• Mami längtan

Vi som ska göra IVF hösten 2011

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-14 17:11
    Är det någon mer än jag som oroar sig inför IVF:n i höst?

• Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011
  • bubbel

Nu är det gjort! Ett embryo i lilla maggen, 8 ligger i frysen och 6 st odlas ett par dagar till för att sen ev frysas..

Äggstockarna va fortfarande väldigt svullna på mig men ingen vätska i buken som tur va! =)

24 okt ska jag ta gravtestet =)   

• bubbel

Kan nån lägga in mig i listan? Jag vet inte varför men när jag kopierar in listan så blir hela texten ihoptryckt!
    Nån som vet vad det kan va för fel? Har inte varit så förut...

I alla fall,  
     - Bubbel: IVF 1, sprutstart 17/9, ÄP 6 oktober, återföring av 1 embryo 8 okt. Gravtest 24 okt.

Tack på förhand /Bubbel    

• bubbel
    Frida 1980 skrev 2011-10-07 20:24:18 följande:
    I Uppsala får man det i alla fall och det var helt underbart... går nästan inte att beskriva. En belöning efter allt slit.

Jaa vi får verkligen hoppas att vi plussar om ett par veckor. Jag ska testa mig efter 18 dagar, den 25 oktober.

Jag håller allt jag kan för att det ska gå bra för er imorgon Hjärta

Vi fick inte se embryot, det låg redan i sprutan när hon kom in med den till oss... Lite synd, hade velat sett =)

Jaaa.... så nu är det bara att vänta till den 24-25 okt då =D *viftar otåligt med ena benet* 
  • selmv

Hoppar in här , har läst mycket i denna tråden.

Jag ska också göra ivf nr 1 med start ca 15 okt. Vi ska köra den korta metoden.

Vi har två barn sedan tidigae som är 14, 11 år och de kom till på det vanliga viset men den tredje har vi nu försökt med i 5 år utan resultat.  Så vi beslöt oss för att testa ivf.

Jag är lite spänd inför allt men men det ska nog gå bra.   Längtar tills jag också är ruvare.

Lycka till allihopa :)       

• Vicki123

Belleella: för du lade till mig! :) Hoppas det går jättebra för dig o alla andra här.

• Vicki123

Ciiwii: Jag förstår att det känns extra pressat när man dessutom bekostar det själv. Mina tankar går ut till dig och här kommer en rejäl dos peppning!!!

Frida: låter fantastiskt att få se det lilla embyot. :) Någon som vet om man får se det på Sahlgrenska?

• Julia82

Vicki123, vi går på sahlgrenska och har genomgått en ET, då fick vi inte se vårt embryo. Men när dom satt in det fick vi se på UL-bilden. Det såg ut som en strålande stjärna där inne :) Men ingen närbild på själva embryot innan tyvärr, hade vart kul att se också!

• Vicki123

Julia82: Oh, jag fick ett stort leende nu.. Det låter fantastiskt! Fick ni se precis efter ET eller vid nästa besök?
    Hur har det gått för dig? :)

• Julia82

Man får se hela insättningen, det sitter en tv-skärm som man ser från gynstolen. Så man ser katetern dom för in lilla embryot med och sen när det sitter kvar.

Jag är bara på ruvardag 10 än, men jag har gjort två test och fått svaga plus så jag hoppas innerligt att det blir ett starkt plus på TD som är på onsdag :) Det verkar lovande iaf!
    Lycka till

• Vicki123

Åh, jag hoppas så att du får ett starkt plus! :)

Ser verkligen fram emot ET, om man dessutom får se det på en skärm så måste det vara en stark upplevelse.

Gick du till jobbet efter äggplock och ET? Skall man ligga ner dagarna efter ET? Ha, ha... Kommer ju vara rädd för att det skall ramla ut. ;)
    Lycka till!!!

Svar på tråden Vi som ska göra IVF hösten 2011