• Anonym (sa)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Baginbox skrev 2011-07-17 22:35:26 följande:
    Nu kastas det mycket på killar här tycker jag. Visade nyss mitt album för en kvinna som upprepade gånger varit inne på min profil, utan att skriva något. Då kom bara en kommentar, ska inte ange den ordagrant, om att jag nog gjorde mig bäst i mörker. Tur man inte tar åt sig men lite finess och hövlighet tycker jag man kan visa även om man inte faller i smaken. Jag undvek att meddela mina synpunkter på den kommentaren, men det var svårt att låta bli. Damerna är inte några änglar heller precis.
    självklart är "skitstövelbeteenden" inte könsbundna heller! Finns störda och rötägg av båda kön. Men bara nyfiken, varför du undvek att meddela dina synpunkter på den där skitelaka och meningslöst dumma kommentaren?  Jag var så förut, men nu säger rakt ut ifrån om någon är elak. Säger som jag känner, att det var djävligt elakt sagt, å ber dom fara å flyga. Är mkt skönare, än att bara svälja skit, känner jag. Sen kan man ju med fördel blockera dom efteråt.
  • Anonym (sa)
    Motherof2 skrev 2011-07-18 00:54:39 följande:
    Har inte läst tråden på ett par dgr, så jag väljer att kommentera utifrån TS. Befinner mig i situationen separation efter 15 år. Trodde att jag kunde "roa" mig på nätet. Dyker HAN upp, så gör han.. Och det gjorde HAN.... Dessvärre (?) Mr Perfect, som blivit bedragen av sin sambo. Väljer efter en del mailande att satsa på sitt. Beundrar honom f det, men kvar sitter jag med tårarna rinnande... Har inte träffat mannen i fråga, inte ens sett en bild. Ändå har han påverkat mig enormt! Till skillnad fr "alla" andra som bara vill kn*lla, väljer han att satsa på sitt förhållande och sin familj, trots att han blivit bedragen av sin sambo. Förstår inte att jag kan påverkas så mkt av detta, men jag känner faktiskt att: Detta är mannen jag vill ha! Löjligt nog för att han väljer att inte hämnas på sin sambo utan vill satsa på dem o deras familj... Var träffade jag denna sällsynta man? Jo, på utskällda VM ironiskt nog..
    Men om han nu är så perfekt, vad sjutton gjorde han på VM??? Nog för att jag kan förstå ångesten i att bli bedragen på ett grymt sätt(been there, done that); men gick han in på VM för att försöka boosta sitt självförtroende genom att gegga lite med (bl.a.??) dig? Är det en så fin man då? Kanske han behöver den bekräftelsen för att läka sig själv, men om han under tiden berörde dig så å sen bara droppade dig, så var han ju inte så där supermegagenomgod direkt.

Nog sjutton kan man bli betagen av en man via nätet. Har jag blivit. Men det är nätet. IRL är lite en annan sak. Och om man skulle få dela tråkig vardag med den personen IRL; och dessutom lära känna den "på riktigt"; så skulle man upptäcka att den var människa den med, med sina sidor, och inte alls perfekt. Förälskelse förvrider huvudet på en, och får en att inte se riktigt klart.
  • Anonym (sa)
    Gulletroll skrev 2011-07-18 10:34:33 följande:
    Ok här kommer morgondens första mail Sorry men kunde inte låta bli att verka lite kaxig då jag faktsikt upplevde hans mejl som rejält opersonligt som att han skickade ut det till alla brudar han pratat me i helgen. På kortet och på sin presentation verkar han vara en kille i min smak men jag svarade så som jag gjorde för att "testa" honom lite och se vad jag får för reaktion tebax
    Dels har vi inte pratat så mkt, typ i fredags eller nåt... tror inte ens han svarade på mitt sista mejl... kollade nu och nä det gjorde haninte... skickade det i fredags kväll... å så helt plötsligt kommer detta mejlet??

Läs nerifrån och upp:

Jag skrev:

Hehe... helt ärligt så är det inte så mkt att klura på för min del.
    Tycker snarare det är lite lustigt att skicka ut ett sådant mail och det kändes väldigt opersonligt vilket gör att min lust att svara på det inte är så stor :)

Den dagen vi kommer dit och dessa frågor skulle bli aktuella så svarar jag gärna på dem då.
    Ha en bra golfrunda :)

NN skrev skrev:
    --------------------------------
    Hej!
    Haft en bra helg? Jag är i Visby och har det underbart med en riktig semesterkänsla. Nu ska vi ut och spela golf.

Ok, redo för några frågor om dig?
    1. Vilka egenskaper hos den nästa kille är viktigast för dig?
    2. Dina främsta egenskaper?
    3. Drömresemål?

Nu har du något att klura på

/NN
    är sånt där jag blir så trött av.. är som att man är på anställningsintervju ungefär.. *grimas* Romatinskt så det förslår.. fast jag förstår varför man "blir sån"; om man är på dejtingsajter, för det är ju ganska tidsödande, så till slut kanske man gör sånt, för att spara tid..
  • Anonym (sa)
    Baginbox skrev 2011-07-18 10:51:33 följande:
    Jag kunde inte hålla mig utan skrev senare en välformulerad artig kommentar om vad jag tyckte om hennes svar. Jag påpekade, artigt, att hon kanske inte var i den positionen att hon borde fälla kommentarer om andras utseende. Dessutom skriver hon att hon är en troende människa... Ödmjuk och andlig så det förslår... :) Det sköna för idioter är att de inte förstår att de är det :)
    jag går aldrig till "motangrepp" och nedlåter mig till att själv bli elak eller dum, för då är jag ju lika illa som den personen. (oavsett om jag skulle uttrycka mig "artigt nedlåtande" eller lika plumt elakt som den personen)  Är det inte ärligare att bara säga rakt ut vad man KÄNNER? Jag gör det. Säger att det var elakt sagt, och ber personen att fara å flyga. Att säga "artigt" är väl oärligt va? KÄNNER du för att vara artig mot en sån person??

Blockera människan bara sen. Så slipper du fler dumma kommentarer.

Om inte annat så lär man sig ju en del om hur man hanterar konflikter å liknande på ett bra sätt, genom den här "skiten".. fast jag har lagt ner nu ett tag. T.o.m. jakten på KK. På forum där man söker sådana, är alla mkt trevligare till att börja med faktiskt. Mindre yta t.o.m.. Men vartefter man skrapar på ytan, så hittar man störda, socialt inkompetenta, gifta, och svårt perversa människor.. så näääää... lägger ner helt nu.

Tror man tjänar på att bli lite mer hårdhudad.. fast saken är ju den, att jag inte har någon lust att bli "hård". Trivs med att vara mjuk och öppenhjärtad. Orkar inte bli decillusionerad. Och dom där böckerna ni pratar om.. dom låter som något som handlar om att "spela spel"; och sånt faller under ramen för falskhet för mig. Vill inte behöva manipulera mig till en relation...

Den är tråden är ganska intressant faktiskt. Ett bra initiativ TS!   lycka till allihopa!  
  • Anonym (sa)
    Mamsis skrev 2011-07-18 10:56:04 följande:
    Herregud! jag akn altså vara en idiot utan att jag vet om det!!
              ...hellre en lycklig idiot, än ett olyckligt geni.. Eller hur var det nu?? *skrattar*
  • Anonym (sa)
    Greenstrange skrev 2011-07-21 13:13:01 följande:
    Håller med fullständigt.
    Fick intrycket av att många förtvivlat vill försäkra sig om att man chattar med "Mr Right" och sedan inte vågar ta steget att mötas eftersom man då kan få sina illusioner krossade.
    Tycker det är orättvist både mot sig själv och den andre då man skapar orimliga förväntningar som inte gärna blir uppfyllda.
    Ha kul! I sämsta fall har ni druckit en latte med en knäppgök. Men troligare är att ni har träffar en intressant människa. Sedan kan det kanske bli en fortsättning...
    Alltså. Det där är lite avigt.. klart man vill försäkra sig lite om att man inte pratar med ett psycho. Du vet, det finns dom som träffat en person från nätet utan att ha vetat mkt, å blivit dödade. VIsserligen ska man ju träffas på offentlig plats först, å så. men ÄNDÅ. Att låta personen träffa en innan man rekat den lite mer, är något som ger mig lite ont i magen.

Tänkte vara lite spontan en gång å gick på en dejt med en jag bara småpratat med, å han var väl trevlig, men inte nått för mig så.Sa det, å han tog det bra, men vi hade båda barn så pratade löst om att forsätta ha kontakt som vänner kanske... addade honom på FB och fick ett telefonsamtal sen, av en väninnan, om att han var dömd för hot,. trakasserier osv. JÄTTEKUL!! NOT! Lyckades bli av med honom, men fy f-n vad rädd jag blev... (kan väl tillägga att jag INTE tänker adda någon på FB förrän jag känner den mkt mer än så i fortsättningen)

Iofs har jag tänkt att det inte spelar så stor roll om man chattar en längre tid eller inte, för psykopater är bra på att ljuga och spela teater. Men däremot vill jag gärna veta att personen ex. inte är gift(vilket tyvärr fler än man har lust att tänka sig faktiskt är), innan jag slösar tid på en dejt.
  • Anonym (sa)

Alltså... bara en fråga.. HUR SJUTTON KAN NÅGON TYCKA ATT DET ÄR KUL ATT DEJTA/jaga på dejtingsajter??? Såg att någon skrev det. Men jag tycker verkligen inte att det är ett endaste dugg kul. Bara deprimerande, tidsödande å decillusionerande.

Känns så totalt oromantiskt att vara på dejtingsajter å dejta å ha sig.. för när man ses så, så känns det så pressat. Att man ska sitta där å liksom "sälja sig själv"; vääääälidgt långt ifrån vad jag tycker romantik och kärlek är. Och väldigt, väldigt svårt att slappna av och "vara sig själv".

Känns som om så många "letar fjärilar"; det ska liksom "KÄNNAS" med en gång, annars är det tack och hej. men hur ska man få en bra bild av en person på en dejt liksom? En dejt, som ju då är allt annat än en avslappnad situation. Där det handlar om att "sälja" sig själv.. usch...  

Personligen vill jag faktiskt träffa någon  på ett annat sätt. Genom att bli vänner först ex. Eller genom klassiskt möte, på en fest eller via gemensamma vänner eller via jobb. Tror ärligt det är bättre förutsättningar, när man börjar så, för då har man varit sig själv mer; mer avslappnat och den andre med. och man lär känna varandra lite först... INNAN man kanske börjar få känslor. Och då får man ju verkliga känslor(inte pga av att man bygger luftslott och flyttar in i dom först; för att man inbillar sig att man jagat rätt på den "perfekta partnern") först, INNAN man inleder något mer..   (enda problemet är ju lite bristen på umgänge där man kan träffa folk, men då kanske man borde söka efter det istället..)

• Anonym (sa)
    Gulletroll skrev 2011-07-22 08:49:49 följande:
    Jag tycker det är skitkul!! En helt ny värld har öppnat sig! Å det är som julafton nästan varje dag ju
    det är iaf roligt att följa tråden å läsa om era erfarenheter(men är ganska nöjd att slippa vara i träsket själv just nu; njuter av massa andra saker istället för karlar; som ju är trickiga att lyckas fånga rätt av..). Men tycker det är roligare än att göra det själv faktiskt. (då blir det mindre kul)

Men Gulletroll: VAD är det som är roligt???  (lycka till om det är nån som ska på dejt)

Visserligen blev jag utbjuden på middag ikväll, av en bekant jag har. Vet inte om det ska uppfattas som dejt, men nej, jag och han är inte en bra idé(även om han är snäll å så). Blev en hel massa prat om dejting å sånt faktiskt, för han är trött på att vara ensam... (han skojade även om att vi två kanske skulle gå på dejt nån gång.. )

Han tyckte det var jobbigt, för så många tjejer verkar vara ute efter bara sex eller sex väldigt snart.. å allt han vill ha, är en tjej som kanske vill lära kännas, mysa i soffan, hålla handen, kramas å sånt. Men han har inte lyckats klättra på någon statusstege och är ensamstående pappa på heltid, så han trodde inte att han hade nån chans hos någon kvinna.. ? Lät som motsatsen av allt ni skrev.. om alla män som söker sex. *skratt* Så udda..
  • Anonym (sa)
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-23 19:04:55 följande:
    Jag får bara förfråganden från folk som är för unga, för gamla eller (ursäkta men ärligt talat) för fula. Många påstår att insidan är det viktigaste. Utsidan är inte helt oviktig. Jag vill inte vakna brevid någon och bli skrämd!

Jag är 43 år och bor norr om Stockholm.
    Hittills har jag fått erbjudande om dejt idag från

kille 22    vill gå på barhopping kring Stureplan

kille 25    bor i Motala

kille 62   fick sittt fjärde barnbarn igår och vill fira det med mig

kille 21   "Lite massage är väl inte fel?"

transa 34   
            ...ja, alla dessa unga män, och 60 taggare... är 35, å det känns lika hopplöst i min ålder faktiskt. Som alla säger. Män mellan 30 och 40 verkar vara bristvara... (mer än som gifta som vill vara otrogna då.. *grimas*)
  • Anonym (sa)

Ok. Här kommer ett mail jag faktiskt fått(hittar inte på!!) på en dejtingsajt:

"Hej Juno!

Tror du och jag hade passat fint tillsammans!

Lite om mig;
    Jag bor för tillfället hemma hos morsan, jag struntade i att betala min räkningar, så jag blev vräkt hahaha. Men det är bra här, jag var ändå trött på att bara äta färdigrätter, nu lagar mamma min mat och diskar åt mig osv.. Skööönt :D Sedan är det bättre hastighet på internet här också, och det är bra för mig jag älskar tv-spel, sitter minst 8-9 timmar om dagen ofta längre än så. Jag är arbetslös, orkar inte jobba. Får inte ens pengar från soc bara för jag inte heller orkar söka jobb. Förutom att spela tv-spel så tycker jag även om att titta på film, sen ibland bygger jag feta grejer med lego ( INTE barnsligt) håller just i detta nu på med en modell av rymdskeppet i Star Wars.

Vad jag söker hos dig:

Såklart vill jag att du ska ha goda kök/städ-egenskaper. Du får gärna vara ganska rik, då jag helst inte vill jobba. Se väldigt bra ut, vilket du gör ;) ;) ;)

Hoppas på ett positivt svar!
    May the force be with us ;) / Johan"

....................  Förvånad

• Anonym (sa)
    Glädje58 skrev 2011-07-25 16:48:22 följande:
    Vad roligt för dig att han tyckte du såg bra ut. Varför tveka,,, kör på bara...
        jaaaa duuu.... vet inte VARFÖR jag inte kände för att svara... (visserligen är det väl säkerligen bitande ironi... men ändå.. näää...)
  • Anonym (sa)

Ok. NI är tydligen aktiva här också en del av er.  (trodde andra tråden var en fortsättning på denna).

Jag skrev ju förut om en charmig kille som hette Johan. Minns ni? Han som bodde hemma, för att han inte ville jobba, spelade dataspel dygnet runt, å undrade om jag var rik... Killen med humor liksom?   Ni sa åt mig att svara.. så fan flög i mig, och jag gick in på HP som jag inte varit aktiv på på ett tag nu och skrev ett svar:

"Hej Johan!

Jag är en ensamstående mamma med barn med några olika män, vissa minns jag inte riktigt namnet på, jag är inte rik så kanske men soc och alla bidrag blir ganska mycket pengar ändå varje månad(och ungarna får ju ärva varandra, så blir en del deg iaf kring den 20e sådär..), så kanske kan jag och mina barn flytta in hos dig och din mamma så kan hon vara barnvakt medan vi tar oss ner till pizzerian och hänger lite med mina polare där! Jag är ganska bra på att slåss, när jag har druckit några bärs, så du behöver aldrig vara rädd för att någon otäck kvinna ska antasta dig! Jag skyddar dig! Annars brukar jag hänga i parken och röka några paket medan jag och dom andra brudarna snackar lite skit om grannarna och gnäller på soc... Är en rak och ärlig djävel, så du får alltid reda på vad jag tycker med en gång!

Vad säger du, ska vi hångla loss lite? Har en tungpercing, å en i naveln, några feta tattoos(en tribal i svanken du vet, sexigt värre), å några jag tänker låta dig upptäcka var dom är! Är ganska sexig och ingen fjantig liten smalis så där! Är MKT kvinna att hålla i!

Så? Vad säger du? En sväng till pizzerian? Har många schyssta poolare där..

Hoppas att du inte är en sån där knusslig djävel nu som inte ens orkar svara.. Kom igen! Livet är kort! SLÅ TILL! "

Ska bli spännande å se om jag får nått svar...   Hehe!! Vad tror ni??
    Första gången jag har haft kul NÅGONSIN i dejtingträsket; (som jag inte har någon lust att vara i just nu.. mest läser om era eskapader..)    God natt på er! (nattugglor är ni visst, men jag gillar att sova.. å är inte alla dagar man är barnledig..)

• Anonym (sa)

jag känner ärligt som du, Desillusionerad.. att jag inte pallar multidejtande, fast pallar inte riktigt dejtande alls just nu. Men känns så avigt, när man märker att en person är lite disträ, för att den antagligen sitter å mailar och kanske chattar med andra åxå... gör det ganska avtändande..

jag förstår iofs era synpunkter, ni som liksom jag är ensamstående föräldrar med barn och bara vissa dagar lediga. Så dömer ingen. Men jag fixar det inte själv.. vill inte heller "stressa" fram nån kärlek; liksom multidejta, jaga ivrigt på dejtingsajten, för jag tror att risken att jag skulle bli lika "förstörd av dejtande" som en tjej som skrev här tidigare beskrev skulle vara ganska stor.. skulle mest bli yta, yta, yta för mig.. som att gå i varuhus och välja å vraka och bli bortvald och vald men inte av den man väljer själv.. å lite som hela havet stormar, där man måste jaga efter en stol så fort musiken tystnar... näää...

Jag följer ROAT era eskapader, och om jag får svar av "Johan" så kanske jag pratar mer med honom, och jag lovar å rapportera isf. Men lagt dejtingen på hyllan för att inte bli bränd av den. Är en känslig människa, och ser inget direkt fel i det.. vill gärna få fortsätta vara det. (tänker jobba hårdare på att våga börja flörta IRL istället... på iCA om det så krävs..)

(fast kanske jag blir desperat igen om nått halvår eller nått, å måste försöka kavla upp ärmarna och ge mig ut i träsket igen...   Får vi väl se..)

God natt på er allihopa å lycka till med jakten!

• Anonym (sa)

så; rapport! Jodå, killen har humor... Fick svar. 

":)

Klart jag nappar, vi kanske skulle slå våra bidrag ihop och köpa oss en husvagn, där vi kan bli gamla tillsammans. Fint white trash-par skulle vi bilda!

;D "

Fast jag har en känsla av att han ändå blev en aning rädd, för vad som möjligtvis KAN vara sant och inte i min beskrivning.. hehehe...

• Anonym (sa)

sen vill jag bara förtydliga, så ingen får för sig nått annat, att jag inte alls tycker att smalt är lika med fult(tycker tvärtom att mulliga är så vackra, fast jag är inte den kroppstypen själv bara), eller att jag tycker tatueringar nödvändigtvis är fel. (beror på) (råkar ju ha en själv med.. fast ingen tribal i svanken.. )

• Anonym (sa)

smalt lika med vacker skulle det ju stå...

• Anonym (sa)
    Anonym (Hmm) skrev 2011-07-29 09:07:14 följande:
    Härligt, spinn på med mer humor och så kastar du in nåt seriöst oxå nu.
    Och håll oss uppdaterade!
    nä.. men jag vill ju inte dejta nu.. lagt på det hyllan ju... sen vet jag inte.. han är sådär 10 år yngre, å bor ganska långt härifrån så... men roligt var det iaf!

Sen- hörrni.. jag råkade snegla åt sidan på familjeliv nu, där all reklam är. Brukar aldrig titta på den. Men när jag tittade på den nu så fick jag mig ett skratt.

Först: 

"dejta utan förpliktelser!"

sen

"prenumerera på kondomer"

och sist

"glasögon på nätet"

God dag på er!
  • Anonym (sa)

Är det verkligen bra att ha glasögonen på sig när man är på nätet liksom???  

ursäkta min skumma humor... kanske beror på sexbristen..

• Anonym (sa)
    Flashbulb skrev 2011-07-31 17:07:12 följande:
    Läser alltid den andra personens presentationen och skickar ett brev utifrån det men får heller aldrig några svar. Jag upplever det här problemet med unga tjejer, särskilt de under 30. Oftast de som tror att de är guds gåva till folket. I själva verket är de bittra kärringar som hatar dejtingsidor.  Har börjat skriva med +30 damer som dessutom inte har någon presentationsbild. Mkt enklare! Precis som det ska vara på en dejtingsajt. Man ska vara anonym, ingen profilbild och endast en presentation att gå efter. Det är personen man vill lära känna, hur någon ser ut skiter jag i. Hade kunnat dejta en rullstolsbunden också eller någon som fötts med en brännskada. Betydligt svårare att finna någon med ett gott hjärta än någon med ett gott utseende.

Jag har slutat ta dejtingsidor på allvar, man blir knäpp annars. Alltför bittra och deprimerande människor som sitter bakom skärmarna där hemma. De vill själva inte medverka till en förändring utan hoppas att den bara ska komma till dem sådär. I slutändan får man försöka gå till krogen eller försöka hitta någon via jobbet, skolan, på stan osv. Det är ju som fungerat i många år.

Ha tålamod, en dag lyckas även vi.

Lycka till !
    Skulle vilja ge minst 15 tummar upp... Vad skönt å läsa nått sånt. För JA; är ju betydligt svårare att hitta någon med ett verkligt gott hjärta(som dessutom är kompatibel med en) än någon som har ett vackert yttre. Gillar också anonymiteten.. egentligen säger inte en bild så mkt... mer orden, å så att se personen live kanske.  (fast nu dejtar jag ju inte just nu då... så är ju irrelevant ändå.. men.. bara blev glad av ditt inlägg.)
  • Anonym (sa)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-08-04 18:56:13 följande:
    Fortsättning. Hans svar löd som följande:
    Som om jag orkar svara på det :D
      ....som någon annan sa: vilket stolpskott!!   Hehehe!!
    Anonym (been there!) skrev 2011-08-04 19:18:40 följande:
    Haha, vilka roliga svar! =D Jag har provat nätdejting och de historierna har roat många... ;) Allt från killar som efter första kramen sagt rakt ut att de aldrig kommer tända på mig till de som under fikats första kvart frågat om jag vill ha den i baken... Nja...
    Jag la ner nätdejtingen efter ett år, och då dök drömprinsen upp på ett minst sagt oväntat ställe (en fotbollsplan).
       ...roliga historier! .. och varmt grattis till lyckan!

Alltså... igår tog jag ett litet återfall i dejtingträsket.. en man jag spanat in lite, som verkar mkt intressant och jag haft lite tugg med så.. verkar har lite intelligenst, och sånt är alltid attraktivt faktiskt. ..jag orkar ju dock inte med seriös kärlek just nu... så jag gav en rak och ärlig sanning. På ett väldigt fint sätt tror jag... (om vad jag söker alltså just nu) och att jag tycker han var fin. ...men noop.. inget som helst svar. Inte ens ett nej tack. 

....undrar om det var fel att kalla en sex år yngre man för "lammkött"... Obestämd  ...hehehe... är inne på en tes som jag tror framförts i tråden förut.. att när en tjej tar första initiativet så brukar det inte sluta bra.. Eller så kanske han bara är ute efter kärlek, och blev sårad att jag var så ofin.. borde man be om ursäkt?? *skratt*

jag är helt enkelt alldeles för förbannat sexuellt frustrerad för att någon som helst kärlek ska kunna komma in i mitt liv tror jag.. kommit till stadiet där jag fastnar med blicken på olämpliga ställen på okända karlar.. Är jag en snuskifa då?? *asg* 
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)