• Päronskrutt

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-13 06:55
    Så roligt att fler och fler delar med sig av sina erfarenheter här, precis det jag ville. Fortsätt med det och fortsätt även att hålla tråden shysst mot varandra

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 10:16
    EFTERLYSER MER SVAR FRÅN KILLAR !!

• Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
  • Mandarina
    marco skrev 2011-07-17 10:30:36 följande:
    Datingvärlden är hopplös, i alla fall om man är man. För damerna är det bara att välja och vraka.

Dom få damer jag träffat så har det aldrig gått enligt planerna, först och främst så har alla haft bilder som inte alls överensstämt med deras verkliga utseende, det blir väldigt konstigt om det helt plötsligt dyker upp ett litet troll när man ses. Så jag skulle rekommendera folk att använda nytagna bilder.

Jag brukar försöka skriva lite längre och lite mer normala saker än man kan läsa här ovan, men det har inte hjälpt mig än så länge. Skulle verkligen vilja lösa mysteriet nån gång hur man fångar damernas intresse.

Jag tror det är många fula fiskar som döljer sig bakom tangentborden också, så man får nog räkna med att stöta på en del tomtar och troll om man ska prova sig på den världen.
    Japp det stämmer - det är rena rama julafton för oss girls me like!!

Det med kort är ju trist... men så länge man är medveten om det är det ju bra.

Tror du bara ska försöka vara dig själv och kanske se till att få bättre självöftroende i det "sociala spelet" - för det känns som att allt handlar om det, att veta hur man ska interagera med andra människor ... att vara socialt kompetens e ju inte samma sak som att vara social vilket många tror, stor skillnad. Men jag tror nyckeln ligger i det..
  • Mamsis

Haha här  är senaste mailkonversationen med en man jag redan har sagt till att jag inte är intresserad av att träffa, inte bara en gång utan FLERA ggr dessutom! Läs nerifrån och upp.

han skrev:
    --------------------------------
    vem sa att jag har tid att ta en fika heller,

jag skrev:
    Är man bara 180 är man i kortaste laget, då ska man ha fångat mitt intresse rejält för att jag ska träffas. Innan man ber om träff vill jag se bild. Jag ska till en vän idag så nej, och nej, jag vill inte träffa dig har jag ju redan sagt.

han skrev:
    att vara 180cm lång är det ok, har du lust att ta en fika idag? vi kan träffas i gnesta

jag skrev:
    Chile och Finland.

han skrev:
    aha, från vilken land var han ddddå?

jag skrev:
    Ja

han skrev:
    har du varit med en utländsk kille någon gång?

jag skrev:
    Inte så hårda krav, längre än jag, bo relativt nära. För att du inte har intresserat mig tillräckligt och för att du inte har bild.

hanskrev:

men du ställer hårda krav på liksom ingen som är 100% perfekt..varför vill du inte ta en fika?

jag skrev:
    Jo, om jag hittar någon som intresserar mig mycket nog för att träffa.

han skrev:
    tänker du inte skaffa en kille då?

jag skrev:
    Jag ska åka till min bästa vän och fika, bada i deras pool och prata. Jag gillar allt möjligt, Nilecity, engelsk humor, Galenskaparna, Stefan och Krister. Det beror lite på.

han skrev:
    ska du fika med dig själv då? Vad gillar du för typ av humor??

jag skrev:
    Nej

han skrev:
    ny dejt eller?

jag skrev:
    Jo det ska jag göra idag.

han skrev:
    tänker du inte ta något trevligt fika med någon?

jag skrev:
    Nej, jag har semester.

han skrev:
    ska du jobba eller?

• Bye baby Bunting
    koas skrev 2011-07-17 09:40:29 följande:
    Har någon av er "söker vänskap" på nätdejtingsajten? Jag undrar lite vilka som har det. Om det är många där som faktiskt söker vänskap eller hur det funkar. Eller  kan det vara så att de som söker vänskap är de som tänker att det kanske utvecklar sig till något mer sen? Jag skulle inte söka vänner där, det känns ännu mer utlämnande på nåt sätt.
    Jag har det, för att det är det jag söker till en början med. Jag är inte intresserad av en "kort romans" och jag vill inte gå in med hull och hår i en seriös relation än. Jag vill träffa så många som möjligt och ha kul på vägen tills jag faktiskt hittar den jag söker...
  • Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 10:37:00 följande:
    Haha här  är senaste mailkonversationen med en man jag redan har sagt till att jag inte är intresserad av att träffa, inte bara en gång utan FLERA ggr dessutom! Läs nerifrån och upp.

han skrev:
    vem sa att jag har tid att ta en fika heller,

jag skrev:
    Är man bara 180 är man i kortaste laget, då ska man ha fångat mitt intresse rejält för att jag ska träffas. Innan man ber om träff vill jag se bild. Jag ska till en vän idag så nej, och nej, jag vill inte träffa dig har jag ju redan sagt.

han skrev:
    att vara 180cm lång är det ok, har du lust att ta en fika idag? vi kan träffas i gnesta

jag skrev:
    Chile och Finland.

han skrev:
    aha, från vilken land var han ddddå?

jag skrev:
    Ja

han skrev:
    har du varit med en utländsk kille någon gång?

jag skrev:
    Inte så hårda krav, längre än jag, bo relativt nära. För att du inte har intresserat mig tillräckligt och för att du inte har bild.

hanskrev:

men du ställer hårda krav på liksom ingen som är 100% perfekt..varför vill du inte ta en fika?

jag skrev:
    Jo, om jag hittar någon som intresserar mig mycket nog för att träffa.

han skrev:
    tänker du inte skaffa en kille då?

jag skrev:
    Jag ska åka till min bästa vän och fika, bada i deras pool och prata. Jag gillar allt möjligt, Nilecity, engelsk humor, Galenskaparna, Stefan och Krister. Det beror lite på.

han skrev:
    ska du fika med dig själv då? Vad gillar du för typ av humor??

jag skrev:
    Nej

han skrev:
    ny dejt eller?

jag skrev:
    Jo det ska jag göra idag.

han skrev:
    tänker du inte ta något trevligt fika med någon?

jag skrev:
    Nej, jag har semester.

han skrev:
    ska du jobba eller?
    Ah ser att du oxå har stött på en av de sk normala killarna, hahaha!
  • Mamsis
    Gulletroll skrev 2011-07-17 10:40:21 följande:
    Ah ser att du oxå har stött på en av de sk normala killarna, hahaha!
    Japs! Det rä ju såklart FEL av mig att ANTA att han hade tid att ta en fika när han frågade hahaha. Grejen är att han varit sån hela tiden, men den här gången lackade jag och skrev tillbaka att nu blockerar jag dig för du blir alltid sådan när jag tackar nej till dejt med dig.
    Detta var väl minst 3;dje gången och varje gång får jag något surt tillbaka
  • koas
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-17 10:37:01 följande:
    Jag har det, för att det är det jag söker till en början med. Jag är inte intresserad av en "kort romans" och jag vill inte gå in med hull och hår i en seriös relation än. Jag vill träffa så många som möjligt och ha kul på vägen tills jag faktiskt hittar den jag söker...
    Verkar vettigtGlad
  • Anonym (knubbis)
    koas skrev 2011-07-17 09:40:29 följande:
    Har någon av er "söker vänskap" på nätdejtingsajten? Jag undrar lite vilka som har det. Om det är många där som faktiskt söker vänskap eller hur det funkar. Eller  kan det vara så att de som söker vänskap är de som tänker att det kanske utvecklar sig till något mer sen? Jag skulle inte söka vänner där, det känns ännu mer utlämnande på nåt sätt.
    jag har det! För mig är det för att jag inte är så bekväm med hela nätdejtinggrejen från början; det känns så himla märkligt att från början bedöma människor utifrån om man skulle vilja vara ett par med dem. Det är mest en psykologisk grej för mig själv tror jag.
  • Baginbox

Ja det är minsann inte lätt. Skriver man "normalt" och konverserar ungefär som man skulle träffats på en middag så är man inte tillräckligt intresserad. Är man lite mer "på" så går man bort för det.

Något som iofs fungerar bra är att skriva lite roligt, halvgalet med mycket humor. Lite oväntade frågor kan slå helfel men kan också väcka intresset. Läs om vilka intressen h*n har och ställ frågor om dem. Generellt kan man säga fråga mer än du berättar om dig själv.

Den egna inställningen är också viktig. Skriver man på ett sätt som att "äh, det blir ändå inget" så lyser det igenom och det blir helt ointressant.

Men sen är människor helt olika och det som funkar hos en går helbort hos nästa så håll ungefär samma linje hela tiden. Dvs att vara sig själv är alltid lättast och det är ju den personen som det funkar hos som man letar efter.

• Mandarina
    Mamsis skrev 2011-07-17 10:42:23 följande:
    Japs! Det rä ju såklart FEL av mig att ANTA att han hade tid att ta en fika när han frågade hahaha. Grejen är att han varit sån hela tiden, men den här gången lackade jag och skrev tillbaka att nu blockerar jag dig för du blir alltid sådan när jag tackar nej till dejt med dig.
    Detta var väl minst 3;dje gången och varje gång får jag något surt tillbaka
    Jamen precis, vad trodde du lixom - att han ville ta en fika med dig??? Hahaha! Stört e ju bara förnamnet! Tänk tjejerna som faktsikt träffar denna typen... hjälp!

Att du ens orkar ta dig tid att svara, haha! Själv hade jag nog bara låtit bli att svara.
  • Anonym (knubbis)
    marco skrev 2011-07-17 10:30:36 följande:
    Datingvärlden är hopplös, i alla fall om man är man. För damerna är det bara att välja och vraka.

Dom få damer jag träffat så har det aldrig gått enligt planerna, först och främst så har alla haft bilder som inte alls överensstämt med deras verkliga utseende, det blir väldigt konstigt om det helt plötsligt dyker upp ett litet troll när man ses. Så jag skulle rekommendera folk att använda nytagna bilder.

Jag brukar försöka skriva lite längre och lite mer normala saker än man kan läsa här ovan, men det har inte hjälpt mig än så länge. Skulle verkligen vilja lösa mysteriet nån gång hur man fångar damernas intresse.

Jag tror det är många fula fiskar som döljer sig bakom tangentborden också, så man får nog räkna med att stöta på en del tomtar och troll om man ska prova sig på den världen.
    Nej, jag är väldigt trött på uttalanden om att det bara är att välja och vraka för tjejer. För många tjejer (mig t ex) är det inte alls så!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)