• Anonym

Vart de ett spöke ja såg?

Lagom för lång text!
    Häromdan när jag jobbade (jobbar på äldreboende), så skulle jag gå ner i källaren för att hämta handdukar, drag osvosv..... Plötsligt ser jag en äldre dam gå förbi i ögonvrån varpå jag handlar snabbt och säger att "Nämen, vad gör du här nere.? Här får ju du inte vara!" jag lastade på de sista och ska sen gå o kolla vart hon tog hän.. Gick mot håller hon gick och där finns inga utgångar, eller de finns ju men dem är ALLTID låsta. Kollade i ALLA rummen men hittade henne inte. Hon såg precis ut som en vanlig dam. Kritvit som jag var i ansiktet gick jag upp och hämtade min bästa vän (kollega med) och berättade, hon följde med ner och vi hittade NADA. Ingenting!! Jag är numera skiträdd för att gå ner där, fasar hela tiden...... Men det är ju ett måste. Så idag va ja tvungen att gå ner i tvätteriet, när jag går där i korridoren ser jag en dörr öppnas sakta men säkert och knarrar som bara den, höll på o skita på mig och sprang snabbt upp igen... Det var inget vind drag alls, likadant va de på kvällen då jag skulle hem. Dörren öppnades åter igen, samma dörr som innan. Och ja blev så in i helskottas rädd åter igen så mumlade för mig själv att "Nej, gud sluta... Nu vill ja inte mer" och då stängdes dörren med en smäll, jag bokstavligt flög ut och trampade hemåt på cyklen.

Jag har INTE inbillat mig... Är så jäkla skraj för att gå ner där nu.... Någon mer som vart med om nåt liknande på ert jobb?

• Svar på tråden Vart de ett spöke ja såg?
  • Anonym
    Varning ska det stå, ej "lagom" hehe.
  • Lillave

Usch..... Det låter ju riktigt läbbigt det där. Fråga dina arbetskamrater om de varit med om samma!

• Anonym
    Lillave skrev 2011-07-07 23:08:22 följande:
    Usch..... Det låter ju riktigt läbbigt det där. Fråga dina arbetskamrater om de varit med om samma!
    Ja jag har ju det. Eller min vän berättade vidare (glömde skriva det med) till andra och de säger att de spöka en massa där och att de ser nästan hela tiden..! Vilket gör mje ännu räddare, hatar när man bli så rädd o möter nåt ifrån det oförklarliga............
  • Anonym

troligen ett spöke..usch, ska jobba kväll på mitt äldreboende imorgon,det är faktiskt lite kusligt då

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-07 23:10:10 följande:
    troligen ett spöke..usch, ska jobba kväll på mitt äldreboende imorgon,det är faktiskt lite kusligt då
    Ushh jag lider med dig......... Är tydligen vanligt att de spökar på äldreboenden....
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-07 23:11:15 följande:
    Ushh jag lider med dig......... Är tydligen vanligt att de spökar på äldreboenden....
    ja, det är ju inte så konstigt, dom flesta som flyttar dit bor ju där tills dom dör..som tur är behöver jag inte gå ner till nån källare
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-07 23:15:55 följande:
    ja, det är ju inte så konstigt, dom flesta som flyttar dit bor ju där tills dom dör..som tur är behöver jag inte gå ner till nån källare
    Gud va skönt... Vi måste alltid ner i källaren o hämta nytt..
  • Tealhawk

Shit vad läskigt och awesome på samma gång. Själv får man ingen bekräftelse på övernaturliga fenomen trots att man spenderade halva barndomen med att försöka hitta det. Är egentligen rädd för bevisen, men tror definitivt på det. Forskare försöker bevisa att känslor (som är en sorts energi) kan manifestera sig i den fysiska världen även om den fysiska kroppen för sändaren är borta.

Om ni är riktigt oroliga tycker jag ni ska kontakta ett medium eftersom personen eller personerna i fråga inte riktigt hittat dit de ska.

Svar på tråden Vart de ett spöke ja såg?