• Twizz

Syjunta för gravida!

jag betalade 199 här i stan. Det borde vara normalpris för så många mönster. Det är dessutom diapercover som jag glömde skriva. Jo jag har sytt några av de och blivit nöjd :) Enkla bitar och enkla beskrivningar med många bilder på hur man skall gå till väga. Sovpåsen har jag inte testat men tänkte göra de också. Tycker alla mönster ja sytt efter har bra propotioner och är inte "breda" som en del kan vara. Ja är någon intresserad så skicka i inboxen :) frakt borde inte kosta mer än nåt frimärke

• Twizz

Tänkte jag skulle sy ett bäddset till vagnen idag, med ett namn på.. men funderar på hur jag ska få dessa applikationer/bokstäver att se snyggt ut och att inte fransa upp sig. har ni något tips? eller är det enklast att stryka på mellanlägg och sen sy fast bokstäverna med tät sicksack söm? :)

• Twizz

Jag var en sväng på netto idag (borås), och de hade en singer för 799. Minns ej modellen men borde kanske vara samma?

• Twizz
    Eleonora skrev 2012-03-29 11:41:14 följande:
    Här är några saker jag gjort till bebisen: ett babynest, en stickad filt och en trikå/fleecefilt.

jättefint babynest! måste ta tag i och köpa ett passande tyg. Har hur mycke tyg som helst hemma iofs :) hade du madrass i botten eller "platt vadd"? :)
  • Twizz

Idag har jag äntligen fått tummen ur och sytt ett babynest :) tycker det blev väldigt bra, lägger upp en bild imorgon :)

• Twizz

Här är babynestet jag sydde förra veckan, det blev ett likadant till svägerskans lilla kille som tittar ut snart med :)
    (har försökt vända bilden flera gånger men datorn verkar inte vara så medgörlig nu tyvärr :/) 
  • Twizz

Googlade runt lite och sprang på den här sidan.. alltså herregud visste ni att de var så dyrt att köpa ett babynest? helt sinnes! tur att man kan sy ;)

mitt nest kostade 160 kr :) liite skillnad. Tycker dessutom att alla nest jag sett i denna tråd är bra mycket finare än dessa på länken!

www.babynest.se/bestall/

• Twizz
    Angelica1991 skrev 2012-04-10 14:57:18 följande:
    jisses, nej det hade jag inte en aning om, hade bara snappat upp att det var dyrt men det var ju dyrare än vad jag hade tänkt mig :P säger som dig tur man kan sy ett och jag har en i lila och tyget har jag haft i många år och det fick jag så för mig kostade det ingenting (a) hihihi

Jag fick 10 m tyg och köpte bara vadd och madrass :)
  • Twizz

Nu är det dags att ladda upp lite bilder :) håller på med en babytårta gjord av blöjor till en familjemedlem som får sin lilla bebis (ks) på torsdag, så syr lite saker att lägga runt om "babyshowertårtan" :)
    Först blev det en liten snutte till bebisen i min egna mage ;) djurimitationstyger och mockatyg med olika lappar etc :)

Baksidan är helt i "koskinn" :)

Sen blev det varsitt par med baggybyxor o mössa i det urgulliga flodhästtyget :)

Och ett par till min :)

Sen sydde jag ett par vimplar till barnvagn, för att lägga i babytårtan :)

Hann även med att påbörja en liten födelsetavla :) det var jättelängesen jag broderade, lite svårt att "brodera fritt" så att säga, men tycker det blev helt godkänt :)
    (för att vara av en amatör ;) )    

• Twizz

Jag ska lägga upp en bild på tårtan så fort den är klar.. :) har några smågrejer att fixa, sen så! tyvärr blev den dock inte så stor som jag tänkt mig, ändå köpte jag ett 90 pack med blöjor =O

Svar på tråden Syjunta för gravida!