• Tr0ust

Värkar??

ÄR idag i vecka 38+2, och har haft starkare "mens-smärtor" regelbundet, sedan i morses.
    Har haft molande mensvärk, några dagar innan.

Är det på g tror ni? När ska man ringa förlossningen? Är bara "rädd" för att det luras, och så går man och hoppas och sen så lägger det bara ner.

Någon som har vart med om detta innan?

Tack för alla svar!

Snälla hjälp mig med era råd !

• Svar på tråden Värkar??
  • Tr0ust
    Mia386 skrev 2011-07-01 13:38:15 följande:
    ta panodil och en dusch/bad, går det inte över så börja klocka och ring förlossningen. lycka till :)
    Tack :) Är det inte alvedon som gäller? :)

TAck för ditt svar!
  • PoppesMamma2006

Ta en Alvedon och käka och vila som föregående sa.. Och sen så märker du när det verkligen dragit igång, det är inget man behöver fråga om när det väl är igång ;) Men det låter ju som att det är på gång iaf =)

• Tr0ust
    PoppesMamma2006 skrev 2011-07-01 13:40:11 följande:
    Ta en Alvedon och käka och vila som föregående sa.. Och sen så märker du när det verkligen dragit igång, det är inget man behöver fråga om när det väl är igång ;) Men det låter ju som att det är på gång iaf =)
    Tack!

Och jag och min sambo som skulle ut och äta på kina resturant idag :( Jädra onge :P

Men tack så mycket. Ska följa era tips. Blir nog en dusch först.
  • marinassk

Gör precis som andra skrivit, ta det lugnt o en Alvedon. Lev som vanligt och gör det du brukar... Så gå o ät du, det gjorde vi när jag var i latensfasen. Till slut kan du inte funka normalt eller ignonera värkarna och då är det bara att ringa in :) Lycka till!! Gud så spännande dygn du har framför dig :D

www.familjenwigsten.se

• marinassk

Dessutom kan ju värkarna gå över efter typ ett dygn... Vart så för mig och kände mig så jäkla lurad. Sen typ 15timmar senare drog det igång på riktigt! :)

• Tr0ust

Har intensiva värkar nu. Mycket starkare! Men jag ringde till förlossningen och dom tyckte att jag skulle vänta ännu mera!!

• Josefines

du vet när det är dax att åka =) känner man sig osäker så är det förmodligen inte "riktiga" värkar utan bara förvärkar =) Lycka till!

• Tr0ust

Dagen efter är min dotter född :) Det var verkar :D

• Alvi

Härligt!! Grattis!! Gick det bra, vad ska hon heta??

Svar på tråden Värkar??