Inlägg från: MattssonE |Visa alla inlägg
  • MattssonE

Orolig förälder!

Tala om för honom att ni litar på honom så pass mycket att ni låter det gå bra med att vara ute till efter midnatt. Men skulle han bryta det förtroendet genom att dricka alkohol eller hitta på annat dumt så kan han räkna med att de utekvällarna är borta för hans del. Då har ni i alla fall givit honom en chans att få ha roligt utan en massa "du ska vara hemma då och då.." och bryter han mot tilliten så får han skylla sig själv.

så har det varit för mig när jag varit i den åldern, mina föräldrar ville inte förbjuda mig eller tjata om tider, utan de höll mig i ett långt koppel men höll jag på med saker jag inte skulle hålla med i den åldern så fick jag lära mig en läxa... och det gjorde jag.

• MattssonE
    Åsiktskvinnan skrev 2011-07-05 00:53:56 följande:
    Det beror väl på hur er övriga familj ser ut, jag förklarade för min 17 åring att om jag ska upp och jobba så kan du inte vara ute och ränna för jag kan inte somna föräns du är hemma, men när jag var ledig fick han så klart vara ute, dock fick han gärna ha sin tjej här över natten eller någon polare men inte vara ute och ränna så jag skulle behöva vänta in honom. (japp jag är hönsig, kan inte somna när jag väntar hem barnen).
    Det är inte hönsigt, det är bara bra! Min mamma var/är likadan, hon var alltid vaken när man kom hem efter en utekväll, och jag sa bara :men mamma, du kan gå och lägga dig, jag klarar mig alltid! Men hon sa det att nej jag kan inte somna förrän jag vet att ligger tryggt i din säng. Nu när jag själv fått barn så förstår jag henne, nu är jag nästan sådan mot min mamma.. blir orolig så fort hon inte svarar i telefonen, haha...
Svar på tråden Orolig förälder!