• babylängtan01

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Jag o min sambo kör också igång nu till hösten.Har längtat efter detta i fem år nu så känns verkligen som det är dags att köra igång för vår del.Jag är så glad att vi äntligen kommit hit på denna långa resan.Vi startar då i MalmöSkrattande

• babylängtan01

Vad kul att vi är några stycken som kör igång till hösten.Då hoppas jag vi kan följas åt här,skulle vara kul att se hur det går för oss allaSkrattande

• babylängtan01

Samma här!Jag är supernervös över hur allt kommer att gå.Försöker ta en dag i taget och koncentrera mig på jobb osv.Men det är jättesvårt.Vill bara skruva fram tiden så vi kan köra igång!

• babylängtan01

Så kul och spännande att vi är några stycken som börjar ungefär samtidigt.Hoppas vi kan följas åt här i denna tråden och återkomma med info om hur det går.Inte många veckor kvar för oss alla nu juSkrattandeLycka till allihop!!

• babylängtan01

Klart du får hoppa in här med oss övriga!Då har du och din sambo gått igenom mycket med andra ord.Håller tummarna för att ni ska lyckas denna gångGlad

• babylängtan01

Jag har problem med förhöjt prolaktin och vi kan inte köra igång med ivf förrän mina värden är helt normala.Så nu hänger allt på det.Jag ska lämna nya prover inom kort så jag hoppas av hela mitt hjärta att dem ska vara bra nu.Har väntat nu sedan i Januari bara på att värdena ska bli återställda.Innan dess har min sambo gått på utredning och behandling under 5 år.Så det känns som mina krafter börjar ta slut!Men som sagt hoppas så innerligt att proverna ska vara bra nu så vi kan köra igång i septemberSkrattande

• babylängtan01
    pco skrev 2011-07-23 22:35:42 följande:
    Tack! Ja, vi har verkligen gått igenom mkt, o känner att snart ger jag upp, men det ska man ju absolut inte göra men det tar väldigt hårt psykiskt på mig, blir så deprimerad! Ändå så hoppas man inför nästa gång ändå :)

vad är prolaktin för något? jaa jag hoppas verkligen för din/eran skull att värderna har blivigt bra nu så ni äntligen får komma igång :) 

Förstår dig till hundra procent.Jag känner likadant med allt vi gått igenom.Varit en lång resa hittills och ännu är den inte slut.Jag hoppas av hela mitt hjärta att det ska gå vägen för oss alla här!Vi får vara starka,kämpa vidare!!!

Prolaktin är ett hormon som utsöndras i hjärnan,hypofysen.Det är nödvändigt för b.la mjölkproduktionen i brösten för ammande kvinnor.Mitt ligger lite högt och är det på tok för högt kan man i värsta fall bli infertil.Äter nu medicin för att dra ner mina värden och har gjort det ett bra tag.Mår inget vidare av medicinen och nu ska jag lämna nya prover igen nästa vecka.Hoppas så innerligt att dem är helt återställda så vi kan köra igång med ivf.Är dem inte bra lär det dröja flera månader till ivf blir aktuellt för oss.Så jag börjar bli nervös nu,så mkt som står på spel känns det som...   
  • babylängtan01
    Belleella skrev 2011-07-25 09:07:35 följande:
    Hej på er! Jag går oxå gärna med här om det är oki? Min man och jag är på vårat första försök, efter att ha försköt själva i 3 år. Jag kommer börja med hormonbehandling i slutet av augusti , hämtade medicinerna för ca två veckor sedan. Och har planerat ägguttag vecka 39 på shalgrenska

Hej tjejen!

Klart det är ok,roligare ju fler vi ärGladSå spännande att du kör igång med hormonbehandling nu i aug.Hoppas vi kan följas åt för går allt som planerat med mig och mina värden så kommer jag ha ägguttag vecka 38 så då kan det vara kul om vi följs åt hur det går med alltGlad   

• babylängtan01
    pco skrev 2011-07-30 23:27:11 följande:
    ja vi här inne ska verkligen kämpa! Och det känns tryggt tycker jag att man har någon som man kan prata med som går igenom samma sak. Även om jag kan prata med min syster som lyssnar o allt, men ändå jag vet ju att hon ändå inte riktigt förstår i och med att hon inte gått igenom detta själv.

okej då förstår jag, men nu jäklar ska dina värden bli bra!! :) Håller tummar o tår! 

Visst känns det lättare på nåt sätt.Att kunna skriva av sig lite här till alla som sitter i samma båt.Vi ska kämpa tills det går som vi vill!GladTack så snäll du är.Hoppas verkligen det.Dags för mig att lämna nya prover imorgon,och svaren kommer på onsdag!Shit jag e sååå nervös över vad läkaren kommer säga när han ringer!:-S
  • babylängtan01
    bubblan79 skrev 2011-08-07 19:30:22 följande:
    Startgroparna:
    bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september
    babylängtan01:väntar på sprutstart mitten av september

Sprayare

Sprutare:
    PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur

Äggplockning: 

ET/FET: 

Ruvare: 

Gravida:
  • babylängtan01

Hej tjejer!Visst låter det bra att vi har en lista framför oss med uppgifter var vi befinner oss i behandlingen.Jag är så himla lycklig just nu då mina blodprover äntligen är helt återställda och vi kan påbörja vår efterlängtade ivf.Har hållt på med behandling nu i flera månader för min sköldkörtel och lite annat så nu är allt återställt och snacka om en sten som lättade från magen när läkaren ringde och berättadeSkrattandeNu är det inte många veckor kvar tills vi inleder vår första ivf,börjar kännas lite pirrigt!

• babylängtan01
    Kärlekens gåva skrev 2011-08-16 15:09:31 följande:
    Hej, påbörjar snart tredje färska försöket.... och efter två frysta...

Startgroparna: -
    - fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september -
    - Ylviz: väntar på start - 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 - 
    - niotillfem: väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start
    - ekke: väntar på start runt den 26/8, korta metoden. äp v 36
    -bubbel: Ska på IVF info 5/9
    - Kärlekens gåva Väntar på spraystart... långa metoden.
    babylängtan01:start början av sept,korta metoden,äp v 37
    Sprayare
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7
    - mbo: IVF 2 spraystart 28/7

Sprutare: - 
    Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8 - 

Äggplockning: 
    - Carolina1: ÄP onsdag 17/8 (första IVF-försöket)  
    -Susmar:  IVF1  ÄP onsdag 17/8 
    -PCO : ICSI nr 2 ÄP 18/8
    -Justan: IVF1 ÄP fredag 19/8

ET/FET: 

Ruvare: 

Gravida:
  • babylängtan01

Hade visst försvunnit så jag lade till mig i listan igen!Så kul att det är 4 pers som har äp nu i veckan!!Massa lycka till till er!Glad

• babylängtan01

Hej tjejer!Grattis till er som ruvar nu.Jag undrar hur läkarna tagit beslutet om att sätta in två embryo för er som fått det.Jag har läst många artiklar där det står att i dem flesta fall sätter man bara in ett embryo,och då jag frågade läkaren var det samma svar som gällde.Så jag tänkte höra med er vad som krävs för att man ska få två insatta samtidigt.Har man rätt att ta beslutet själva eller är det enbart läkarens beslut som gäller?Trevlig helg på er alla!!  

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011