag hade aldrig kunnat vänta så länge. Men det är klart att det är roligare att berätta när han är hemma och inte på telefon. Ett tips är boken "Du ska bli pappa" av Dick Sundevall, en bra present oavsett om du berättar med den eller redan när han kommer hem.

  • lalasmama

    Jag skulle isf berättat redan när han kommer hem, tex hälsa honom välkommen hem med en tröja (som du har på dig då alltså) med trycket: du ska bli pappa! Ta en gammal tshirt bara

  • mayia1

    Tack för alla svar! Har funderat lite och jag tror att jag väntar tills han fyller. Sen kom jag på att det ju finns t-shirtar där det står storebror på? Det här är nämligen andra barnet. Och den här gången lyckades vi efter bara 5 månader (första tog 13 mån) så han kommer bli grymt överraskad!

  • himlafin

    Jag berättade för min sambo samma dag som jag fick plusset, vilket råkade vara på just julafton. hehe.

    Men när mina föräldrar skulle berätta för mormor och morfar att de väntade mig så va det på min mormors födelsedag. Mamma hade gjort typ en tavla , där det stod "Lyckan är ett barnbarn". Mormor blev helt tyst när hon såg den och visade den för morfar. han fatta nada först. hehe. Men sen blev dom skitglada! jag hade också lätt velat göra något sådant, men det va drygt ett halvår kvar tills mina föräldrar fyllde år , så det fick bli över telefon ist.

    Men man hade nog kunnat göra något sådant. Om man nu är hyfsad på att måla eller så. typ .. "Lyckan är ännu ett barn" eller något sådant.  

  • AlbinsTheres

    slå in stickan i ett paket och ge honom det :) 

  • Verra88
    mayia1 skrev 2011-06-29 12:04:47 följande:
    Tack för alla svar! Har funderat lite och jag tror att jag väntar tills han fyller. Sen kom jag på att det ju finns t-shirtar där det står storebror på? Det här är nämligen andra barnet. Och den här gången lyckades vi efter bara 5 månader (första tog 13 mån) så han kommer bli grymt överraskad!
    Grattis mayia1 Till graviditet lyckost. Jag hade nog också köpt nå boddy eller skor och slagit in, så han hade blivit förvånad....
    Vi är på vårt 12 försök och man börja känna att man vore steril eller något fast vi är 23-25 år. Hoppas verkligen det tar sig snart denna vecka har jag nog haft ÄL om allt stämmer i beräkningarna... SÅ jag hoppas, för min mamma tog det med oss tre barn mellan 12 mån 13 mån och 14 mån så kanske har jag ärva svårheten att bli gravid vad tror ni?
Svar på tråden Mannen fyller år om en vecka, vänta med att berätta?