Syjunta för gravida!
Retromorsan - Jättefint! Har beställt ett trikåtyg med liknande (samma) klövermönster! Är ditt i trikå?
Retromorsan - Jättefint! Har beställt ett trikåtyg med liknande (samma) klövermönster! Är ditt i trikå?
Mitt tyg är i 100% bomull.Katja - Vår nya vagn har den där extra biten på suffletten som man kan fälla ner för solskydd och jag tror att du kan sy på det på en vanlig! Kanske svårt att få den att haka i beroende på hur din sufflett sitter fast men annars sy dit band att knyta/knäppa upp den med så kan du lätt fälla ner när det behövs!
Våra flickor är nu 4 månader och har suttit i matstolar sedan några veckor tillbaka! Vi hade egentligen tänkt köpa TrippTrapp-stolar men det blev två vanliga IKEA-stolar med bricka! Jag tyckte att dynan som IKEA sålde till stolen dels var alldeles för klen och dels inte täckte hela ryggstödet så det slutade med att jag köpte två vanliga huvudkuddar (Gosa Slån 12:-/st) och sedan markerade jag efter ryggstödet på kudden och drog sedan knapptråd genom för att kudden inte skulle bli för tjock! Sedan öppnade jag kudden på toppen och tömde en del stoppning för att kunna sy igen den efter ryggstödets mått och klippte sedan av det överblivna! Flickorna har suttit jättebra med dem och nu har jag äntligen sytt fodral till (sydd som ett kuddfodral som är övervikt nertill)! Det hade säkert varit snyggare att dra trådarna direkt genom fodralen också men jag vill kunna ta av dem och tvätta utan att behöva tvätta hela kudden! Jag har (efter mycket om och men) lyckats få ihop två dreggellappar med kardborrband som knäppning! Jag får inte riktigt till det när jag syr dem så det blir ett par veck i trikån! Några tips? Jag använda iaf en fleecefilt för 39:- från IKEA att ha som baksida! Det var billigare att köpa denna fleecefilt än att köpa flecce per meter! Helt galet! ;)

Så har även jag sytt ett blöjfodral och en skötbädd. Båda till skötväskan:
Min sambo tränar varje tisdags kväll och då brukar jag ha full rulle med barnen men idag gick det till och med så bra att jag hann sy en blöj-fodral! Jag har velat göra en jättelänge men har knåpat lite på hur jag ska få ihop det! Eftersom vi har tvillingar så vill jag kunna ha fler blöjor i så det blev en tre-ficks-modell! Jag är inget esse på att sy men jag blev riktigt nöjd! Den tar ju sjukt stor plats men det får plats i väskan 8 blöjor och ett fullt paket med tvättservetter - dessutom tar det ju stor plats ändå om man har det ligga löst i väskan! 

De senaste dagarna har jag ju hunnit sy en hel massa ju - barnen har varit mer medgörliga!
Idag lyckades jag få ihop en snuttefilt av trikå med knut i ena hörnet! Jag har använt trikåsnedslå från Bibbis Textil för att underlätta för mig själv - vet inte om jag hade haft tålamod eller tid att klippa en remsa trikå som jag sedan hade fått stryka och sedan sy på!
Tyvärr missade sömmen snedslån på undersidan på ett litet parti vid knuten men detta hamnade i knuten så det syns inte! Även skarven där snedslåns start och slut möts hamnade i knuten (planerat) så jag blev väldigt nöjd! Nu får vi se om snutten går hem hos barnen! Tänkte sy några stycken så att det alltid finns några tillgängliga (läs: rena) när det är dags att tvätta!