• Gutan

Syjunta för gravida!

Gröna L: har du någon beskrivning till åkpåsen? Allt var superfint, men blev extra kär i den :)

• Gutan

Tack gröna L! Jag hoppas att det kommer en bebis i vinter. Får dock vänta lite till innan jag vet. Men när jag vet ska jag börja sy!

• Gutan
    gröna L skrev 2012-03-27 08:36:24 följande:
    Gutan - håller tummarna för din bebis! Nu i dagarna är det tio månader sen jag fick vackra dubbla streck på mina gravtest  Hjärta
    Tack!
  • Gutan

Men guuuud vad söt! Jag hadeblivit överlycklig. Tänk vad med kärlek det ligger i något egengjort! Finns det någon beskrivning?

• Gutan

Hej tjejer
    Jag är lite ny på det här med att sy annat än i typ jeans och bomull. Vad ska man använda för söm för att sy i trikå? (För det är väl det man syr bebiskläder i va?). Som ni märker. Novis i ämnet. Men har man viljan ska det väl gå..? Är envis också ;) 

• Gutan
    Trolltoka skrev 2012-07-09 15:02:35 följande:
    Brukar finnas stretchsömmar på maskinen, sen är det viktigt att man använder en särskild nål för trikåtyger (brukar heta jerseynål, eller ballpoint) trikåsömmarna kan antingen se ut som en raksöm med sicksack, eller dubbel raksöm med sicksack mellan, eller typ: __//__//__// 
    Supertack för hjälpen! Då ska jag kanske våga mig på det där då....
  • Gutan

Inte sytt, men tänkte att ett pyssel kanske kunde få komma in. Satte ihop ett halsband i förrgår med bola. Går runt och myser med den på magen nu :) Snart semester och då tänkte jag försöka åka till fastlandet och få tag på lite fina tyger (bor på Gotland). Tips på bra ställen i Stockholms/Uppsala/Västerås-trakten mottages tacksamt! 

Svar på tråden Syjunta för gravida!