• Minnasbebis

    Kan jag gå ner 11 kg med lchf/ gi till den 1oktober?

    och vad är bäst när man vill minska vikt snabbt. Lchf eller gi?

  • Svar på tråden Kan jag gå ner 11 kg med lchf/ gi till den 1oktober?
  • supermimmi

    Jag har kört gi, med lite blandat från lchf. Har gått ner 5 kilo på en månad, utan att ha motionerat speciellt mycket. Så det kan nog funka. Lycka till!

  • yena89

    Vill du snabbt gå ner i vikt och ser endast på viktminskningen bör du köra en pulverkur. LCHF/GI är långsiktiga metoder där en hälsosam viktnedgång på 0,5-1kg eftersträvs, det är inga bantningkurer som man kör några veckor och sen går tillbaka till sin gamla kost.
    Man kan aldrig veta hur mkt en person kommer gå ner i vikt.
    Har du mkt övervikt kan du säkert tappa 11kg men har du bara dess 11kg kan det gå segare.
    LCHF kan man äta utan att behöva motioner och i början kan det även vara svårt.
    Med GI behöver du nästan motionera.
    Sen beror det ju på vilken mat du gillar också, har du svårt för fett kanske GI passar bättre.
    Annars kan du ju köra Lauritzons 4 faser inom GI. döär börjar man i princip med LCHF och ökar sedan intaget av grönsaker för att till slut lägga till bulgur, råris, bönor och andra kolhydrtasrikare livsmedel.


  • Minnasbebis

    Tack för svar.. När jag väl bestämmer mig så brukar jag gå ner bra:)  Är 1.65 och väger 75 kg. Måste gå ner 11 kg då  jag ska gifta mig den 1 oktober..
    Jag kommer köra lchf/gi efter 1 oktober också men nu vill jag gå ner snabbt :) men hur??

  • yena89
    Minnasbebis skrev 2011-07-05 14:27:39 följande:

    Tack för svar.. När jag väl bestämmer mig så brukar jag gå ner bra:)  Är 1.65 och väger 75 kg. Måste gå ner 11 kg då  jag ska gifta mig den 1 oktober..
    Jag kommer köra lchf/gi efter 1 oktober också men nu vill jag gå ner snabbt :) men hur??


    Jag tycker du ska börja med LCHF eller GI-fas1 då. går du ner så är det ju bra. Du kanske till o me dkan äta GI-fas2 och ändå gå ner. Och när du har 2 veckor kvar till bröllopet och det saknas nåt kg kan du ju köra pulver om du vill :)

    Jag tycker inte man ska chocka kroppen med att köra fakir (att försöka nolla kolhydraterna) utan kör som vanligt.

    Men läs på om den kost du väljer och se till att väga och mäta i början för att få en känsla för mängderna.

    Sen när du nått din vikt kan du sänka fettet och lägga till mer grönsaker, kanske en och annan frukt och nåt surdegsbröd till och med eller bulgur :)
Svar på tråden Kan jag gå ner 11 kg med lchf/ gi till den 1oktober?