Vi som ska göra IVF hösten 2011
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?
Snufflan75
Tack för tipset om länken, det va intressant att se :) Och bra blogg att läsa, så skönt att se att par lyckas efter att ha kämpat så länge!!
Hej tjejer!
JoB: Kul att du fick så många embryon, håller allt jag kan.
Julia82: Hur går det för dig? Mår du bra?
Nu snart så: Går det bra med sprutandet?
Själv fick jag åka till akuten i söndags med massa magsmärtor... det kunde ha varit ena äggstocken som vridit sig men vridit tillbaka sen, eller en tidig överstimulering. Efter en del katogan, dropp och vila så är jag hemma igen och igår kväll tog jag ÄL-sprutan och vi ska till Uppsala imorgon för ÄP. Jag hoppas innerligt att någon av våra 13-14 ägg är lika stora fortfarande och att någon lyckas bli ett embryo.
Kram
ÄÄÄNTLIGEN!!!! Idag på vul såg hon massa äggblåsor! =D
Har sprutat i 17 dagar!! De sista 7 dagarna 300 iu och nu äntligen svarade jag på dosen!! =D
Blev så glad att jag nästan grät när jag gick därifrån =)
På torsdag bär det av till Örebro och äggplock!
Jag hade jättemånga äggblåsor, mer än 27st i storlekarna 21mm- 14 mm.
Hur har ni andra haft det?
Håller på att bli galen här hemma, känns jätte jobbigt nu.
Vill bara få veta om de har blivit nått, eller inte! Allt går verkligen såååå sakta just nu :/
Hur är det med er andra som ruvar? Hur känner ni er? Känner ni av nått?
Själv är jag, väldigt grinig, (tycker nästan synd om min man) har ont i brösten, det drar typ i bröstvårtorna, är trött och sen känns som om att jag har mens värk till och från ibland :(...
I fredag så vaknade jag vid 4 tiden på morgonen, av att det krampade och drog i hela livmorden, flög upp ur sängen, fattade inte vad det var, fick för mig att jag va kissnödig, men när jag satte mig på toa kände jag bara hur jävla ont det började göra.
Lyckades ta min in till min man, väckte honom, sen föll jag bara ihop på golvet, kunde inte röra mig. Min man ringde till sjukvård upplysningen, och dom tyckte bara att vi skulle av vakta en stund. Fick i min en alvedon, och en timma senare va det hela över!?..
Blev så himla ledsen och rädd, de ända jag tänkte på va ägget, nu är det kört, nu är det kört!!..
Vet fortfarande inte va det va? Hoppas på att de va nån reaktion ifrån ingreppen. Men men 9 dagar kvar till TD..
Kram på er!
Belleella: känns precis så som ja fick på rd 3 nu har ja oxå mensvärk till o från men mest till nu:( brösten är sjukt ömma, kan inte minnas att de gjorde så ont sist men att de växer har de gjort båda ggr. Har td på fre, känns som en evighet o vågar inte ta mitt slidpiller knappt för är livrädd att det ska vara färgat:(( när har du td?
Belleella och Glimra
Jag känner med av "mensvärk" av och till... Annars inget särskilt... Usch, va det är jobbigt att inte veta nått!!! Jag vill veta NU!
Lycka till!