• etanol

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Sofia1970 skrev 2011-08-15 18:25:48 följande:
    Helt enkelt ingenting så det finns inget att berätta.
    Fast jag veeet att det inte är sant så godkänner jag din förklaring, och säger FÖRSTA HELGEN I SEPTEMBER!!!!

Wohoo! Weee! *osv*
  • etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 18:33:49 följande:
    Äsch, du vill inte dejta en trött, cynisk Djungelbjörn som dessutom har lika många irrgångar i känslolivet som en gravid kvinna Solig till det inte har lärt sig något av 7 månaders dejting.........

Du kommer få en strålande dejt och får du inte det så blir du glad av tanken på att inte behöva bo med den mannen. *L*  
    Vet inte om jag vill dejta alls, är ganska misstroende mot män/karlar/pojkar i allmänhet. Ska inboxa dig en hemlis sen baloou, när jag har tid. RÄTT privat...*asg*
    Glädje58 skrev 2011-08-15 18:33:54 följande:
    Absolut Glad

Tänk så här, det är som bostäder. Människor flyttar ihop, isär, får tillökning, någon dör. Det är det som håller igång hela bostadsbranschen. Likadant är det med förhållanden. Det kommer alltid att finnas bra män. Men det är inget som är "kvar", utan det är bara utvecklingen som skapar nya förutsättningar. Bra va...
    Nej...jag har just flyttat å det var skit. Har ett bra boende nu, å vill inte byta ut det mot en karl som är flyktig...å jag fattade inte logiken alls där...*går å spolar hjärnan*
  • etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 18:56:35 följande:
    Problemet är när man hittar en schysst våning som det redan bor någon i Förvånad
    *asg*

Får ställa sig i kö liksom...
    Glädje58 skrev 2011-08-15 18:54:19 följande:
    Jo, jag menade att precis som i bostadsmarknaden, så är det i relationsmarknaden. Jag hör ibland att, finns det verkligen någon bra man/kvinna kvar till mig? Det handlar inte om att det ska finnas någon kvar. Det finns många jättefina män/kvinnor som lever i förhållanden som inte fungerar bra. Och troligtvis så sker det en separation som genererar att två nya kommer ut på marknaden. Så är det hela tiden. Det kommar alldrig att ta slut på bra män och kvinnor.
    Jo visst, det liger en del i det såklart. Lite kul vinkel bara
  • etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 19:07:04 följande:
    Ja men om nätdejting är som bostadsbytar-sajterna då är jag nog mer inne på en lapp på ICA nu Glad
    Funkar inte det här med nätdejting, då vettefan om man inte skulle knåpa ihop en sån, med tlfnr som man kan riva av...

Ja, eller inte...
  • etanol
    giftgrodan skrev 2011-08-15 19:29:32 följande:
    min storasyster ska gifta sig om två veckor och min lillasyster förlovade sig idag. Det börjar kännas ensamt och kallt här på glasberget!
    Och sluta uppmuntra otrohet, ffs...
  • etanol
    giftgrodan skrev 2011-08-15 19:41:01 följande:
    fast jag förstår inte riktigt varför du skrev det till mig etanol? Blandar du ihop mig med giftfri? :O
    Ja. Förlåt!
    *skäms*
  • etanol
    Anonym skrev 2011-08-15 19:41:38 följande:
    Tror att det är dags för mig att sälla mig till denna skaran.

Efter 18 års äktenskap har jag gett mig ut på marknaden men funnit att det är en djungel av lögner och bedrägerier.

Dejt nr 1 rullade av tåget i permobil till synes uppenbart CP- skadad.
    Dejt nr 2 var minst 2 dm kortare än vad han utgav sig för att vara. För att släta över sin lögn erbjöd han mig en ny bil om jag gav honom en chans.
    Dejt nr 3 var 20 år äldre och säkert 40 kg tyngre än vad han hade angett.
    Dejt nr 4 missade att tala om en liten detalj. Nämligen att han var gift.

Fler än jag som har träffat på lögnare och människor som utger sig för att vara någon de inte är? Hur reagerar ni?
    Jag blir fly förbannad och skyr inga medel.  
    *asg*
    Ber om ursäkt men...
    *asg*
    Inte du och din olycka, utan ditt inlägg...HEEEELT galet...
    *asg*
    Så, hur kan jag hjälpa dig, du kanske ska ha en hjälpläsare, för det du beskriver måste vara ett hopkok av saker, alt ett skämt...
  • etanol
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 19:51:24 följande:
    När varats olidliga lätthet infinner sig och du känner sig som en blandning av tonåring och Yoda Flört
    Det händer ju aldrig...sluta luras
  • etanol
    Anonym skrev 2011-08-15 20:00:54 följande:
    Dessvärre är det mina dejter det senaste halvåret.

Hur ska man komma förbi den oärliga högen och direkt slänga sig på de fina pralinerna?
    Är det brukligt att begära en daterad helkroppsbild för att vara på den säkra sidan?

Som det är nu drar jag mig lite för att besvara kontakt och när jag väl gör det så kan jag inte låta bli att misstro mannen i fråga. Jag googlar deras mailadresser och telefonnummer. Kollar upp deras arbetsplatser och försöker få så mycket bakgrundshistoria jag bara kan. Ändå törs jag inte riktigt ta steget att träffa någon efter mina missöden. 
    Nä du måste ha fått alla "fel" i datingboken...Om inte....så tänker jag skylla på denna tråden enbart...
    Ernst Hugo skrev 2011-08-15 19:56:13 följande:
    Hände mig för 14 år sedan ;O)
    *tappar farten lite* Jaha...jamendåså...

Anonym;sluta genast dejta, vänta ca 14 år å ställ alla frågor då...

*går å lägger mig*
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)