• Frida 1980

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Hej alla.

Jag hoppar gärna in här. Vi kommer att börja under tidiga hösten.

Bakom oss har vi:

Abort: Maj 2003
    MF: Juni 2009
    X: Mars 2011 (höger äggledare borttagen) första och sista försöket med Pergotime
    MF: Juni 2011

Så ser det ut för oss. Vi har försökt i 2,5 år.

Inget fel finns på någon av oss. 

Startgroparna: -
    - fef: 
    behandling/ väntar på start
    - Bubblan79:
     väntar på sprutstart mitten av september -
    - Ylviz:
     väntar på start - 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfem
    väntar på start 
    - Frida 1980: väntar på start

Sprayare
    - ljusgläntan3030:
     IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7

Sprutare
    - PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur -
    Lillamillan:
     ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8 - 
    Justan: IVF nr1 sprutstart 5/8-Puregon  

Äggplockning
    - Carolina1: ÄP onsdag 17/8 (första IVF-försöket)  
    -Susmar: 
     IVF1  ÄP onsdag 17/8 

ET/FET

Ruvare

Gravida

• Frida 1980

Jag går i Västerås och jag tror att de bara kör den långa varanten, de har nämnt den korta men inte pratat om hur den går till.

Vi ska på undersökning inför nästa mens (2 september) då vi missade denna cykel precis. 

• Frida 1980

ET = Embryo Transfer. Embryoåterförande vid IVF (alltså det färska ägget)
    FET = Frozen Embryo Transfer. Frysförsök vid IVF

:)

• Frida 1980

Hej alla,

lycka till alla som ska plocka ägg denna vecka.
    Sam till er som ruvar Hjärta 

Jag minns lite dåligt men hur lång tid tar den normallånga versionen? 

• Frida 1980
    lillamillan skrev 2011-08-17 09:20:08 följande:

Jag gjorde en lång variant som verkar ganska normal, då sprayade jag i 3 veckor, sen 10 dagars stimulering och sen dax för ägglossningssprutan och uttag. Hur länge man stimulerar beror på hur snabbt kroppen producerar äggblåsor. Vet de som enbart sprayat i 2 veckor och de som sprayat i flera månader.

Okej, tack så mycket :)

Jag hoppas på lite tid då jag producerar äggblåsor rätt bra. 
  • Frida 1980
    mbo skrev 2011-08-17 10:47:07 följande:
    Frida 1980, min första IVF spryade jag 14 dagar innan jag började med sprutor som jag höll på med i 10 dagar, sedan ÄL-spruta och därefter en vilodag sedan ÄP, ET två dagar senare. Totalt 29 dagar från spraystart till ET.

Denna gång har jag sprayat i 20 dagar, detta pga att RMC Linköping har sommarstängt, men bör få börja med sprutorna ikväll, dag 21.

När har du spraystart?
    Lycka till.
    Hej, jag vet inte när jag har spraystart men jag ska på en sista undersökningn den 31 augusti och nästa beräknad mens är 10 september eftersom att den nuvarande startade igår.

Jag vet inte när i cykeln man ska börja spraya... jag måste be om ett nytt informationspapper.

När är det tänkt att du ska till ÄP? 
  • Frida 1980
    niotillfem skrev 2011-08-17 11:40:18 följande:
    Oj, vad många som är igång nu! Det är så spännande att följa er alla! Jag tittar in flera gånger om dagen för att se om det har hänt något. Och snart är det vår tur! :)

Fast nu när tiden är bokad börjar jag vela. Borde vi inte försöka några månader till på egen hand, när nu utredningen ändå inte visade några fel. Vi har ju "bara" försökt sedan april 2010... Är jag knäpp?
    Jag förstår att ni velar, vi har gjort det flera gånger. Vi har hållt på sen april 2009 och jag har bara 1 äggledare, annars är det inget fel på någon av oss men nu har vi bestämt oss för att sätta igång eftersom att man inte kan vara säker på att det fungerar överhuvudtaget.
  • Frida 1980
    mbo skrev 2011-08-17 13:17:45 följande:
    Vi har prel ÄP planerad till v 35. Sitter som på nålar för de ska ringa och berätta om vi får börja med sprutorna idag. De ringde nu, sprutstart ikväll! Jippi :)

Jag tror det vanligaste är att du börjar spraya dag 21, dvs 21 dagar efter mensens första dag. Så det borde bli kring 1 oktober för dig då :)
    Meh... då kunde jag ju lika gärna börjat denn månad... eftersom att mensen började igår... tråkigt att behöva längta så länge :(

Grattis till sprutstarten :) håller allt jag kan för att det ska se bra ut. 
  • Frida 1980
    pco skrev 2011-08-18 13:44:19 följande:
    Nu e äp avklarat och det blev 6st som plockades ut, nu sitter jag hemma med vetekudde på magen och blöder massa :( men det e det värt! :)
    Tråkigt att du blöder massa.
    Krya på dig

Som du säger så är det ju värt det men kanske inte så kul.

Kram 
  • Frida 1980

Vad pirrigt det är att få veta hur det går för er :D

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011