• kela81

Syjunta för gravida!

Hej! Får man hoppa in här? Väntar mitt andra barn i maj och har en dotter som blir 3 år i samma veva. Efter att hon föddes vaknade sy intresset och nu kan jag knappt vänta tills jag kan börja fixa saker till nya bebben. Just nu ligger jag dock däckad med illamående så uppträtt läge är inget jag klarar. Fast jag har dragit igång att virka en mormors rute filt i allafall.

***Älskade Signe,18 maj 2010*** www.kelascrappar.blogspot.com/
  • kela81
    Trolltoka skrev 2012-11-27 14:58:47 följande:
    Tack Tyget fyndade jag på Jysk 75:- för 5m! Wrappern frihandade jag ihop. En kvadrat 1x1 diagonalt med rundade hörn. Jag tog två fleecefiltar. Måttade var jag ville ha luvan, satte i öljetter i yttertyget. Sydde ihop räta mot räta (lämnade öppning för att vända). Vände rätt, sydde ihop vändhålet för hand. Sydde en kanal för dragskobandet och sen en stickning runtom övriga delen av filten. Sen i med dragskobandet, sätta stoppar. Ta-da! KLART!  

Oj, vilket fynd! Var det länge sen? Tack för beskrivningen, ska ser om jag grejar en sån
  • kela81
    Trolltoka skrev 2012-11-27 16:29:04 följande:
    Förra veckan. Alltså tyget till sängkläderna. Filtarna var Rusta 30:-/st  

Åh va bra, då ska jag åka förbi där
  • kela81

Ser att ni pratar babynest. Det måste jag ta tag i att sy. Hade ett lånat till dottern som vi använde mycket. Fick henne aldrig att sova i spjälsängen och då var det skönt med nestet i vår säng

Älskade Signe,18/5-10 och lillasyster BF 2/6-13 www.kelascrappar.blogspot.com/
  • kela81

Sara1985: vad fina!

Jag har insett att jag måste börja sätta fart med alla mina sy och pyssel projekt till kommande lillasyster snart, vecka 23 nu och fogarna gör ont och karpaltunnelsym´ndromet har börjat visa sig, så ska jag klara av alla punkterna så gäller det att sätta igång nu
    Detta står på min "att göra" lista när det gäller hemma pyssel
    Babynest
    virka klart babyfilten
    spjälskydd
    ett set med sängkläder
    mobiler till säng och skötbord
    "lek" filt till golvet
    blöjförvaring till skötväskan
    filt till babyskyddet
    cocoon

*phu* har en del att göra med andra ord

Nån som vet hur man virkar ett sånt "babybo/cocoon"? Är så fint att ha till fotografering men har ännu inte hittat nått möster.

• kela81

hej tjejer! Har fullt upp i syrummet nu efter ett besök på syfestivalen i helgen Så skoj och helt klart värt smärtan i fogarna Har hittils sytt ett babynest, lite vimplar som ska hänga på ärtans säng och så några kuddar till dotterns myshörna (men dem har jag inte fotat ännu )

Så här blev babynestet. Tyvärr så är det mobilfoton så färgen blev itne ritkigt bra, det mönstrade tyget är brunt, rosa och lite aprikost.
  • kela81

Vad har ni för mönster på byxor och bodys till bebis? Nån som har nått bra tips på bra mösnter? Och tunikor till lite större barn? Har itne gett mig på klädsömnad förut men köpte en del tyger till det på mässan

• kela81
    weasley skrev 2013-02-19 18:06:55 följande:
    Jag brukar låna Ottobre-tidningar på biblioteket eller rita av en body/byxa/tröja som finns hemma som har fin modell :)
    åh vilket bra tips....ska försöka vanka ner till bibblan i morgon och se om de har nått

• kela81

Är det nån som har mönster till Bugaboo donkey sulfletter (och ev. dyna med?) har försökt få till ett själv men jag gör nått galet :-/

• kela81
    jmynt skrev 2013-03-07 18:33:19 följande:
    Kan du inte ta i sär det gamla och rita av. Glöm isf inte att antäckna hur allt satt från början. Annars kanske det finns nån i nån bugaboo-tråd som kan hjälpa dig.
    vågar inte sprätta upp den, för om jag misslyckas med min så vill jag ju ha kvar en sulflett till till vagnen iallafall
    Ja82 skrev 2013-03-07 18:54:23 följande:
    Kolla in livetiettradhus.se, hon syr mycket bugaboodynor och sufletter!
    Tack för tipset

Svar på tråden Syjunta för gravida!