• onewish

Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?

Hej! Jag är 20 år och nu har jag och min sambo startat bebisverkstaden på riktigt, efter att det senaste halvåret gått med tanken "händer det så händer det".  Men problemet är att jag har PCO och det verkar vara hopplöst att bli gravid, vi har varit i kontakt med BM och jag ska snart dit på första undersökningen. Så just nu hoppas jag verkligen att jag har ägglossning överhuvudtaget! Min mens har alltid pga av PCO:n varit oregelbunden med alltifrån 4 veckors mellanrum till 12 veckor. Det är inte det lättaste att pricka in (om den överhuvudtaget existerar) ägglossningen.. Någon mer än jag med liknande cyklar?
    Det skulle vara roligt att följas åt med andra i samma ålder som kämpar mot plusset, och puscha varandra. Dela med sig av erfarenheter, tips, råd och trösta varandra när det känns hopplöst. Hänger ni med på resan mot plusset 2011??  :)

• Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?
  • Silly

Tack så mkt för era fina ord, sånt värmer oerhört ska ni veta :)

Börjar kännas lite bättre nu, har varit ledig i några dagar och bara tagit det lugnt.
    Vet inte riktigt om man vågar köra på igen, har hört att man borde vänta minst en månad med att försöka bli gravid igen efter ett missfall? Vet inte om detta stämmer alls.. Och om ägglossningen kommer igång överhuvudtaget.

lillamy83, det låter onekligen som att det är något på gång där :D Håll oss uppdaterade ;)

• valkyrie

Hej alla. Här tror jag att jag har äl i går eller i dag. Har sexat på. Så bara hoppas på det bästa.

• Celbia

Tack så mycket för era uppmuntrande ord, de värmer!! :) Ingen mens ännu heller, så imorgon blir det nytt test. Hoppas hoppas hoppas :) Jag har fortfarande mensvärk från och till och även ryggvärk. Igår när jag skulle ut med hunden fick jag värsta benvärk/växtvärk i högra benet och i morse vaknade jag av en hemsk kramp i samma ben. Vet inte om detta har nåt med en eventuell graviditet att göra, men jag reagerar ju på allt nu och funderar vad det kan bero på. Haha :) Man blir ju galen med mindre!! :) Får se vad som händer...

Silly; Jag har ingen säker information vad gäller missfall och att vänta en månad. Men jag minns att jag läste om en tjej i en annan tråd som fått rådet att vänta av sin läkare efter missfall. Hon hade dock inte haft tålamod att vänta vilket hade resulterat i flera missfall :( Kanske du kan kolla med din läkare hur det ligger till för att vara på den säkra sidan!?

Valkyrie; Kör hårt!! Lycka till!!! :)

• Janssonkatten

När jag har haft missfall har läkarna rekommenderat mig att vänta 3 månader innan nästa försök att skaffa barn, eller 3 mensar för vanliga personer. Jag har då fått utskrivet något för att få tre mensar förståss, annars hade jag väl fått vänta 3 år...

Kolla med din läkare.

Jag har passerat mitt BIM med över en månad, gjorde ett test för nån dag sen som var negativt. Inte särskilt oväntat.     

• Celbia

Här blev det inget plus, tanten kom igår :/ Så nya tag i augusti då!

• pco
    Celbia skrev 2011-07-31 13:24:23 följande:
    Här blev det inget plus, tanten kom igår :/ Så nya tag i augusti då!
    nej ursch va tråkigt! Jag vet hur det känns. Försök o ladda om inför nästa försök även om det känns tungt! 

Vi ska lyckas!! 
  • terror

Hej!

Hoppar in här!

Såg tidigare i denna tråd någon som skrev att man äter provera dag 16-25 i menscykeln. Det är inte alltid så, själv äter jag dag 14-23 och brukar få blödningen efter ca 2-5 dagar efter avslutad kur. Så det är helt efter hur läkaren bestämmer.

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år nu och det blir inget. Känns förjävligt rent ut sagt. Jag har pco. Nu har vi bokat tid för utredning. Hoppas på pergo då jag inte verkar ägglossa som man ska. Här ska barn bli gjorda! Eller hur??? Drömmer

• pco
    terror skrev 2011-07-31 18:56:14 följande:

Hej!

Hoppar in här!

Såg tidigare i denna tråd någon som skrev att man äter provera dag 16-25 i menscykeln. Det är inte alltid så, själv äter jag dag 14-23 och brukar få blödningen efter ca 2-5 dagar efter avslutad kur. Så det är helt efter hur läkaren bestämmer.

Jag och min sambo har försökt i ca 1 år nu och det blir inget. Känns förjävligt rent ut sagt. Jag har pco. Nu har vi bokat tid för utredning. Hoppas på pergo då jag inte verkar ägglossa som man ska. Här ska barn bli gjorda! Eller hur??? Drömmer

ja provera e helt individuellt..själv åt jag provera i 10dagar och då kom mensen som för övrigt är slut snart. Jag har ätit prego tidigare i 3omgångar men d tog sig inte, men jag hoppas på bättre resultat för er :) självklart ska barn bli gjorda här :)
  • terror
    pco skrev 2011-07-31 20:58:34 följande:
    ja provera e helt individuellt..själv åt jag provera i 10dagar och då kom mensen som för övrigt är slut snart. Jag har ätit prego tidigare i 3omgångar men d tog sig inte, men jag hoppas på bättre resultat för er :) självklart ska barn bli gjorda här :)
    Ja, jag åt oxå 10 dagar. Nu är jag utan tills vi ska börja utredningen. Får se om den kommer av sig själv.. vore ju roligt men så blir det nog inte.

Vad händer för dig nu när inte pergon fungerade?
Svar på tråden Vägen mot ett plus (trots PCO:n) 2011?