Syjunta för gravida!

Nu är min ugglemössa klar :) Basen är samma som en tidigare la upp med vit mössa och turkosa kanter med blomma på. Har gjort små ändringar i mönstret bara för att passa detta garn och motivet :)

Vilken söt kofta katja. Fast rosen såg ju stickad ut :)
Själv håller jag på o virkar små prydnadsdjur att dekorera borden med på min dotters dop nästa helg. Lägger upp bild när jag börjar bli klar ;)
Har en 4 månaders här hemma som dregglar sig genomblöt. Idag sydde jag en dregglis till henne. Min första. Den har sina skavanker men blev iaf funktionell och nästa jag syr blir nog bättre ;)

Jag har sytt dynfodral av samma princip som kuddfodral. Repade upp det gamla fodralet som satt på och använde det som mall för hur jag skulle klippa ut och sy ihop.

Det stämmer ikea har ett annat mått men jag kan använda ikeababytäcket i påslakanena jag köpt på babyproffsen. Det blir lite knöggligt men det går ;)
Nån av babyskyddstillverkarna (någon av de större, för det var på babyproffsen man kunde köpa den) har en sån filt som är anpassad till deras stol som man kan köpa. Såg reklam om det i början av vintern. Den var snordyr dock och det var inte det babyskydd vi använder ;)
Så det borde ju inte vara nån större fara för de kan ju inte sälja tillbehör till sina babyskydd som gör stolen farlig för bebisen? Är nog ingen skillnad mot om du sätter i barnet med fleeceoverallen på blir ju mindre tyg mellan bebis och bälte med en sådan filt än med extra kläder på bebisen.
Var tvungen att kolla vilket märke det var ;) Maxi-cosi var det. Står dock inte så mycket om den mer än att den är till babyskyddet.
lekmer.se/barn-och-baby/bilbarnstolar/tillbehor/maxi-cosi-footmuff-cabriofix-intense-red
Jag är osams med min overlock så har inte blivit mycket sytt... Men så hittade jag de här underbara tygerna i den lokala lilla tygbutiken och kunde inte motstå trots den överfulla 30 litersbacken med tyger som redan står här hemma och väntar. Efter att jag slagits med overlocken i två timmar (Först hoppade den över ett stygn lite här o där... trädde om den och då började den hugga av tråden längst till höger istället) gav jag upp och plockade upp min gamla ärvda trotjänare från 89 och sydde ihop följande sett :) blev lite för stort till tösen men hon lär väll växa i det. Hade inget mönster så ritade av köpt klänning och byxor

Årets påskpresent till min 6-åriga systerdotter. Hon brukar alltid få något virkat i påskägget (eller har fått det sen jag började virka iaf ;) ) I år blev det en väska som jag virkat i ullgarn och sedan tovat i tvättmaskinen.

Lite gammalt o lite nytt. Body och filt är ett tag sen jag sydde och blöjfodral och skötbädd sydde jag igår. Skötbädden är sydd av vanligt bomullstyg som jag har "vaxat" med ett vanligt stearinljus så att det står emot väta och så har jag två lager fleece som stoppning.