Anonym (Hanna) skrev 2011-07-26 00:23:43 följande:
Jag har många roliga dejtinghistorier. Har dejtat sjukt många via nätet och träffade faktiskt mitt ex där. Internet är nog faktiskt för mig, betydligt mer än krogen och andra platser. Jag har problemet (!) att jag har sjukt lätt för att få folk intresserade. Jag har ungefär 1500 mail i min inkorg och blir utbjuden typ en gång i timmen. Men orkar inte engagera mig, är sjukligt kräsen och kan träffa nån som är toppen och det leder till några dejter för att sen lägga ner "för att det inte känns rätt". Dejtingsajter har liksom gjort att jag blivit ÄNNU mer kräsen eftersom valmöjligheterna är så stora. Det blir liksom att jag går in varje dag, har 10 nya meddelanden, kanske svarar på 2, sen snackar man lite men sen orkar jag inte träffa nån. Kanske träffar en i månaden fast jag egentligen skulle kunna träffa betydligt fler. Men jag tänker liksom negativt innan jag ens gett nån en chans om ni förstår?
Typ, "nej, han är för kort", "Nej, han skriver illa", "Nej, han verkar si och så". Ger inte riktigt folk en chans. Jag måste även erkänna att jag är ganska kräsen med utseende eftersom jag själv ser bra ut. Samtidigt svarar jag heller inte på meddelanden från killar som är fööör snygga eftersom jag vill att det ska finnas något mer.
Nätdejting är både bra och dåligt för mig. Bra för att jag får prata med många olika typ av människor, men dåligt för att jag blir för selektiv och tänker att det alltid dyker upp någon bättre. Nån som känner igen sig?
Ni som dejtar aktivit, hur många dejter i månaden river ni av? Hur dissar ni någon? Jag har jättesvårt att dissa, brukar tyvärr köra strutsen och inte svara vilket är sjukt omoget, försöker bättra mig på den fronten.
Du har flera medsystrar helt klart.
Du bekräftar också min tanke om att folk blir riktigt kräsna i dejtingbutiken. Man kan välja bland så mycket mer under relativt kort tid och gissningsvis tror man att någon bättre väntar runt hörnet. 1500 mail verkar helt sjukt mycket och jag antar att du ser ut som en, eller är, fotomodell. Det ger ju såklart dig en enorm fördel genom att ditt urval blir ganska brett.
Jag känner inte igen mig :) Jag svarar glatt på det mejl jag får varannan vecka eller så, utan undantag.. Högaktar de som rakt och ärligt talar om att jag inte är den de letar efter om jag tar kontakt. Lite trist bara att utseendet är så enormt viktigt som det är för många. Jag har en hel del i vänkretsen som inte är särskilt bildsköna men som blir vackra på andra sätt genom sin personlighet, det tycker jag är trist att det går helt förlorat på nätet.