Evli3 skrev 2012-03-05 14:15:52 följande:
Hej på er igen!
Har nu ringt runt och kommit fram till ett beslut att faktiskt köpa mig en ny maskin, den jag har är från 60-talet, men har som sagt fungerat bra.
Det skulle kosta mig runt 800:- att lämna in och skulle det behövas delar så skulle det kosta ännu mer...
Då lägger jag hellre de pengarna på en ny maskin då mitt syintresse eskalerat det sista, och antar att det kommer att bli mer....
Nu behöver jag då er expertis, vad ska jag köpa? Har bara sytt på husqvarna, och trivs väldigt bra med det...
En modell jag varit mycket i kontakt med som jag gillat är 950s, 945, hade dem i skolan och hos min mormor.
Vill inte lägga allt för mycket pengar på en maskin, men vill ändå att den ska ha lite finesser :D
Hittade en till ett bra pris, Husqvarna viking e20 och e10, vad tror ni om dem?
Har hört att Singers maskinerna är svårare, vad tycker ni?!
Tacksam för snabba svar, för jag är rädd att ett inköp kommer att ske redan i eftermiddag, sååå otålig just nu :P
Ofta kan man göra ett klipp på att köpa en begagnad upprustad på en symaskinsaffär. De brukar också ha viss garanti.
Jag har en ganska basic en, en Husky Star som är en billighetsvariant som bygger på Husqvarna om jag minns rätt. Det är dock en lite mer avancerad än de allra enklaste så jag har mönstersömmar osv men den är inte med knappar utan vred tex. Jag är nöjd med den men skulle jag sy massor hade jag nog valt en lite rejälare modell, vissa grejer ger ett plastigt intryck även om de inte har gått sönder utom då pedalen som tidigare nämnt. Jag har ingen uppfattning om Singer, jag har bara kört Benina och Husqvarna utöver min.