Inlägg från: Anonym (:o)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (:o))

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym (olallaaa) skrev 2011-07-13 08:59:18 följande:
    Sedan har jag lagt märke till en sak; ju mer man ignorerar en kille desto mer är han efter en, if you want him, ignore him, ungefär, det är jättekonstigt men det funkar 9 gånger av 10! Varför är det så karlar??
    Apropå detta...
    Jag har märkt att om jag tittar/besöker en profil på en nätdejtingsajt,  tycker killen verkar schysst och skriver en rad eller två. Så visst får jag oftast svar, men då verkar det oftast bara rinna ut i sanden. Vi skriver några meddelanden fram och tillbaka men sen händer det inget mer.

Men..

Om jag tittar/besöker en killes profil och han ser att jag varit där och kollar in min profil och HAN bestämmer sig för att jag är nåt att skriva till och gör det... då leder det mycket oftare till mer skivande och eventuella dejter.

Detta har blivit som en regel för mig. Jag skriver inte längre meddelanden till killar utan svarar bara på meddelanden jag får (om jag är intresserad dvs :) ). Det har fungerat så mycket bättre.
    Men jag fattar inte varför... är det sant den här gamla grejen om att killar hellre vill jaga än att bli jagade????

Skulle vara kul att få andras tankar om detta. Är detta nån någon annan har märkt något av eller är det bara jag? 
    Gulletroll skrev 2011-07-22 09:20:12 följande:
    Hehe!! Klockren analys!! Har själv gjort den för ett tag sedan. Å jag kör på samma grej som dig.
    Visst tror jag att det är så, fuck jämställdhet! iallafall inom detta tror jag det ligger mkt biologi bakom. Mannen är programmerad att jaga - och jag erkänner, jag föredrar att bli jagad. Och att känna mig utvald. Desstuom kan jag ju själv välja vilka jag vill svara på.
    Kul att nån annan tänker likadant och ser samma grejer som en själv
    Haha.. vad spännande! 
    Det finns alltså fler som upplevt detta?! Glad

Hehe.. jag föredrar också att bli jagad, så detta fungerar utmärkt Oskyldig 
    Gulletroll skrev 2011-07-22 09:31:08 följande:
    Ajjemän! Upptäckte och såg detta snabbt. Att dejta är mycket psykologi
    Finns det mer psykologi i detta som du upplevt? Nu blev jag nyfiken... Skrattande
    Gulletroll skrev 2011-07-22 10:38:17 följande:
    Dagens tråkigast lååååång-läsning..
    Började gäspa bara jag öppnade inkorgen...
    Får även en lite lätt copy and paste-känsla

"Hej, är ny på sidan & här hittade jag dig. tyckte du verkar intressant
    Vet inte vad ja skall säga om nätdejting, men jag tänkte väl ge
    det en chans. Man vet ju aldrig, hehe. Men en sak är säker,
    jag tror på äkta & evig kärlek.
    Vad skall man säga/veta om mig då? det står ju en del i min pres,
    men allt som läs & skrivs är ju inte sant. Säger dom ju, *haha*
    Bättre då & slänga iväg ett litet mail, så man får en liten närmre inblick
    vad det är för en tok på andra sidan skärmen. =)
    NN är då denna figur, fyller 30 till hösten. Jobbar just nu som
    trädgårdsanläggare & plattsättare, tyvärr är det ju bara säsongsarbete :-/
    men jag letar en fulltidsanställnings som en galning. =)
    Har väl dom normalaste intresserna man brukar ha.
    Tränar (lite väl mycket kanske) :P umgås med vänner, göra musik, gå ut eller
    bara vara hemma & dricka till lite & äta gott med vänner.
    är DJ & gjort egen musik sen ett par år tillbaka,
    vad vore världen utan musik?
    Håller just nu på & jobbar på min nya singel, som ja hoppas kan bli släppt
    inom en snar tid..
    Säkert något ja glömt, men det är bara & hojta till om det är något
    mer du undrar över. :P
    Mvh// NN

P.S I can make you laugh like hell, I hope. It´s up to me & you  D.S"
    Hehe... jo, jag håller med.. känns lite klipp och klistrat.
    Jag fick nåt liknande en gång och jag nämde då till killen att jag tyckte det verkade lite klippt och klistrat men han hävdade med bestämdhet att det inte var det... så vem vet?! 
    Man kan aldrig veta. 
    Gulletroll skrev 2011-07-22 11:03:50 följande:
    Aja, skitsam om det e klipp å klistrat... detta mejlet gick iallafall inte hem hos mig
    Nä, det är ju mycket som ska till!
    Och det känns som att ju längre man är med på en dejting sida, desto mer less bli man på det och mer och mer kräsen blir man.
    Jag tycker det bara blir svårare och svårare att hitta "rätt" Rynkar på näsan 
    Anonym skrev 2011-07-23 16:57:26 följande:
    Annars är det ju ofta tvärtom, folk lägger upp snygga bilder men ser för jävliga ut och mycket tjockare i verkligheten.
    Själv ser jag fulare ut på min bild än i verkligheten för jag vill inte ha de som bara går på utseendet... 
    Jag håller med. 
    Jag har då aldrig kommit på en första dejt och tänkt oh wow han är snyggare än bilden/bilderna. Antingen har de sett ungefär ut som på sina bilder eller så ser de äldre, gubbigare eller tjockare ut än bilderna visat. :( 
    LivingEasy skrev 2011-07-23 17:23:10 följande:
    Jag tror jag är en sån kille som ser bättrre ut irl än på bild.
    Jag gör mig sällan bra på bild. 
    Jag menar inte att man måste se bättre ut än sina bilder.. bara man har realistiska, nytagna bilder så man ser ut som man gör så är det ju topp! Skrattande

Jag vill ju bara bli kär på riktigt och få pirr i magen.. varför ska det vara så svårt att träffa rätt.. nätdejting gör saken inte lättare alls... känns bara som jag blir kräsnare och kräsnare ju längre jag finns på dejtingsiter Rynkar på näsan

ulfsas skrev 2011-07-25 10:31:51 följande:
    Vissa klarar sig med lite sömn eller så tar de sovmorgon på semestern......välförtjäntKaffe

Godmorgon.

Det jag har att klaga på är ett par kvinnor som jag träffat, den ena bara på nätet och den andra träffade jag på nätet men vi gick på dejt IRL.
    Det visade sig att dessa damer inte passade just mig så som det ofta är....jag förklarade när de ville träffas/träffas igen att de inte var de som jag sökte. Tycker att det är mycket pinsamt att behöva säga så till någon (som vill träffa mig) men jag tycker att det är bäst att lämna ett 100% klart besked. De förtjänar ju någon som vill ha bara dem och jag vill ha detsamma.
    Jag menar att jag sa detta på ett så vänligt sätt som jag kunde....problemet vara att hon på nätet skrev otrevligheter om hur ''bedrövlig'' jag var och dejten blev skitsur.
    Undrar hur de hade tänkt sig min reaktion om jag sa ''Oj, blev du arg ja då får vi väl gifta oss istället ;)  ''

Vad tycker ni? 
    Haha.. så mycket olika reaktioner man får stå ut med som nätdejtare! 

Det var nog bara en "rädda sig själv" reaktion. Hon hamnade ju i underläge ju, stackarn! Drömmer
    Vent b skrev 2011-07-27 08:36:24 följande:
    Läste att någon nämnde vad jag menar med yngre, personligen så har jag skickat runt 33 till 35 och skulle inte ha något emot att träffa någon runt 40.
    Allt är ju så individuellt.
    Personligen så känner jag att man hellre träffar någon som redan har barn, eftersom det omger en viss mognad och förståelse med vår inre värden som människor och föräldrar, samt så tycker jag att skaffa ett barn tillsammans bygger starka band emellan två personer och familjen i helhet, samhörigheten blir både djupare och starkare, utöver den glädje och gåva det är att skaffa barn tillsammans.

Att dejta via internet är inte lätt och som någon nämnde att människor ser till sina egna preferenser.
    För mig spelar det ingen roll om någon är städare eller läkare eller har hyresrätt eller bostadsrätt.
    Lägger inte så stor vikt vid sådant eftersom i min ålder så finns det inga klick vid ett första möte eller något som kan liknas vid en perfekt träff.
    Tycker sådant är nonsens och naivt och förstår varför så många inte får till det, vilket jag läst åsikter om, samt statistik.

Livet i min ålder handlar om att prioritera om det enkla självklara och mer svåra ting.
    Att träffa någon att åldras med, samt kunna handskas med dom lyckliga, såsom dåliga år man får tillsammans med långvarig relation.
    Huvudtanken är ju den att ha samma inställning och förståelse för saker och ting, att sträva åt samma håll och växa tillsammans, samt samtidigt låta varandra växa enskilt av ett hav av villkorslös kärlek med tillhörighet.

Sedan tycker jag det är sällsynt att kvinnor tar för sig och skriver, att ta första steget, har många gånger noterat hur många väljer besöka ens profil 3 till 5 gånger utan ens ett hej.
    Träffas över en kopp kaffe i verkliga livet känns både tråkigt och trist, personligen tycker jag man kan ha en dialog först och se om det finns en tendens till att finna varandras personligeter tilltalande, för att sedan träffas i en trevligare miljö.
    Kan vara en piano-bar och dela på en flaska vin och ha samtal med varandra, med blickar som möts och tala öppet om allt mellan himmel och jord.

Det ska nämnas när man dejtar internationellt, så anstränger sig människor i en högre grad att lära känna någon och man noterar ganska fort om det finns eller inte finns förutsättningar, om man som mig är en lugn och trygg man som vet vad/vem jag vill dela mitt liv med.

Kärlek kan ju vara både enkelt och komplicerat.
    Men att älska varandra för dom vi är och finna likheter rörande värdegrund tycker jag är viktiga egenskaper.

MVH
    Hej, vet inte om du läst mitt tidigare inlägg i tråden om det här med att ta kontakt som tjej på dejtingsida.

Iallafall så är min erfarenhet att om jag som tjej tar kontakt med killen, skriver nåt, så visst brukar jag få svar. Men det rinner nästan alltid ut i sanden, han vill inte träffa mig och knappt prata med mig.
    Men väntar jag och låter killen ta kontakt om han själv känner att han vill det så funkar det. Han vill träffas och allt sånt...
    Det är en konstig värld nätdejting... killarna verkar ju vilja vara jägarna annars tappar de intresset på en gång!? Rynkar på näsan 

Fast som sagt, jag gillar att bli jagad så jag är bara nöjd! Glad 
    yndra skrev 2011-08-17 21:36:01 följande:

I början på förra året skulle jag ge nätdejtingen en sista chans, var så trött på alla nötter man stött på, så jag letade upp en helt ny sida. Den var internationell men jag tänkte att det spelar ju ingen roll dejterna brukar ju inte bli av iaf och det kan ju vara kul att snacka ändå.
    Men det blev en dejt, efter några månaders prat for jag iväg till alaska!
    I juni gifte vi oss och nu väntar sonen jag på visum så vi kan flytta dit för gott!

Så ge inte upp,det går, man måste bara ta sig förbi alla stoplskott som kommer i vägen först! Flört

Oj, vad var det för internationell sida? Nu blev jag nyfiken! Skrattande
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-08-20 21:15:55 följande:
    kan någon hejda mig TACK!
    Jag måste lugna mig, jag skrämmer ju fan iväg alla män med att jag är så jäkla PÅ!!!!
    Vad är det du gör som är så "jäkla på" som gör att du skrämmer iväg dem?
    Anonym (Hp) skrev 2011-08-25 19:47:11 följande:
    Tjo,
    jag vet inte vart ni har tagit vägen men men...
    Fick ett mail idag från en kille som beskrev lite vad han letade efter hos en tjej:
    " mycket hällre en intiligent tjej än någon trofé brud.. hittar man de e d värkligen toppen!"

Suck!
    Haha.. verkar inte som om tjejen han träffar behöver vara sådär värst intelligent för att kunna imponera på honom...Skrattande

Nu har jag gått och gjort nåt dumt...
    Jag gick med på att träffa en kille jag dejtade för kanske 2år sen, saker gjorde att vi inte blev nåt par då... jag gick vidare och han gick vidare.
    För nåt år sen började han vilja chatta med mig och ville träffas. Men han hade träffat nån annan och jag tyckte verkligen inte det var nån bra ide att träffas då.
    Under det här året som har gått har vi chattat lite till och från och han har fortfarande velat träffas men jag har sagt nej och nej... 
    Men igår gick jag med på att träffas som idag. Vi träffades på en parkeringsplats och först pratade vi bara men det ena ledde till det andra och vi hade sex i hans bil...

Han är ju fortfarande i en relation!!!!!!! 

Avatarlös skrev 2011-09-29 12:37:01 följande:
    För min del är det så att jag skickar lika många sms som jag får. Och är han avvaktande och tar väldigt lång tid på sig att svara så skriver jag inte 17 till under tiden. En sms i taget liksom. Det är helt ok att vara den som skickar första sms:et en dag, men inte att skicka 7 sms innan han svarat på ett endaste.

Jag var in på hans profil... tycker inte han ser snäll ut på sin profilbild.. hua vilken blick Rynkar på näsan

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)