• Baginbox

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Ämen vaf.. ska man behöva traggla sig igenom 10 sidor i morgon bitti igen? ;)

• Baginbox
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-25 20:57:47 följande:
    Vilka tullar menar du då?
    Årtullarna antagligen..
  • Baginbox

Nä men lite seriöst... :)

Man ska ju komma ihåg att alla som är på dejtingsidorna egentligen är de människor man möter på stan eller var som helst. Men så snart man är på en sån sajt så verkar helt andra kriterier gälla. Jag vet inte men intrycket jag får är att man går in där som i en godisaffär och ska plocka de godaste bitarna utan att förstå att här har godisbitarna en egen vilja. Dessutom är det inte ovanligt att de som ser godast ut samtidigt är de som är mest fel att äta.

• Baginbox
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-25 21:26:45 följande:
    Flickor, flickor! Jag tror att jag hittat idealmannen, han verkar iaf hänga på dejtingsidorna 

">

" target="_blank">

Jaha, nu är man outad här också...
  • Baginbox

Noterade också Pildammsstaden men tänkte att det kanske var någon liten del av västra innerstaden jag missade när jag bodde där så jag tänkte att jag är tyst och avslöjar inte min okunnighet... :)

• Baginbox
    Anonym (Hanna) skrev 2011-07-26 00:23:43 följande:
    Jag har många roliga dejtinghistorier. Har dejtat sjukt många via nätet och träffade faktiskt mitt ex där. Internet är nog faktiskt för mig, betydligt mer än krogen och andra platser. Jag har problemet (!) att jag har sjukt lätt för att få folk intresserade. Jag har ungefär 1500 mail i min inkorg och blir utbjuden typ en gång i timmen. Men orkar inte engagera mig, är sjukligt kräsen och kan träffa nån som är toppen och det leder till några dejter för att sen lägga ner "för att det inte känns rätt". Dejtingsajter har liksom gjort att jag blivit ÄNNU mer kräsen eftersom valmöjligheterna är så stora. Det blir liksom att jag går in varje dag, har 10 nya meddelanden, kanske svarar på 2, sen snackar man lite men sen orkar jag inte träffa nån. Kanske träffar en i månaden fast jag egentligen skulle kunna träffa betydligt fler. Men jag tänker liksom negativt innan jag ens gett nån en chans om ni förstår?

Typ, "nej, han är för kort", "Nej, han skriver illa", "Nej, han verkar si och så". Ger inte riktigt folk en chans. Jag måste även erkänna att jag är ganska kräsen med utseende eftersom jag själv ser bra ut. Samtidigt svarar jag heller inte på meddelanden från killar som är fööör snygga eftersom jag vill att det ska finnas något mer.

Nätdejting är både bra och dåligt för mig. Bra för att jag får prata med många olika typ av människor, men dåligt för att jag blir för selektiv och tänker att det alltid dyker upp någon bättre. Nån som känner igen sig?

Ni som dejtar aktivit, hur många dejter i månaden river ni av? Hur dissar ni någon? Jag har jättesvårt att dissa, brukar tyvärr köra strutsen och inte svara vilket är sjukt omoget, försöker bättra mig på den fronten.
    Du har flera medsystrar helt klart.

Du bekräftar också min tanke om att folk blir riktigt kräsna i dejtingbutiken. Man kan välja bland så mycket mer under relativt kort tid och gissningsvis tror man att någon bättre väntar runt hörnet. 1500 mail verkar helt sjukt mycket och jag antar att du ser ut som en,  eller är, fotomodell. Det ger ju såklart dig en enorm fördel genom att ditt urval blir ganska brett.

Jag känner inte igen mig :) Jag svarar glatt på det mejl jag får varannan vecka eller så, utan undantag.. Högaktar de som rakt och ärligt talar om att jag inte är den de letar efter om jag tar kontakt. Lite trist bara att utseendet är så enormt viktigt som det är för många. Jag har en hel del i vänkretsen som inte är särskilt bildsköna men som blir vackra på andra sätt genom sin personlighet, det tycker jag är trist att det går helt förlorat på nätet.
  • Baginbox
    Anonym (Hanna) skrev 2011-07-26 00:42:51 följande:
    Ja, jag är ingen fotomodell, men jag är söt och vältränad och har många bilder. Jag har inga problem att få folk intresserade i verkliga livet heller, för mig är problemet att JAG ska bli intresserad. När jag väl blir intresserad så är det någon som är som jag och då INTE faller för mig. Ironi ut i fingerspetsarna. Utseendet spelar stor roll på dejtingsidorna det märker jag beroende på vad för typ av bilder man har, hur många bilder man har osv. Men det viktigare är personkemin och det kan man bara märka om man träffas i verkligheten. I verkligheten har jag fallit för både yngre och kortare killar som jag direkt hade ratat på nätet, eftersom personkemi kan vara väldigt starkt ibland.

Ibland blir jag tokig på nätet, men kan ändå inte sluta eftersom jag inte orkar med krogragg som aldrig leder till något... Önskar bara att jag kunde släppa på guarden ibland.
    Ja, eller sätta dig ner och fundera på vad som verkligen är viktigt hos den som ev ska bli far till dina barn (om du nu inte redan har förstås). Jag tror många letar efter någon som är mer eller mindre likadan som man själv är men hur ska man då kunna komplettera varandra? Två magnetiska nordpoler går inte ihop.

Många bilder (på sig själv) är för mig ett tecken på att man är fixerad vid utseende och personligen tar jag inte kontakt med dem, men det är jag det... Dels för att jag inte har utseendet med mig på det sättet men dels för att jag får intrycket att VEM man är spelar så liten roll i förhållande till utseendet att det är helt underordnat det vackra yttre.

Du kanske skulle leta efter en motpol istället?
  • Baginbox
    Anonym (Mia) skrev 2011-07-26 00:45:55 följande:
    Jag har en kompis, en kille, som "bara" är 1,65 lång. Han gallras bort redan i sökkriterierna eftersom så få tjejer sätter upp dom med så låg längd. Och ändå är han jättesnygg, jättesnäll, intelligent, har bra jobb och bostad. Han får inte den chans han förtjänar, dyker ju inte ens upp i sökningarna eftersom han är "för kort".

Sen kan jag väl på sätt och vis tycka att utseendet faktiskt betyder något. Jag vill känna mg attraherad av en person eller åtminstone inte känna avsmak. Utseendet är viktigt för mig. Absolut. 

Ibland ser man i de offentliga rummen på dejtingsidorna (framförallt) killar beklaga sig över att de inte får några brev. Men så ser de bleka, feta, okammade ut med sjaskiga kläder och gula tänder och en sur min. Hur kan dom tro att dom ska locka till sig någon då?
    Självklart har utseendet betydelse. Den som är vacker för en är ful för en annan. Men en viktig sak är att en människa som är "ful" vid första anblicken kan bli den vackraste när man känner personen. Ett utseende utan personlighet är inget.

Sen har vissa av oss singlar ett litet problem. Vi har inte jättemånga bilder på oss själva, som är någorlunda färska, och personligen vägrar jag ställa mig i badrummet vid spegeln för att avhjälpa det. Jag kan inte, hur jag än försöker, få en bild på mig själv, tagen av mig själv, att bli något jag skulle visa för någon annan. särskilt inte för någon jag vill göra ett någorlunda intryck på.. :) Festbilder finns det förstås en del, men jag gillar inte att första intrycket av mig ska vara med en öl i näven..
  • Baginbox
    Anonym (hmm) skrev 2011-07-28 00:10:14 följande:
    kanske lite ot, men den killen som hade blockat mig verkar ha gjort det av misstag. han fortsätter att skriva till mig men jag kan ju inte svara,, Jag antar att det inte går att göra något åt det, men jag passar ändå på att fråga om någon vet vad jag kan göra??
    Lägg en hint överst i presentationen.
  • Baginbox

Är så jä-la trött på pres där det står usual random två rader, "glad tvåbarnsmamma som gillar att ha kul"  och "fråga om det är något mer du vill veta". Duh... Är det nåt kodord för nåt jag inte fattat? Ska man skriva och fråga vad det kostar eller nåt?

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)