• Tygtiiger

När okej för släkt/vänner att hålla/gosa med bebisen? När besök?

Det beror helt på vem vi pratar om.

Med första barnet var jag mer förtjust i att andra höll och ville gärna lämna över honom för att visa upp, då var min man mer tigerpappa och ville inte att alla skulle hålla så mycket. Vi hade besök på BB första dagen.

Med andra har jag varit mer motvillig till att andra ska hålla. Jättekonstigt. Kanske för att han får mindre tid med oss iom storebror? Men det har berott SÅ mycket på vem som velat hålla. Mamma sov över på BB första natten med mig och jag har inga som helst bekymmer med att hon eller svärmor håller bebisen, inte heller min mans bror och hans fru. De är ju också hans närmaste familj. Min äldsta och bästa väninna har jag samma känslor för, hon är helt enkelt familj och jag skulle kunna lägga barnen i händerna på henne och gå och fika samma dag som de fötts, ungefär.

Men konstigt nog har jag varit mer tveksam till andra, ffa de som väldigt gärna VILL hålla och som tjatar. Det blir obehagligt. I vissa fall har det bara varit att bita ihop och säga Självklart! som med min mormor som ju naturligtvis ska hålla i sitt nyaste barnbarnsbarn, det är bara så även om jag tyckte det kändes helt ologiskt jobbigt och var tvungen att samla mig i någon halvtimme först (löjligt men sant). Jag tycker verkligen att hon ska hålla honom så det var en märklig känsla. Men andra vänner och ffa andra barn än storebror har fått vänta.

Krupke, we've got problems of our own!
Svar på tråden När okej för släkt/vänner att hålla/gosa med bebisen? När besök?