• Anonym (Cooki­e)
    Äldre 9 Jul 20:57
    14793 visningar
    25 svar
    25
    14793

    Fan, kan ingen skriva min pres på nätdejtingsidan?

    Som rubriken lyder; Jag lyckas ALDRIG få till det på nätet! Verkar inte som att jag kan skriva ordentligt

    Ge mig er bästa presentation please, den som fick just dig att få 100 svar. Jag belönar er med att lägga presen på mig och tala om hur många svar jag får .
    Dock måste jag säga: Jag är ute efter nåt seriöst, jag har barn, är inte porrig, jag vill attrahera smarta, attraktiva män som är max 40 år. Jag är själv hyfsat intelligent och vill inte ha någon machokille som bara har bild på sin bil och sina muskler. Svårt, jag vet.. .

  • Svar på tråden Fan, kan ingen skriva min pres på nätdejtingsidan?
  • Äldre 9 Jul 21:07
    #1

    Kontakta själv de som passar dig. Den pres som ger dig 100 svar vill du inte skriva.

  • Äldre 9 Jul 21:13
    #2

    Jag har använt mig av en pres som jag fått mycket beröm för, kan inte ge dig den just nu men kan försöka fixa imorgon om du vill :)

    Jag har inte så mkt nytta av den längre då jag har sambo och barn, tack vare mötesplatsen ;)

  • Äldre 9 Jul 21:40
    #3

    Förstår inte riktigt varför man ska använda någon annans pres? Vem beskriver man då? Vad händer om man fixar den där presentationen som ger bra napp och man sedan inte lever upp till profilen?

  • Anonym (Cooki­e) Trådstartaren
    Äldre 9 Jul 22:02
    #4

    X man, du har rätt. Både vad gäller att jag ska leta själv och att den presen som ger så många svar vill jag nog inte skriva. Men eftersom jag vill att de jag tycker är attraktiva ska svara på mina inviter så måste jag ju ha nåt lockande på min. Jag kanske inte skulle kapa någon annans rakt av men lite inspiration är ju aldrig fel så karet JA, skicka gärna din när du kan!

  • Äldre 9 Jul 22:06
    #5

    Man kan utan problem använda andras "mallar" för att göra presentationer, det handlar ju bara om att göra om den till sin egen. Min pres är en typisk sån "mall" :)

  • Äldre 9 Jul 22:39
    #6
    Anonym (Cookie) skrev 2011-07-09 22:02:12 följande:
    X man, du har rätt. Både vad gäller att jag ska leta själv och att den presen som ger så många svar vill jag nog inte skriva. Men eftersom jag vill att de jag tycker är attraktiva ska svara på mina inviter så måste jag ju ha nåt lockande på min. Jag kanske inte skulle kapa någon annans rakt av men lite inspiration är ju aldrig fel så karet JA, skicka gärna din när du kan!
    Jag kan ju inte svara för andra men nog fasen svarar man på pm/mail på dejtingsidor. Det ger sig ju efter ett par mail om det finns förutsättningar och gör det inte det så talar man ju om det snyggt och artigt så slipper man ju  spilla tid på det mer. Det jag kan tipsa om som definitivt gör att jag inte kontaktar är dels sms-språk och dålig stavning och dels om man använder nån standardmall. En personlig kort beskrivning som helst skiljer sig från de hundra andra som älskar sina barn högst och som gillar att påta i trädgården och plocka svamp. En avvikelse från den presentationen har större chans att få napp ;)
  • Anonym
    Äldre 10 Jul 00:08
    #7

    har ungefär samma läge som du, är också kvinna och har just reggat mig på en dejtingsajt, och tycker det är svårt att veta vad man ska skriva. Och om man ska ha bild eller inte.. Följer nog din tråd, för att se vad andra skriver.

  • Äldre 10 Jul 00:24
    #8

    Om man får spinna lite i tråden, vilka sajter tycker ni är bra? Märkligt nog så är min erfarenhet att gratissajter som Happy Pancake är bättre än betalsajter. Är och har varit medlem på E-kontakt ett tag men approach och attityd är så otroligt mycket mer överspänt där än på HP. HP känns mer som avslappnad bykrog medan betalsajter som E-kontakt är som nån sorts Spy Bar på nätet.

  • Anonym
    Äldre 10 Jul 00:27
    #9

    Samma erfarenhet av dejtingsajter som du, X-man, fast just i min stad är det ganska få män på HP; medan det i Jönköping(där en vän bor) är nästan dubbelt så många minst som är aktiva singlar.. jätteskumt... i bibelbälten av alla ställen.

    E-kontakt.. på den sajten platsar ju inte jag, som inte är färdig akademiker eller har lyckats med nån lysande karriär. Iaf inte än. Reklamen för den på tv, gör mig lätt illamående.. ibland känns dom där betalsajterna så deprimerande, för att det blir så mkt "sälja" relationer liksom. Som om det gick att beställa kärleken på nått vis...

  • Anonym (mall)
    Äldre 10 Jul 00:43
    #10

    För det första: ja använd bild! skulle du själv inte vilja se vem du verkligen pratade med?

    Exempel på hur jag skrev mina presentationer (och jag är ju förlovad med en nätdejt idag :) )

    Hej hej!
    XX heter jag och är en glad och social tjej på xx år.
    Jag jobbar med (bara allmänt vad du gör, jobbar med människor, med service, i teknikens värld etc).
    Förövrigt så umgås jag med vännerna, tycker om att bara slappa och ta en kaffe men också att bowla,
    gå ut och ta nån öl ibland eller annat skoj...jag tycker det är roligt at bli överraskad och att överraska!
    Jag hoppas på att möta han med stort H såklart men till en början någon som är lätt att prata med, som vet vad han vill ha ut av livet och gärna någon jag kan diskutera lite allt möjligt med så får man se vart det bär.

    Det finns såklart massor jag inte har berättat men fråga bara =)

    Hoppas vi hörs!

Svar på tråden Fan, kan ingen skriva min pres på nätdejtingsidan?