• ekke

Vi som ska göra IVF hösten 2011

Picasso: kommer här www.alittlepregnant.com/alittlepregnant/2004/06/no_matter_how_m.html

Colourful skrev 2011-09-18 11:50:26 följande:
    ekke: jag vet inte, men förhoppningsvis är jag gravid! Testet visar gravid nu, men jag är orolig att jag fått missfall eftersom jag hade mens i flera dagar och trodde det var kört... Men antingen är jag gravid eller så har jag varit gravid, så minus på ruvdag 12 stämde inte!
    ÅHHH, håller mina tummar och tår för att din kropp inte hann stoppa mensen och att det är ett litet pyre därinne :)
    Har du pratat med din läkare? 
  • ekke
    Picasso skrev 2011-09-18 13:51:46 följande:
    Ekke: Genom den sidan du länkade till hittade jag även den här sidan:

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9021384. Den är från US National Library of MedicineNational Institutes of Health, vilket känns extra pålitiligt. Det var inte helt lätt att förstå allt, men pudelns kärna att hcg-nivåerna ökar långsammare efter ivf förstår man. Fanns även en hel del andra relaterade länkar på den sidan. Det ger hopp till oss som varken fått plus eller mens!
    tack, ja man försöker ju famla efter hopp :D När testade du? 
  • ekke
    Picasso skrev 2011-09-18 10:11:33 följande:
    Även jag tjuvtestade imorse med ett minus till resultat. Det är inte rättvist att jag ska må så dåligt och inte ens vara gravid. Tidigt i morse vaknade jag och mådde så illa att jag fick gå och hämta kex att tugga på. Blir så himla less på det här! Och så vågar jag inte sluta trycka i mig progesteronet...om i fall. Vi får hoppas att det hinner ändra sig tills vi testar nästa gång! Styrkekram till dig!
    ah, såg detta nu. 

Men vi får inte ge upp ännu!  
  • ekke

Ljusgläntan: nu blir det blodprovet på tisdag för vår del, orkar inte se ett negativt test igen. Så på tisdag runt kl 13 vet jag.

När ska du testa igen?

• ekke
    Väntrummet
    Carolina1: väntar på att få göra ET
    - fef: behandling/ väntar på start
    - Bubblan79: väntar på sprutstart 17/10 
    - Ylviz:
     väntar på start 
    - Augusti83: Ska på IVF information 19/9
    - annalotta : Ivf info inbokat 7/9
    - Kärlekens gåva: Väntar på spraystart... långa metoden
    - Lillamillan: 3 ICSI, varav 2 ET, precis misslyckats igen och väntar på att få starta ICSI 4, nu lång beh 
    MissCat samtal 15/9 efter misslyckat 3:e ivf, blir FET nästa gång.
    - Längta82: väntar på start
    Susmar: 1 ICSI, misslyckats och väntar på att starta ICSI 2. 

Sprayare 
    -Mami längtan
     IVF 1, spraystart 1/9 
    - snufflan75: ÄP nr 2, spraystart 22/8
    - Frida 1980: Spraystart 5/9, första försöket
    - mimma85: spraystart 14/9
    - Igelkott: IVF 1, spraystart 10/9, sprutstart 29/9, ÄP v.41
    - Nu snart så: IVF 1, ÄP v. 41

Sprutare: 
    - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP slutet av september
    Lakrids: IVF 1, spraystart 25/8, sprutstart 14/9, ÄP vecka 39 
    - Julia82IVF 1, spraystart 27/8, sprutstart 15/9, ÄP vecka 39 
    - Belleelle: Ivf 1, spraystart 18/8, Sprutstart 12/9, ÄP vecka 39

Äggplockning:

ET/FET:   
    - Lilla Will IVF/ICSI 1, Sahlgrenska, misslyckat ET i juni, FET planerat v37
    - Dahlia82: IVF 1, misslyckat ET 1/9, FET planerat till v. 43

Ruvare
    :
    - Benved: TD- 31/8 
    - Justan: TD- 8/9
    - PCO: ICSI nr2 TD-4/9 
    - Dealiy TD 1/9
    - Colourful: IVF 1, ET 31/8, TD 14/9
    - kjameme: TD 15/9 - mbo: IVF 2 spraystart 28/7, sprutstart 17/8 (suprecur, puregon)  ET 31/8 TD 14/9 
    - Nana123:
     IVF 1. Äp 2/9.  ET 4/9. TD 17/9
    - ljusgläntan3030: IVF 1 spraystart 11/8, sprutstart 24/8 , ÄP 6/9, TD 22/9 
    - Picasso: IVF 1, Spraystart 8/8, Sprutstart (Menopur) 26/8, Sprutstart (Pregnyl) 4/9, ÄP 6/9, ET 8/9, TD 24/9 
    - ekke: 
    sprutstart 28/8, äp 7/9, et 9/9, td 20/9

Gravida:
    - Lindis 1974 1ET 2 FET TD 3/9
    -Turitella: 
    IVF 1, Falun, spraystart 24/6, sprutstart 27/7, ÄP 8/8, ET 13/8, TD 26/8
  • ekke

Rd11, känns som att mensen kan vara på G. Vill hålla det lilla hoppet jag har levande tills i morgon. Dagen får utvisa vilket det blir.

Hoppas ni andra väntare, sprayade, sprutare och ruvare får en bra dag!!!

• ekke

picasso: fortsätter att hålla tummarna för dig!!!!

Någon mer ruvare som är TRÖTT? i morgon vet jag om det beror på + eller mediciner. undrar om jag kommer kunna sova i natt.  

• ekke
    g l i m r a skrev 2011-09-19 17:13:53 följande:
    Ekke: vilken rd är du på? Håller tummar för plus:)
    Tack, RD12  i morgon
    Picasso skrev 2011-09-19 17:15:34 följande:
    Hoppas så att du får ditt + imorgon!! Någon av oss tre ska väl lyckas!!??

Själv hoppas jag att det rosa beror på att jag har blivit helt förstörd, öm och sårig i underlivet av dessa förbaskade vagitorier. Mår ju fortfarande illa och har metallsmak i munnen. :(  Det har inte kommit ngt mer än rosa i alla fall, även om det känns oroväckande nära mens.

Har du fått problem av dina vaggisar Ljusgläntan?   
    så klart att någon av oss måste lyckas!!! Jag tycker inte att du ska ge upp ännu, en liten blödning är inte ovanligt. Metallsmak i munnen kommer inte av de mediciner vi tar (hade själv det en dag förra veckan och kollade upp det då)
    ljusgläntan3030 skrev 2011-09-19 18:31:48 följande:
    Ja jag har också problem med vaggisarna, riktigt jobbigt.

De låter som ni båda kan vara gravida, jag känner tyvärr inget längre så jag får vänta in mensen men tar testet på torsdag och ringer kliniken.. Får se om man får börja på ny behandling direkt igen.
    Än är inte hoppet ute :) 
    Picasso skrev 2011-09-19 19:49:56 följande:
    Prog vaggisarna är alltså vagitorier, som man tar analt eller vaginalt 3 ggr om dagen och det blir kladdigt och irriterat. Man ska helst även ligga stilla 20-30 min efter att man tagit dem. Jag har haft väldigt mkt biverkningar av dem. Obs! Alla är säkert inte lika negativt inställda till dem som jag.

Crinone är en gel som man sprutar in 1 gång om dagen. Och som jag förstått på andra, är det inte lika kladdigt efteråt och färre biverkningar. Man ska gärna upp och röra sig efter att man har tagit dem. Rätta mig om jag har fel, ni som tagit/tar dem.
    Jag har tagit Crinone och det har fungerat bra, har haft mkt flytningar men inte överdrivet. enda nackdelen är just att man ska upp och röra på sig och det går ju bra på vardagarna, men är jobbigare på helgerna.

• ekke
    g l i m r a skrev 2011-09-19 19:59:23 följande:
    Crinone gel sprutas in vaginalt oxå? Tyckte oxå de där vaggisarna va kladdiga o jobbiga:(
    japp, fråga efter Crinone nästa gång
  • ekke
    ekke skrev 2011-09-19 20:07:44 följande:
    japp, fråga efter Crinone nästa gång
    förlåt, om det blir en nästa gång
Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011