• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Mamsis
    Anonym (loser) skrev 2011-07-16 10:35:17 följande:

Nätopia, du och jag verkar ha gjort samma resa . Jag blev också väldigt förtjust i "Hemligheten" och blir också väldigt lätt kompis med killar.  Sen jag fick mitt barn har jag dock hållt mig borta från dejtingsvängen men nu är det dags igen. Hoppas att jag har lärt mig något om mig själv efter att ha läst boken och efter att jag har fått uppleva RIKTIG kärlek med mitt barn, men det tror jag. Jag kommer nog att köra en liten kombi av dina och Gulletrolls råd, raka rör med inslag av mystik .

Jag sa att jag skulle uppdatera här för några dagar sen. Och jo, svaren trillar in nu när jag har status "kort romans" på HP. Jag har inte ens bild men får alla möjliga förslag, vafan är folk helt desperata? Några vettiga också, tack och lov!

Ja, män är generellt sett desperata efter att få sig ett ligg Det är iaf min erfarenhet av dejtingsvängen.
  • Bye baby Bunting

Nätdejting verkar vara en hel vetenskap

Vad då finns det någon formel för hur en lyckad sådan ska vara, om det finns en formel måste ju någon rimligtvis sitta på svaret. Taskigt att inte dela med sig isf.

Det låter fruktansvärt amrekaniserat det där med att man ska vänta med sex till efter ett visst antal dejter. Ja, det finns säkert många män som använder sidorna bara för att få doppa veken, men känns det rätt just då, så har väl förhoppningsvis även kvinnan fått ut något av det och skulle det vara en lyckoträff så fortsätter man väl att ses. Eller är jag bara naiv?

Jag börjar undra om de flesta män på HP är analfabeter. Det står ganska tydligt i min presentation vad jag söker och ändå får jag många brev från "Karl-Arne" 55-årig bonde från "orter gud glömde". Jag lider av obotlig ko-skräck och skullle bli djupt deprimerad av att bo ute på bonnalandet. Tycker att det räcker med en utflykt då och då för att se på lantliga omgivningar, sedan vill jag tillbaka till bebyggelsen igen.

• Mamsis
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-16 10:56:03 följande:

Vad då finns det någon formel för hur en lyckad sådan ska vara, om det finns en formel måste ju någon rimligtvis sitta på svaret. Taskigt att inte dela med sig isf.

Det låter fruktansvärt amrekaniserat det där med att man ska vänta med sex till efter ett visst antal dejter. Ja, det finns säkert många män som använder sidorna bara för att få doppa veken, men känns det rätt just då, så har väl förhoppningsvis även kvinnan fått ut något av det och skulle det vara en lyckoträff så fortsätter man väl att ses. Eller är jag bara naiv?

Jag börjar undra om de flesta män på HP är analfabeter. Det står ganska tydligt i min presentation vad jag söker och ändå får jag många brev från "Karl-Arne" 55-årig bonde från "orter gud glömde". Jag lider av obotlig ko-skräck och skullle bli djupt deprimerad av att bo ute på bonnalandet. Tycker att det räcker med en utflykt då och då för att se på lantliga omgivningar, sedan vill jag tillbaka till bebyggelsen igen.
    Haha, ja det där känner jag igen, inte bara från HP utan andra sajter med. Jag vill ha en man längre än jag, MINST 185, om jag ska falla för något så pass att jag ens vill dejta om han är kortare måste han vara EXTREMT bra på alla punkter i övrigt. Just så skriver jag inte men jag får ändå mail från män som är både 5 och 10 cm kortare än jag. Och, från män som bor skitlångt bort, jag har inte tid elelr lust att sitta tio timmar i en bil för en dejt, eller ens fem timmar om man nu åker halva vägen var. Jag har testat långdsistansförhållande och det fungerar inte för mig. Är heller inte ute efter att flytta ihop det första man gör och då underlättar det om man kan umgås relativt enkelt.
  • Anonym (nätopia)

Nätopia, du och jag verkar ha gjort samma resa . Jag blev också väldigt förtjust i "Hemligheten" och blir också väldigt lätt kompis med killar.  Sen jag fick mitt barn har jag dock hållt mig borta från dejtingsvängen men nu är det dags igen. Hoppas att jag har lärt mig något om mig själv efter att ha läst boken och efter att jag har fått uppleva RIKTIG kärlek med mitt barn, men det tror jag. Jag kommer nog att köra en liten kombi av dina och Gulletrolls råd, raka rör med inslag av mystik .

Jag sa att jag skulle uppdatera här för några dagar sen. Och jo, svaren trillar in nu när jag har status "kort romans" på HP. Jag har inte ens bild men får alla möjliga förslag, vafan är folk helt desperata? Några vettiga också, tack och lov!

Kul!   Jag skulle gärna vilja diskutera boken mer utifrån min anknytningstyp kontra dejting med andra som läst boken. Kanske startar jag en tråd om det ?  Jag har länge sett att flera rekommenderar den boken här, men det var först efter att jag insett hur jag och en nära vän håller uppe extremt höga försvarsmurar gentemot varandra efter att vår vänskap mer har börjat omfatta varmare känslor  som jag på allvar tog tag i saken och köpte boken :)  Vi är tyvärr lika livrädda för kärlek båda två och har ett anknytningsmönster som är otryggt undvikande, vilket gör att ingen av oss vågar visa minsta lilla att vi egentligen vill ha mer än vänskap. Tror att vi båda inte vet vad vi vill och känner att mycket står på spel, men så snart han kommer hem från sin semester ska jag prata med honom och säga var jag står. Att han känns som mer än en vän och att jag längtar efter hans närhet :) Vi har gått som katten runt het gröt i tre månader nu och pratat runt, exemplifierat kring andra, pratat relationer osv  men aldrig om oss själva trots att vi båda brinner till så snart någon  snuddar den andra. Orsak till att det är så svårt är att vi har varit goda vänner i väldigt många år. Vi har följt varandras motgångar i kärlek och lycka på andra områden. Vi är båda väldigt svikna på kärleksfronten och vi är rädda för ytterligare motgångar. Vi bor dessutom långt ifrån varandra, vilket försvårar en relation ytterligare och ingen av oss vill flytta på oss. Han säger att han inte kan tänka sig ett distansförhållande, vilket jag kan. 
  • Bye baby Bunting
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-16 10:56:03 följande:

*amerikaniserat* skulle det vara ^^
  • Mandarina

Hur menar du med att du istället blir lätt kompisar med killar? Istället för flickvän då lr? Hur menar du?

Har oxå läst hemligheten när den kom ut. För mig förklara den mekanismerna bakom de känslomässiga problem man kan ha för att skapa nära relationer men tycker inte den e så bra ur dejtingsammanhang.
  • Anonym (trööööööött!!!)
    Gulletroll skrev 2011-07-16 00:31:32 följande:
    Men det är ju precis det anonym har gjort.
    Och det är det jag menar att man inte ska göra. Man måste för att kunna överleva i dejtingvärlden ( annars går man under till slut och kanske slutar bitter och ensam ) lära sig att hitta "skydd" ....men inte för den saken skull gå runt som en kall robot och låtsas att man inte bryr sig.

Jag har INTE sagt till min nuvarande date att jag känner mig utnyttjad av HONOM! Det gör jag jag inte! Vi pratade (han berättade om sin skilsmässa osv.) och jag nämnde att jag är rätt less på att bara ha sex, och att jag känt mig lite utnyttjad tidigare. Att ha sex med honom var ju ett val av mig, och det är inget jag är ledsen över. Det råkiga var att han inte hörde av sig innan jag blev irriterad.
  • Päronskrutt
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    Jag har hört 12 st...fan jag kommer aldrig hinna med så många har ju tre barn på heltid och ett heltids jobb
  • Mandarina
    Anonym (trööööööött!!!) skrev 2011-07-16 14:31:30 följande:
    Jag har INTE sagt till min nuvarande date att jag känner mig utnyttjad av HONOM! Det gör jag jag inte! Vi pratade (han berättade om sin skilsmässa osv.) och jag nämnde att jag är rätt less på att bara ha sex, och att jag känt mig lite utnyttjad tidigare. Att ha sex med honom var ju ett val av mig, och det är inget jag är ledsen över. Det råkiga var att han inte hörde av sig innan jag blev irriterad.
    Det fattar jag oxå att det inte var av honom.

Suck.
  • Päronskrutt

Här har jag varit borta ett dygn och har massor att läsa igen, vad roligt att tråden går framåt.

Har en trevlig kille på gång som gärna vill träffas ikväll, får se om jag orkar är lite trött och seg efter gårdagens after work......

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)