• GammE
    rosagubben skrev 2012-07-11 12:18:28 följande:
    Lite frågor ang. lapptäcke!
    Först funderade jag på att göra ett lapptäcke i denna stil: 
    lillagummanglomsk.blogspot.se/2010/05/att-sy-...
    Alltså fodra täcket med fleece.
    Men nu funderar jag istället på att skippa att fodra täcket och ha fleece som bakstycke, för det blir ju "mysigare" för bebisen, men då blir väl inte täcket lika varmt? Eller kan man fodra lapptäcket även om man har fleece som bakstycke? Vad ska man i så fall fodra med? man kan väl inte ha två lager fleece(?)
    Vad tror/tycker ni blir bäst? kom gärna mer råd och tips. Jag har aldrig sytt ett lapptäcke, så har ingen direkt koll på detta med fodring osv...

Jag vet att jag vräkte ut mig en hel drös med frågor nu, men jag hoppas någon sykunnig har lust att svar på några frågor och kanske komma med lite tips och råd? Solig

vilken bra länk- ska nog testa på ett täcke jag med :)
  • GammE

Det blev en amnings-poncho i ett ganska tunt tyg så bebisen inte blir för varm- men ändå inte störd av omgivningen när det är matdags Älskar tyget och kommer nog använda den innan med :)

• GammE

Tack :) Jag fantiserade ihop den utan mönster- från början var det dubbelt tyg i två olika längder- nått hände på vägen å tålamodet försvann ;)

• GammE

Det blev ett väldigt stort lapptäcke- så dottern får det och så får jag göra ett nytt till bebis... Inbroderat namn lägst ner med

• GammE
    Trolltoka skrev 2012-07-27 10:34:16 följande:
    Ännu ett babynest till tråden Dock inte sytt till mig själv, utan en kompis som beställde som ska bli mormor för första gången Solig

Å så  fint... vill oxå göra ett.. men är det inte meckigt?
  • GammE

Nu har filten blivit klar- broderat för första gång i mitt liv *s* Nu ska jag försöka ge mig på babynest- sett så fina som ni gjort på tråden så jag har blivit sugen med...
  • GammE

Fick gjort mitt babynest igår... Hade lite problem att välja ett bra snöre- men hittade ett fint som jag dessutom flätade för att få det extra starkt. Panik-köpte en byrå i veckan som jag målade om igår med och köpte en "vägg" till som jag klädde om ed tyg från IKEA.

Svar på tråden Syjunta för gravida!