Inlägg från: Stormorsan |Visa alla inlägg
  • Stormorsan

Syjunta för gravida!

Tirja skrev 2013-07-18 15:18:31 följande:
    Vet någon av er vart man kan få tag på Regileneband förutom Bibbis textil (som har semesterstängt tills i augusti)? Eller om det heter något annat?
    Vore tacksam för svar :) Och helst en internetbutik då jag bor i Östersund, ska in och kolla våra tygbutiker men känner att chansen är ganska liten här! 
    Det brukar finnas på metervara i vanliga tygaffärer. 
  • Stormorsan
    lalasmama skrev 2013-08-20 14:07:39 följande:
    Hallå, en liten fråga.. Köpte idag lite tjockare trikå-tyg med nån slags fleece-aktigt tyg på
    Undersidan.. (på Ohlssons tyger) Vad kan man sy för slags mössa av det? Någon som har tips på mönster av enkelt (inte dubbelt) tyg?
    Tack på förhand!
    är det inte collage/joggingtyg med ruggad insida? Hur stretchigt är tyget?
  • Stormorsan
    Februari skrev 2013-08-29 23:00:09 följande:
    Jag skulle gärna vilja vara med i sytokgruppen på Facebook och har ansökt om att gå med men det accepteras inte :/

Hur längesedan? Har du en väldigt anonym profil på FB så kanske det kan vara skälet eller så har ingen av administratörerna har hunnit se. Dom har ju vanliga jobb på dagtid.
  • Stormorsan
    jmynt skrev 2013-09-18 07:06:12 följande:
    Jag har just insett att jag bara måste ha en coverlock, finns det nån här som vet vart förutom på blocket man kan få tag på en hyfsat billig begagnad sådan? Är så kass på att söka på google. (tröttnar efter två länkar typ)

Idag ska jag försöka slänga in lite bilder, om datorn vill vara med på detta ;)  
    Jag antar att du redan har en overlock då? Det finns ju inte så många modeller av rena covermaskiner (janome, elna, babylock) så jag gissar att det inte finns så många begagnade ute.

Det finns ju kombinerade overlock/covermaskiner som visserligen är dyra men du kanske kan byta in overlocken och få ett hyfsat pris.
  • Stormorsan
    jmynt skrev 2013-09-18 10:35:01 följande:
    ja en overlock har men den är gammal så den har nog inget större värde. Jag gav bara 500:- för den. Jag ska defenitivt gå på jakt och söka på de märkena du skrev. Jag tyckte att det till och med var svårt att hitta nya på nätet.

jag vill helst inte ha nån kombinerad efter som jag vill kunna byta snabbt mellan dem. med en kombinerad måste man väl bygga om och trä om den? 

Leta efter Janome 1000 CP, CPX eller DX, Elna 444 eller Baby Lock BLCS-2. Det kanske finns fler som jag inte kommer på nu. 
  • Stormorsan
    äralltupptaget skrev 2013-09-19 21:15:52 följande:
    Jag hittar faktiskt inte så mycket " kulor"  till bra pris, så det blir nog vadd...
    Tipsar om Ikeas 12 kr kuddar att slakta. Billigare än vadd.
  • Stormorsan
    Booshiboo skrev 2013-09-22 14:37:38 följande:
    Måste man backa i början och slutet av sömmen när man syr med tvillingnål?
    Nej gör inte det, nålen går lätt av då. Fäst hellre trådarna efteråt med vanlig synål istället.
Svar på tråden Syjunta för gravida!