Syjunta för gravida!
Äntligen passar jag in här nu :D har nämligen fått ett plus på sticka nu så nu kan jag sy till både blivande bebis och lillan här hemma
Äntligen passar jag in här nu :D har nämligen fått ett plus på sticka nu så nu kan jag sy till både blivande bebis och lillan här hemma
Plockade fram ett jäääättegammalt projekt jag började med för typ två år sen. Skulle göra ett överkast/filt till mig själv men det rann ut i sanden och blev för stort. Hittade alla delarna och satte ihop dem ordentligt, till min stora lycka behövs bara virkas en rad till på längden för att den ska passa perfekt i typ en spjälsäng! Så på med en rad till och ett fodertyg, sen har Sparven i magen en filt att komma ut till! 
sytt min första dreglis :D

jag tänkte ge mig på denna tänkte de kunde vara ett tips innan påsk såhär :D
http://stickaboo.se/2013/03/26/en-vilopaus/

hej.. tänkte sy en klänning till min dotters två års kalas o så ska jag passa på att göra en liten babyfilt till gossen på samma gång men vet inte vart jag ska köpa tyget. ganska billigt o ändå kvalitet.. därför undrar jag vart ni rekommenderar , jag vågar inte på tyg.se då de kan ta tid o få hem grejerna o jag behöver ha hem de lite mer omgående..
igår kom mitt tyg äntligen hem :D nu ska jag bara köpa en symaskin med så jag slipper låna min systers hela tiden hehe
denna började jag med i våras efter som den är så stor har de tagit tid med två små runt sig men den är gjord på restgarn därför färgerna inte passar in