• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Carro34

Har varit på ultraljud nu och det såg jätte bra ut! 14 ägg och ÄP på onsdag Skrattande oj, oj, oj....

• fef
    Mrs Igelkott skrev 2011-08-11 21:19:44 följande:
    Fef: Jag äter levaxin och det tog ett år att ställa in dosen, men säkert ett halvår för mycket eftersom min läkare glömde av att ändra dosen, så jag trodde det var bra i flera månader innan hon sa "oj då"...
    Jag blir definitivt piggare av levaxin! :)

Det finns inga biverknigar med levaxin, men om man överdoserar får man förhöjd ämnesomsättning vilket påverkar hela kroppen. Jag upplevde det förra gången jag åt levaxin, läkaren sa att jag skulle sluta helt då.
    (vilket innebar att jag gick ett helt år med däliga värden i onödan). Det är inte roligt med överdosering, hjärtklappning och sömnsvårigheter. Men nu när jag fått bra dos är det toppen!

(Tidigare åt jag 100 ug och blev överdoserad, nu äter jag 75 varannan och 100 varannan, det är perfekt. Svårt att ställa in levaxin med andra ord...)

Har lärt mig att man inte kan lita på läkarna, stå på dig och be om kontoller regelbundet! Be om dina provsvar och läsa på lite om vad de betyder, så att du själv vet hur du ligger! Om du mår knasigt, ring direkt, hormonnivåerna är höjda ett tag efter man slutar med levaxinet , så man vill inte gå med för hög dos för länge.

Ang IVF så väntar på att börja nedreglering i slutet av september. Vill gärna vara med på listan :)
    Skall jag bara kopiera den och lägga till mig?
    Jag har klart försämrat allmänt mående sen jag fick levaxin (5v). Jag är inte säker på vad det beror på, kanske jag då ligger på för hög dos? Började direkt på 50. Träffade min läkare i måndags, han frågade hur länge JAG tyckte jag skulle gå på det!? Och hur ofta jag tyckte att jag skulle ta prover..? Vad svarar man på d? Jag frågade om det var meningen att jag skulle må sämre (dagligt illamående, trötthet etc), men fick inget svar direkt..
  • kjameme

Lägger oxå gärna in mig här om det är ok.
    Började spraya den 27/7 med Suprecur och ska till barnmorskan nästa vecka för att gå igenom sprutorna.
    Detta är vårt första IVF.

Startgroparna: 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september 
    - Ylviz: väntar på start 
    Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfemväntar på start 

Sprayare 
    - ljusgläntan3030:
     IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7

Sprutare

- PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur
    - Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8
    Justan: IVF nr1 sprutstart 5/8-Puregon

Äggplockning

ET/FET

Ruvare

Gravida
    :

• lillamillan

Carolina1: wow, stort grattis. Då hoppas vi på många tiopoängare! Tror du trillat bort från listan, kan du inte äggs till dig igen.

• Carro34
    Lillamillan: Tack !! Det känns otorligt kul, men samtidigt blir jag rädd att jag nu tar ut någotning i förskott. Men man måste ju vara positiv.

Ja, jag såg också att jag trillat bort så jag la till mig igen.

Startgroparna: 
    - Bubblan79: väntar på sprutstart mitten av september 
    - Ylviz: väntar på start 
    Augusti83: Ska på IVF information 19/9 
    - niotillfemväntar på start 

Sprayare 
    - ljusgläntan3030:
     IVF 1 spraystart 11/8
    - kjameme: IVF 1 Spraystart 27/7

Sprutare

- PCO: ICSI nr2 sprutstart 4/8-Menopur
    - Lillamillan: ICSI nr3 (dock ett avbrutet utan ET), Sprutstart Menopur 10/8
    Justan: IVF nr1 sprutstart 5/8-Puregon

Äggplockning
    - Carolina1: ÄP onsdag 17/8 (första IVF-försöket)

ET/FET

Ruvare

Gravida
    :
  • kjameme

Jag kör den långa metoden
    Först nedreglering med Suprecur och sen ska jag spruta med Gonal-f
    Själv då? 

• kjameme

Oj såg att du hade frågat någon annan haha =)
    Anyway men skulle ändå vara kul och veta vilken metod ni andra kör med =) 

• lillamillan

Vi kör korta metoden med högsta dosen Menopur. Har gjort enlång beh med nässpray och gonal-f och en kort med gonal- fast högre dos. Fick inget till ET vid förra korta beh så därför byte av preparat. Funkar det inte denna gången blir det nedreglering före nästa beh.

• Carro34

Jag vet inte vad det är för skillnad på den långa och korta ? Jag började med nässpray (Synarela) den 10 juli och sedan med sprutor (Gonal-F) den 4 augusti. Att jag höll på så länge med nässprayen var endast för att kliniken hade semesterstängt. Men jag gissar att det är den långa, eller hur ? Efter att ha läst lite på formuet här så verkar det inte vara så många som använt kombinationen Synarela och Gonal-F. Suprecur och Menopur verkar vara mycket vanligare....

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011