Inlägg från: sigrid73 |Visa alla inlägg
  • sigrid73

Skulle precis dra igång och sy en mjukis uggla då pajade symaskinen ihop!!!! Gaaah! :))

• sigrid73

Moruri: vart har du hittat mönster till byxorna? Köpte mönster på en sy affär och de var hur krångligt som helst att förstå sej på!! :)) jätte snygga byxor!!! :))

• sigrid73

Jag provar att slänga ut en fråga här om de finns nån som har något tips. Jag syr för tillfället på en singer symaskin. De roliga är att den syr helt felfritt när jag syr i bomullstyg. Men när jag ska sy i strech så syr den några stygn sicksack och några stygn raksömn. Och de blir inte alls bra!

Är de någon som har varit med om nått liknande? Har frågat alla i min omgivning. Men nej! Ingen vet! Och jag vill så gärna sy små byxor och dyl! nu när de närmar sej nedkomst av bebis. :)

Tack på förhand!

• sigrid73

Eliv: okey tack för svar. :) vet du vad trådspänningen ska vara på? De sitter som ett reglage ovanför pressar foten typ och den står på 3. :)

• sigrid73

Tack för alla råd! :) Håller på att försöka leta rätt på instruktions boken! :)

• sigrid73

Strumpemamma måste köpa de där svamp tyget och sy ett par byxor. :) jätte fina byxor! :))

Svar på tråden Syjunta för gravida!