• OliviaViktor

    Jag ÄLSKAR grädde =)

    Jag älskar grädde! jag har nästan alltid grädde i maten.
    Därför att det är tusen ggr godare och man får så himla mycket mer energi.

    Men dock får jag alltid höra,
    "men har du grädde i det här, då kan inte jag äta......"

    "grädde är INTE bra för kroppen och man blir tjock"

    "fast grädde är ju inte så bra..."

    Alltså varför?
    utan fett i maten så skulle våra hjärnor sluta fungera. Det är inte fettet det är fel på, det är kolhydraterna i för stor omfattning som är farlig. det vet ni väl!

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Jag ÄLSKAR grädde =)
  • Modgun

    Håller med.
    Använder bara riktiga produkter, såsom riktigt smör, riktig grädde, röd mjölk osv. Och jag har då rakt inte gått upp något. Snarare ner.

  • stjärn fall

    Jag älskar grädde med dricker ofta varm choklad med massor av vispad grädde på toppen

  • OliviaViktor
    Modgun skrev 2011-07-12 17:51:25 följande:
    Håller med.
    Använder bara riktiga produkter, såsom riktigt smör, riktig grädde, röd mjölk osv. Och jag har då rakt inte gått upp något. Snarare ner.
    Men eller hur! det är toppen!
    Vad använder du för riktigt smör? märke? =D skulle vilja ha hemma
  • OliviaViktor
    stjärn fall skrev 2011-07-12 17:54:38 följande:
    Jag älskar grädde med dricker ofta varm choklad med massor av vispad grädde på toppen
    Ja, MUMS! :) ska jag göra ikväll! blev grädde och pannkaka till lunch, men ska göra varm choklad ikväll....såå gott
  • Maddisen80

    Skulle du äta enligt lchf då är de bra att äta grädde och sånt så de behöver du inte vara orolig för

  • MammaaL

    använder bara riktiga produkter.. vispgrädde, rödmjölk, riktigt smör osv.. är helt anti lightprodukter.. tror inte alls att det är bra för kroppen.

  • Fridayyy
    MammaaL skrev 2011-07-12 18:03:59 följande:
    använder bara riktiga produkter.. vispgrädde, rödmjölk, riktigt smör osv.. är helt anti lightprodukter.. tror inte alls att det är bra för kroppen.
    Vi med, det är bara Livsmedelsverket som inte fattat det än. De kör forfarande på att barn ska dricka blå mjölk och bordsmargarin.(det är ju inte ens gott)
  • MammaaL
    Fridayyy skrev 2011-07-12 18:06:04 följande:
    Vi med, det är bara Livsmedelsverket som inte fattat det än. De kör forfarande på att barn ska dricka blå mjölk och bordsmargarin.(det är ju inte ens gott)
    nee fyfan blå mjölk smakar som spökvatten.. uscha. haha
  • OliviaViktor
    Maddisen80 skrev 2011-07-12 18:02:19 följande:
    Skulle du äta enligt lchf då är de bra att äta grädde och sånt så de behöver du inte vara orolig för
    varför skulle jag vara orolig? det är jag absolut inte. jag tycker det är kul att höra andras åsikter xS
  • OliviaViktor
    MammaaL skrev 2011-07-12 18:03:59 följande:
    använder bara riktiga produkter.. vispgrädde, rödmjölk, riktigt smör osv.. är helt anti lightprodukter.. tror inte alls att det är bra för kroppen.
    Håller helt med!! :D
Svar på tråden Jag ÄLSKAR grädde =)