• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • Frida 1980

GRATTIS Julia82 och alla ni andra som precis har blivit ruvare, jag hoppas innerligt att jag får vara med där om en vecka.

Kram 

• g l i m r a

Min kropp börjar kännas som innan mens nu:( hoppas så att jag har fel..
    Lycka till på ÄP idag!!

• MiaMorot

Några här som kör korta metoden?

hur kommer det isg isf, och på vilken cykeldag fick ni börja? 

• lillamillan
    MiaMorot skrev 2011-09-29 12:37:33 följande:
    Några här som kör korta metoden?

hur kommer det isg isf, och på vilken cykeldag fick ni börja? 

Jag har gjort en lång och två korta behandlingar. Har nu börjar med en lång igen. Anledningen till av vi gjorde korta behandlingen är att kliniken använder den i första hand (vi gjode en lång först men bytte sen klinik). De anser att om man är ung så är den bättre och används i första hand. Jag svarade bra på första långa behandlingen, fick dock bara 6 ägg, tre befruktade) så vid korta behandlingen ökade vi dosen men svarade inte på medicinerna då, fick 4 ägg båda gångerna men bara ett enda ägg blev befruktat av alla de 8 så nu har jag fått gå tillbaka till långa metoden.

Anledningen till vilken metod beror ofta vad klinken anser är bäst, den långa metoden är lättare för kliniken då de kan planera in ÄP lite lättare. Sen är det mycket tycka och tro inom ivf-branchen. Klinikerna tror olika på olika metoder och kör därför lite olika. Vissa oldar aldig mer än 2 dagar och andra föredrar att odla i 5 dagar.  
  • JoB

Nu är jag hemma och det gick bra, det värsta är nästan nu med den värk man har i magen efteråt. Blev 7 ägg så nu hoppas jag bara att allt ser bra ut så det blir insättning på lördag.

• Mami längtan

14 ägg fick de ut igår!

Jag var lite otydlig, jag menade spermaprovet. Anledningen till att det tog tid, var för att det var 4 andra par som skulle göra samma sak.

Grattis alla ruvare! Telefonen har inte ringt hittills, så jag hoppas innerligt att jag med blir ruvare imorgon!!!Glad

• lillamillan
    Mami längtan skrev 2011-09-29 15:15:30 följande:

14 ägg fick de ut igår!

Jag var lite otydlig, jag menade spermaprovet. Anledningen till att det tog tid, var för att det var 4 andra par som skulle göra samma sak.

Grattis alla ruvare! Telefonen har inte ringt hittills, så jag hoppas innerligt att jag med blir ruvare imorgon!!!Glad

Vi har alltid med spermaprovet hemifrån. När vi kommer till kliniken så lämnar vi bara in burken. Skulle det vara så att det inte skulle räcka med spermierna (har dock aldig hänt, trots kraftigt nedsatt antal) så ringer de så man får komma in igen. Fast vi gör ju ICSi och då behövs ju bara så många spermier som antal ägg. Håller tummarna för att du har fina embryon i morgon.
  • Mami längtan

En kvart efter mitt senaste inlägg ringde vår läkare från RMC i Linköping och talade om att inget ägg blev befruktat... Det var som att få ett riktigt slag i ansiktet... Just nu känns det som ett stort öppet sår i hjärtat, är så ledsnaGråter Spermakvalitén och äggen var av god kvalité, så det känns jättekonstigt. Läkaren ska ringa imorgon förmiddag igen.

Lycka till alla ni andra, håller tummarna!!!

• Mami längtan

lillamillan! (Vi tog också fram spermaprovet hemma och lämnade in det på kliniken).

• Mami längtan

Ska göra ICSI i dec. Någon som har erfarenhet. Är det högre chans att misslyckas än vid IVF???

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011