Jag tar tillbaka det jag skrev att jag inte kände någonting när jag fick mens. Jäklar vilken mensvärk jag fick senare, fick gå dubbelvikt hela kvällen=) Jag trodde att man skulle få en rejäl blödning nu när man äter tabletter men det är inte alls så farligt vilket är väldigt skönt.
Firran skrev 2011-08-11 19:31:42 följande:
Hoppfull idag - Det är bäst att ha sex varannan dag sägs det ju : ) för då hinns det bildas mer nya spermier... och spermierna överlever ju i en ett tag... så sex varje dag behövs inte : )
För min del blir det nog kanske paus med sprutorna... jag fick åka in på akut tid idag då jag fick sjuukt ont i magen igår... efter sex.. kunde inte röra mig.. och idag på vul såg han att ett av äggen blivit en cysta på äggstocken.. eftersom jag inte fått ägglossning... så den va 40 mm : ( så ska dit om en vecka igen och kolla.. förhoppningsvis försvinner den av sig själv.. annars blir det operation : /
Nej vad tråkigt med paus! Har du hunnit börja med sprutorna än? Hoppas att det ser bättre ut nästa vecka och att den försvinner av sig själv. Det är så typiskt att det alltid ska krångla och aldrig bara vara enkelt.
hoppfull idag skrev 2011-08-11 13:23:00 följande:
Vad bra att det fungerade och mensen kom så fort! Skönt!!!!
Jag äter sista tabletten idag och räknar med mens i helgen. Känns som det kommer funka för jag har ömma bröst så nåt är på gång.
Håller verkligen tummarna för att Pergo ska fungera för oss alla!!! Jag har också hållt på och räknat när man får nästa chans om det inte skulle fungera. Men försök att inte tänka för mycket framåt utan bara på det som händer just nu, annars blir man ju knäpp! Jag vet att det är svårt, men för mig har det bästa varit att försöka fokusera på annat så mycket som möjligt. Gräv ner dig i jobb, syssla med en hobby du trivs med, var inne på FL HÖGST en gång per dag, inte flera timmar per dag som jag var förut.. ;) Lätt att bli besatt.
Tänk också positivt istället för att oroa dig redan innan! Pergo har fungerat för många, många kvinnor och det ÄR ett bra hjälpmedel. Men att det kan vara så att det tar 1-2-3 försök. Inget fel med det. Bra att ställa in sig lite på det så man inte blir knäckt om det inte funkar på första försöket.
Det jag är lite orolig för är såklart främst att Pergo inte ska ge någon ÄL. Men sedan är jag också orolig att jag och min sambo inte kommer palla ha sex varje dag från säg dag 11-30 (i menscyklen, för att inte missa ÄL), det är ju för sjutton 19 dagar! Vi som brukar ha sex 1-2 ggr/vecka. Jag skulle kunna ha det 3 ggr/dag men min sambo har inte samma drift eller vad man ska säga. Men jag har frågat honom och han säger att han är inställd på att satsa (hehe...ursäkta ordvitsen) fullt ut, så jag hoppas det ska gå vägen!
Tack för peppningen! Klart att vi hoppas att det ska fungera för alla. Bara positiva tankar från och med nu!=) Nu när jag åker utomlands ska jag förvisso ta Pergon men annars ska jag försöka att inte tänka alls på allt som har med bebisverksad att göra. Jag har egentligen ingen brådska att bli gravid, tar det några månader så är det helt okej. Så länge man får försöka varja månad, och slipper jobbiga uppehåll, så känns det bra. Däremot har man ju en förmåga att stressa upp sig själv, man läser om andra som ska ha barn här på FL eller vänner/bekanta/släktingar som väntar tillökning vilket jag upplever som stressande ibland. Men jag ska försöka tänka positivt och ta en månad i taget. Klart att vi ska bli gravida 2011!=)
Jag vet inte heller om vi orkar ha sex varje dag. Sambon fixar det definitivt, men inte jag. Haha, kommer väl gå på rutin tillslut, man har ju inte så stort val.